adamschulz adamschulz
464
BLOG

KAT - TAK ?

adamschulz adamschulz Polityka Obserwuj notkę 3

"Kto wyleje krew człowieczą, przez człowieka krew jego wylana będzie: bo na wyobrażenie Boże uczynion jest człowiek." Genesis 9, 6

"Albowiem przełożoni nie są na postrach dobrym uczynkom, ale złym. A chcesz się nie bać zwierzchności, czyń, co jest dobrego, a będziesz miał pochwałę od niej;
Bożym bowiem jest sługą tobie ku dobremu. Ale jeźli uczynisz, co jest złego, bój się; boć nie darmo miecz nosi, gdyż jest sługą Bożym, mszczącym się w gniewie nad czyniącym, co jest złego." Ad Romanos 13, 3-4

 

Ile warte jest życie ludzkie? Posadę, obraz, naszyjnik, parę butów lub dwa złote. Czasem nawet nic. Nie ma jednego profilu zabójcy. Zabijają wszyscy; kobieta, mężczyzna, dorosły, nieletni, inżynier, robotnik. Zabijają wszystkich; kobietę, mężczyznę, dorosłego, nieletniego, inżyniera, robotnika. Każdego dnia.

Jak karać przestępców? Tak, aby odczuli, że zostali ukarani (współmiernie do popełnionych czynów). Aby po wypuszczeniu, nigdy więcej nie wrócili na drogę przestępstwa. Kara ma również wychować. Czyli ważna jest nie tylko nieuchronność, ale i wymiar kary. Przestępca ma nie tylko "odsiedzieć" wyrok. Jego obowiązkiem jest naprawić wyrządzone szkody. A jaka kara ma spotkać mordercę?  Są osobnicy zdegenerowani do tego stopnia, że nikt i nic ich nie zmieni. Zabijają dla zysku, a nawet dla przyjemności. Następnie zostają skazani na dożywocie. Wiedzą, że nic więcej im nie grozi, dlatego bezkarnie zabijają dalej; współwięźniów, strażników. Również skazani, mający niższe wyroki za zabójstwo, są niebezpieczni. Po wyjściu na wolność zabijają ponownie. 

Poruszanie w Polsce, tematu kary śmierci, wiąże się z koniecznością odpierania ataków różnych środowisk. Głośny sprzeciw jest nie tylko ze strony chrześcijan, ale również (a nawet większy) z lewicy. Co ciekawe, zarówno jedni jaki i drudzy powołują się na Biblię czy słowa Jana Pawła II z Encykliki Evangelium Vitae (niemniej zaskakujące jest to, iż lewacy z taką samą zawziętością bronią życia morderców z jaką dążą do wprowadzenia aborcji na życzenie, czyli mordowania każdego nienarodzonego dziecka). Kiedy nauki papieża są po myśli środowisk lewicowych, to przywołują je wielokrotnie (kara śmierci). Jeśli nie, zapominają o nich (aborcja, antykoncepcja). Mało tego, wypowiadają się na temat dokumentów, których nie czytały lub jedynie przekartkowały.

W Encyklice Evangelium Vitae, Jan Paweł II napisał: "(...) uprawniona obrona może być nie tylko prawem, ale poważnym obowiązkiem tego, kto jest odpowiedzialny za życie drugiej osoby, za wspólne dobro rodziny lub państwa. Zdarza się niestety, że konieczność odebrania napastnikowi możliwości szkodzenia prowadzi czasem do pozbawienia go życia. W takim przypadku spowodowanie śmierci należy przypisać samemu napastnikowi, który naraził się na nią swoim działaniem, także w sytuacji, kiedy nie ponosi moralnej odpowiedzialności ze względu na brak posługiwania się rozumem. W tej perspektywie należy też rozpatrywać problem kary śmierci. Zarówno w Kościele, jak i w społeczności cywilnej oraz powszechnej zgłasza się postulat jak najbardziej ograniczonego jej stosowania albo wręcz całkowitego zniesienia. Problem ten należy umieścić w kontekście sprawiedliwości karnej, która winna coraz bardziej odpowiadać godności człowieka, a tym samym — w ostatecznej analizie — zamysłowi Boga względem człowieka i społeczeństwa. Istotnie, kara wymierzana przez społeczeństwo ma przede wszystkim na celu „naprawienie nieporządku wywołanego przez wykroczenie”. Władza publiczna powinna przeciwdziałać naruszaniu praw osobowych i społecznych, wymierzając sprawcy odpowiednią do przestępstwa karę, jako warunek odzyskania prawa do korzystania z własnej wolności. W ten sposób władza osiąga także cel, jakim jest obrona ładu publicznego i bezpieczeństwa osób, a dla samego przestępcy kara stanowi bodziec i pomoc do poprawy oraz wynagrodzenia za winy. Jest oczywiste, że aby osiągnąć wszystkie te cele, wymiar i jakość kary powinny być dokładnie rozważone i ocenione, i nie powinny sięgać do najwyższego wymiaru, czyli do odebrania życia przestępcy, poza przypadkami absolutnej konieczności, to znaczy gdy nie ma innych sposobów obrony społeczeństwa. Dzisiaj jednak, dzięki coraz lepszej organizacji instytucji penitencjarnych, takie przypadki są bardzo rzadkie, a być może już nie zdarzają się wcale."

Przytoczony fragment Encykliki, dotyczący kary śmierci, osobom wierzącym daje jednoznaczną odpowiedź. Karę śmierci można stosować (taką samą, również jednoznaczną odpowiedź, daje Biblia; odpowiednie fragmenty ze Starego i Nowego Testamentu znajdują się na początku niniejszego wpisu). Oczywiście skazywać na śmierć nie można dowolnie i we wszystkich przypadkach zabójstw. Należy wyraźnie rozgraniczyć zabójstwo z premedytacją od popełnionego w afekcie, czy też w silnym wzburzeniu, nieumyślnego spowodowania śmierci czy obrony koniecznej.

Jest jeszcze kwestia nieodwracalność kary śmierci, co w przypadku skazania osoby niewinnej jest nienaprawialnym błędem. Tylko, że przyczyna nie leży w samej karze, ale w systemie sądowniczym, którego nie spotykają żadne konsekwencje za nieprawidłowe działania. Nie można zabraniać stosowania najwyższej kary zamiast naprawy systemu. To tak, jak leczenie bezpłodności poprzez zapłodnienie in-vitro.

Żadne argumenty nie zmienią wydźwięku słów kara śmierci, nawet jeśli udowodniona jest jej zasadność. Dlatego, wzorem lewicy (dla której ważniejszy jest ten, kto odbiera życie, niż życie, które dopiero się zaczęło) zanim zacznie się prowadzić kampanię na rzecz przywrócenia najwyższego wymiaru kary, należy zmienić nazewnictwo. Tak, jak zabijanie nienarodzonego dziecka, zostało nazwane aborcją (poronienie), tak trwałe usunięcie zwyrodnialca ze społeczeństwa można nazwać eutanazją (dobra śmierć). Bez zbędnego okrucieństwa eliminuje się jednostki nieprzystosowane do życia. Przecież można chyba uznać, że morderca to chyba właśnie taka nieprzystosowana do życia w społeczeństwie jednostka, która jak wirus niszczy inne życie?

Żyjemy w demokracji. Czyli w rządach ludu. Całego ludu, a nie garstki, czy we władzy państw ościennych. Toteż lud powinien zdecydować czy chce, aby najgorsi zwyrodnialcy, mordercy i gwałciciele, byli trwale usuwani ze społeczeństwa. Dlatego należy pozwolić, aby każdy obywatel mógł w referendum wybrać TAK lub NIE. Niech zadecyduje większość. 

 

adamschulz
O mnie adamschulz

"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka