Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
505
BLOG

Kamienne poduszki - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 7


KAMIENNE PODUSZKI - część pierwsza

 

Zygmunt Jan Prusiński


OBEZNANIE UCZUĆ


Może trochę pobędziesz ze mną
morze kokietuje piasek -
siedzisz kilka metrów od fali
spokojne obezwładnienie
urok się bawi nieprzytomnie.

Ale jest pewna część zbawcy
a moja część to co masz dla mnie.

Nigdy nie ukrywaj uczucia
zawsze bądź kobietą księżyca -
to jest jedyny mój nocny przyjaciel.

Były czasy że śpiewałem przy gitarze
ujarzmiając płochliwą lirykę -
wokoło stroiłem znaczenia zwarte
kołysałem w dogodnym metrum
bossa novę na poczekaniu.

Żarliwe iskierki błogosławione
świecił z nich blask narodzin -
jakby sama czynność dotknięć.

Zatem pozwól pomarzyć ujęciem
że powrócisz w to samo miejsce.

23.6.2015 - Ustka
Wtorek 14:31

 


Zygmunt Jan Prusiński


PO NOCY ŚWIĘTOJAŃSKIEJ


Podchodzę bliżej
uwieńczam ciebie w specjalnej kopule szklanej
starannie dobieram kolory
taki jestem wyspecjalizowany
a ciepłe myśli rodzą metafory w ciszy.

Niby jestem blisko
czuję twą kobiecość opartą na zgadywanie
jakich perfum dzisiaj użyłaś
jakie majtki masz na sobie - to wciąż niewinny
obraz świętej duszy więc owocuję szczęściem.

Nie rozpraszam
obym nigdy nie rozdzielał nocy
sny są niewinnym rysunkiem że śpisz
obok mnie namacalna wystarczy dotknąć
twoją krainę ciała w porannej rosie.

A może się mylę
odgarniam dramat mężczyzny -
łzy mi nie dają spokoju
cichutko chowam wstyd - łączę się z brzozami
zasypiam miłością żywą.

- Czy chciałbym być kochany?

Twoje ręce są mi bliskie...

25.6.2015 - Ustka
Czwartek 6:48

 


Zygmunt Jan Prusiński


OWINIĘTY NIEBEM MIŁOŚCI


Uśmiechasz się do mnie
zwyczajnie potrafisz wprowadzić nuty
które grają fagotem a pianistyczny sposób
na całowanie twych ust,
brzmi swoistą potęgą uczuć.

Może pójdziemy na lody
zamówię czerwone wino z krzaka winorośli
w naturze umówimy w skrycie,
że nie ma nic wartościowszego
od dotykania iskrzących miejsc.

To taki wdzięk namalowany
by iść razem ulicą wedle wzoru
i korzystać z życia piosenką z moich nut,
nauczyć się na pamięć doskonalić
to wstąpienie skryte.

Czynię niespodzianki
bo czuję w tobie radość powrotu
gdy na chwilę ukryję się za drzewem,
a ty mnie szukasz w tej otoczce
w nutach zakreślasz pauzę.

O niewinna dziewczyno
przytul mnie i nie wypuszczaj -
tyle przed nami i wierszy nie napisanych,
miłość w ptakach snu powtarzajmy
wystarczy zawołać moje imię.

25.6.2015 - Ustka
Czwartek 10:07

 


Zygmunt Jan Prusiński


ROZKWITAJĄCA MODLITWA


Mogę zatrzymać czas
w jednym przypadku całując cię pod klonami,
odpędzić (złe duchy) jak powiadała
moja babcia Katarzyna Sowińska z Parysowa -
byłem jej ulubieńcem.

Osiągam zaszczyty
poniekąd wiedzą kruki że poetą jestem
zbliżony i do księżyca i do ciebie,
zachowuję się jak robaczek świętojański
błyskam za twoim oknem.

Czujesz obecność że jestem ci potrzebny
zwiastowanie przybliża nadętość
trąb grających - ta orkiestra,
nie ma sobie równych - przyroda łączy mnie z tobą
rozciągam przestrzeń miłości.

Człowiek upragniony jest cukrem w ustach
więc pod tymi klonami zachowuję
mityczny rozkwit kobiety kochanej,
mam z tobą plany swobodnej aspiracji
uzupełniam treść z ogrodu.

Bo być twoim ogrodnikiem
to położyć ręce na słonecznym łonie...

25.6.2015 - Ustka
Czwartek 8:48

 


Zygmunt Jan Prusiński


IDZIESZ BRZEGIEM...


Jest jakaś cisza w tobie
choć morze i w nocy falami się zbliża
intonujesz swoisty zabieg
czasem zapytasz tego co słyszy
może go nie ma w pobliżu
aczkolwiek istnieje na północy
zapracowany by pisać
o kobiecie z południa
w wybranych miejscach stawia kropkę
oczyszcza czas by nic nie zardzewiało
co było krótkie a jednak zostało
w księgach ziemi.

Pojęty w uczuciu do kobiety
opisuje złociste skrawki zbliżeń
choćby ta jedna iskra czułości
kiedy schylam się przed nim
zareagował jakby chciał
zerwać gałązkę bzu
umocnił swoją męskość
i podniecił nie wiedząc o tym
a krawędzie jego duszy różowiały
na styku wzruszenia
tak dawno nie kochany
zbliżyłam piersi.

I to była poezja
z nim nie jest inaczej
rozbraja na swój sposób
całuje stopy na brzegu plaży
z wilczym apetytem śpiewa do księżyca

o miłości niespełnionej tak do końca.

27.6.2015 - Ustka
Sobota 10:14

 


Zygmunt Jan Prusiński


UKŁADAĆ, UKŁADAĆ PODUSZKI KAMIENNE


W tej krainie co nie ma ciebie
w tej krainie co zapis mój jest ważny
może już dla samego diabła
stoję w kwiatach w pobliżu wydm.

Układam poduszki do snu
rzeki wspomnień płyną we mnie
nie męczę poezji wierszami
które zamieniają się w gwiazdy.

Odstęp od jednego śladu jest
krótki by zapomnieć o drugim
a pomiędzy nimi pajęczyna
wiatr przeciąga się przez szpary.

I jest pewne zamknięcie intymności
nie mogę odmówić tym drzewom
by nie opowiadać o tobie
w skarbcu przyrody ukrytej.

Skaleczyłem się liściem zbyt wystawał
jakby prowokował znamię ziemi
że przecież trudno zapomnieć
o dotykaniu inspiracji dokształcania

małych rzeczy choćby muszli na plaży
i twojej muszelki opisanej starannie
jakże wilgotnej na samą myśl
kiedy całowałem te dwa brzegi.

28.6.2015 - Ustka
Niedziela 6:55

 


Zygmunt Jan Prusiński


WIŚNIE W OGRODZIE


Przyglądam się wiśniom
powstają z miłości
można posłuchać w nich opowieści
jak tylko skupisz się
tak jak nad rzeką myśli układasz.

Roztwonię swój czas
obiegnę trawy i krwiste pola
bo jest w nich życie
tam nie ma samotności
nikt nikogo nie krzywdzi.

Pisałem o makach w Łaskarzewie
potulny stan napięć
kiedy myślałem o tobie
w brzmieniu smukłego klarnetu
a Nikołaj grał i Franz Schubert grał...

Czy mogę cię pokochać
w tym ogrodzie drzew
chodzi o dotyk by wpłynął
spokój - namacalne dzieło
żywicą wiśni się podzielmy.

29.6.2015 - Ustka
Poniedziałek 9:52

 


Zygmunt Jan Prusiński


NIECH NIKT CIĘ NIE CAŁUJE W TYM MIEJSCU


Uważam że są miejsca zabronione
jeśli należą do mnie -
czy muszę udowodnić
kto może całować twe nogi?

Obmyślam powrót do tych nóg
połączyć je ze swoimi
ukryjemy zachęty wobec
nowych skrzyżowań...

Drogowskaz nam niepotrzebny
wystarczy zapuścić się głębiej.

Zrozumiały akces zalotów
to ja - książę zaułka
rozpalony światłem nie cichnę.

Namaszczam wedle nut powrotu...

30.6.2015 - Ustka
Wtorek 21:43

 


Zygmunt Jan Prusiński


SŁOWA ODE MNIE...


Słowa ode mnie przepływają jak listek
pomiędzy kałużami
jak jest przerwa
przeskoczy jakby miał nogi -
listkowy egzemplarz
podobny do mnie
ja przeskakuję płoty by kwiaty ukraść
dla ciebie.

Przeskakujemy -
przeskakujemy to życie po kawałku
czasem rozrywamy mury
by dostać się do miłości
głód czyni takowe zachowania
spiętrza się w człowieku burza
huragany wyją
a koliber nic sobie z tego nie robi
spija nektary.

Och być takim kolibrem
i spijać nektar z twego kwiatu!

1.7.2015 - Ustka
Środa 9:48

 


Zygmunt Jan Prusiński


NASYCIĆ BÓL MIODEM


W obrębie pauzy
w niej szkli uciech kilka
ogrodzenia są modne
by nie przystąpić wolności.

Coraz mniej jest miłości
odrysowani ludzie
pogubieni w egoizmie
nadają tło strumieniom.

Niby żyją w swoim pięknie
lecz ranią z pietyzmem
tak im się zdaje że kara
ominie próg upadku.

Swobodnie rozwijam dzieło
kamienna książka śpi...

W krzyku jaskółki lotnej
jest coś z tańca na niebie.

A jednak rozrywam ubranie
by nago cię ujrzeć w oknie
opartą o melodię odbioru.

Wciskam się w roślinność
nawet pokrzyw nie czuję
chcę być w tobie dłużej...

Nasycić się bólem uczuć - krwawić sercem w korze!

28.6.2015 - Ustka
Niedziela 7:43


_____________________________

Moja najnowsza książka W OGRODZIE NORWIDA

wersja elektroniczna

http://www.powiat.slupsk.pl/plik,1098,w-ogrodzie-norwida-zygmunt-jan-prusinski.pdf

_______________

 

Krzysztof Kamil Baczyński

NIEBO ZŁOTE CI OTWORZĘ...

Niebo złote ci otworzę,
w którym ciszy biała nić
jak ogromny dźwięków orzech,
który pęknie, aby żyć
zielonymi listeczkami,
śpiewem jezior, zmierzchu graniem,
aż ukaże jądro mleczne
ptasi świt.

Ziemię twardą ci przemienię
w mleczów miękkich płynny lot,
wyprowadzę w rzeczy cienie,
które prężą się jak kot,
futrem iskrząc zwiną wszystko
w barwy burz, w serduszka listków,
w deszczów siwy splot.

I powietrza drżące strugi
jak z anielskiej strzechy dym
zmienię ci w aleje długie,
w brzóz przejrzystych śpiewny płyn,
aż zagrają jak wiolonczel
żal - różowe światła pnącze,
pszczelich skrzydeł hymn.

Jeno wyjmij mi z tych oczu
szkło bolesne - obraz dni,
które czaszki białe toczy
przez płonące łąki krwi.
Jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył.

http://photos.nasza-klasa.pl/55739632/698/main/ea63026d40.jpeg

____________Dziękuję Wam Rodacy!

Zobacz galerię zdjęć:

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura