Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
480
BLOG

Nuta w perle - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 9


NUTA W PERLE - część pierwsza

 

Z okazji Dnia Urodzin Margot Bene; 16 Maja, była przy mnie w Ustce... oraz zbliżających się jej Imienin 10 Czerwca 2016...

_____________________________

Od dzisiaj piszę trzecią książkę dla Margot Bene.
To jest niesamowita kobieta, jakże ujmująca i do bólu moralna! Kobieta, która uczucie i miłość przekazuje tak szczerze, wręcz właśnie przy niej stałem się wartościowym mężczyzną.
Napisałem dla niej książkę KSIĄŻĘ ZAUŁKA - to jest jej pomysł co do tytułu. Wczoraj skończyłem drugą książkę RÓŻOWE SCHODY a dzisiaj piszę trzecią pt. NUTA W PERLE

autor Zygmunt Jan Prusiński

Ustka. 5 Kwietnia 2016

_____________________________________________

 

Zygmunt Jan Prusiński


NUTA W PERLE

Motto: "Twoje słowa (dojrzały kochanek
w burzach wiosny) jakże obiecująco brzmią.
I ja pragnę te burze przeżyć po to, aby ciągle
na nowo i kochać i drżeć, bo tylko drżenie
i ta szczególna fascynacja nadaje istnieniu sens
."
- Margot Bene -


Napisałem ci dwie książki: Książę zaułka
i Różowe schody - faktycznie starasz się
o względy w przyrodzie by łączyć wrzeciona
pośród zapisów osiągniętych twoją ręką.

Nic mi nie zginie w tym co zamierzam
byś opromieniowana moimi farbami w wierszu
spoczywała na tyle szczęśliwa w akcie
poruszonych względów - śpiewaj z ptakiem.

Dokonania spoczywają na mnie w liściach
możesz dowolnie wybierać opisy zachowań
jak na kobietę moralną przystało w pieśniach
- zalążek mgły chwytaj i płyń do mnie...

Choć czasem nie bywam wyrozumiałym
potrafisz przetrwać i zachęcić mnie do życia
ta twoja wrodzona inteligencja ma sposoby
zauroczyć poetę w czasie biegu ku wiośnie.

Niech trwają bicia dzwonów za miastem
niech wiatraki zazgrzytają z wiatrami -
oswobodzeni w nagiej arystokracji jakże
subtelnie ukrywamy się pod drzewami

...by istnieć pobierając nauki miłości.

5.4.2016 - Ustka
Wtorek 08:09

 

OMÓWIENIE MAJOWEJ WIECZORNICY

Motto: "Twoje słowa pobudzają moje zmysły
i wzmagają moje pragnienie Ciebie
."
- Margot Bene -


Opieram się na faktach
skuszony twej nagości najpierw widzę
jak spoczywają twe duże piersi
a sutki różowe ściągają wzrok
tajemnicze by je pieścić też na różowo.

Nie błądzę w świecie intymnym
muzyka kołysze elementy dotknięcia
zdaje się że swym ciałem dziewczyno
spowiadasz się milczącą gałązką
która niewinna rozgrzewa niewinnością.

Wieczornica mojej duszy
oblewa się rumieńcem Panny M.
idealnie ułożona jest powinność
kiedy wkraczam subtelnie ogniskami
w płonącej miłości nad rzeką.

- Słyszysz tę melodię gwiazd?

26.5.2016 - Ustka
Czwartek 09:18
 


WOBEC TEJ MIŁOŚCI

Motto: "Ładnie, jak to tylko Ty potrafisz,
napisałeś o "Łańcuchu Uczuć"
jestem odurzona Twoją metaforą.
A pragnienie wzrasta.
"
- Margot Bene -


Wzrastanie
jestem pokrzepiony
w czynie łączenia uczuć
i nie pod element błękitu
i nie o zachodzie czy wschodzie
zawsze pamiętam
o dotyku niespodzianie
jakbym był przestępcą
złodziejem twego ciała.

Z ptakami budzę się jam powtarzalny
snuję wedle woli by ucałować
zadbane twe stopy i kolana i uda
podbrzusze także bo to mój ołtarzyk
zarośnięty na moje życzenie
wcześniej goliłaś (na złą modę)
naturę nie można zmieniać...

W paragrafach przyjemności
tego daru co mi nie skąpisz
zobowiązany w liryce
postępuję tę szczelinkę całować
i hymny barwne rozpisać
w erotykach - w wybranych kolorach.

I o wschodzie i o zachodzie słońca
poluję na ciebie ukryty pod kołdrą
by sprawiać ci przyjemności Panno M.

- Przytul mnie dosadną cichą puentą!

25.5.2016 - Ustka
Środa 07:24

 

OSTROŻNIE Z TĄ MIŁOŚCIĄ

Motto: "Podarunkiem od losu jest
napotkany człowiek który kocha
."
- Margot Bene -


Wiesz jaki delikatny jestem
w tworzywie rozkoszy
gdy usta i język zagłębiam
w tej dolince poezji...

Objaśniam nowe obejście
pomiędzy gwiazdami
w dzień czynię łączenie -
łabędzie nas podglądają.

Odruchowo sięgam ręką
rozluźnienie nadchodzi
chcę być dokładny zlizuję
sok z łona twego drzewa.

24.5.2016 - Ustka
Wtorek 13:16

 

ZDEJMUJĘ RADOSNY CIEŃ Z DRZEWA

Wiem że chcesz być szczęśliwa
każde miejsce gdzie bywasz
jest zapisane w przyrodzie.

Stokrotki się uśmiechają
zrobię z nich majowy wianek
założę ci na głowę
a ty boso w sukience zatańczysz.

Skrzypce dostroi wiatr
a akordy z gitary popłyną
w rocznicę poznania.

Skup się Margot
to narodziny miłości bez słów.

22.5.2016 - Ustka
Niedziela 09:38

 

POSĄDZAM CIĘ O MIŁOŚĆ ZE MNĄ

Owalne spustoszenie
jakby nastała pustka na nie określonej pustyni
nie wiedziałem o tych urodzinach
zbiegł się czas teraźniejszy
w czułych pokrzywach które parzyły
w intonacji skraplania łez.

Czujniki moje zawiodły
nie sposób przenieść wszystkiego do serca
otaczały mnie anioły diabła
kląłem jak szewc pospolity
prawie zgarbiałem wzgórzem
błoto spływało i zakryło mech
bez żadnej postaci która by mogła
pogodzić te przykre chwile.

Ale zaznaczam pewny
w rysach zapisanych na skalnym szczycie
że przed nami narodzi się kraina
gdzie będziesz mogła w instynkcie
nadal mnie kochać otwarcie
i zbierać plony i nasienie
ten wilgotny spływ do wnętrza
rozwijając swe skrzydła do lotu.

20.5.2016 - Ustka
Piątek 07:43

 


KWIAT HIBISKUS DLA CIEBIE

Motto: "No, cudowny to wiersz,
tak cudowny
jak samo kochanie i jak myśli
pośród których się tulę
".
- Margot Bene -


Jesteś warta każdej nocy
i każdego dnia w bieli i naga
jakbyś była dla mnie boginią kochania
w treści ciszy kwitnących myśli
o tobie kiedy opuszczasz mnie na kilka dni.

Zdejmuję okulary na chwilę
przeciągam się w środowe otchłanie
kilka pająków zagościło w łazience
będzie co oglądać na pajęczynie
muchy grają i powstaje drganie.

Czasem pomagam muchę przynieść
dokarmiam ulubionego pająka -
rośnie jak na drożdżach
a potem znika trochę starszy.

Więc nie jestem sam kiedy myślę
że 13 Czerwca nasza rocznica
a trzy dni wcześniej twoje imieniny
same uroczystości się zbiegną.

Wysyłam ci kwiat pojedynczy hibiskus
niech w słońcu uśmiecha się do ciebie Margot!

18.5.2016 - Ustka
Środa 09:58

________________________

 

Cytat Margot Bene

"Kiedy czytam ten wiersz (Kwiat hibiskus dla ciebie) to nie tylko uśmiecha się kwiat hibiskusa do mnie, uśmiechają się też gwiazdy oczekując naszego świętowania, bo ważny czas nadchodzi."

19.05.2016 - 23:23

________________________

 

OCZYSZCZENIE Z OBRAZU W PONIEDZIAŁEK

1.

Nie byłem a może byłem w amoku
w jakiejś niewyraźnej truciźnie
którą wchłaniałem z zewnątrz
owszem był rano spokój
do momentu rzeczy zbytecznych
kąsających z bólem z obu stron.

Odkryć nowe strony w książkach
język miłości nie jest powszechny
w oparach dymu propagandy
o cudach w moim kraju - wciąż to samo.

Chciałabyś na dywanie perskim
poznać podniebne podróże
wedle legend gdzieś w krainach Babilonu.

2.

Urodziny twoje Panno M. nie były ciche
moja rzeka rozrywała brzegi bez skruchy.

Byłem jakby latawcem bez sznura
śmigałem pośród czarnych chmur.

Ten obraz z poniedziałku
jest dzisiaj oczyszczony -
możesz przyjść przygotowana
dotknąć mnie a poczujesz
jedwabisty odcień kochanka

- bo w tej miłości nie osłabniesz...

18.5.2016 - Ustka
Środa 06:21

 


URODZINY MARGOT BENE (16 MAJA 2016) W USTCE

Motto: Wobec czasu który wczoraj minął...


Odbierz ode mnie kwiaty
nauczymy się żyć po nowemu
w kielichach wino koloru krwi
i kosa śpiew poranny na gruszy.

Potajemny zew nie głuszy
gitara zdjęta ze ściany
oparta o jaśki poduszki -
opiewa we mnie instynkt
olśnionej elegancji wierzby.

Wpierw przytul mnie pośród
stada myśli w zbiorze motyli -
ułóż akord bym mógł zanucić
wstęp do kochania wydłużonym
pieszczotom - a Paco de Lucia
w tle zaspokoi nas muzyką.

Urodziny są deserem życia -
zobacz zmierzch się zbliża...

17.5.2016 - Ustka
Wtorek 18:27

 

Cytat Margot Bene

"No, cudowny to wiersz Urodziny Margot Bene, tak cudowny jak samo kochanie i jak myśli pośród których się tulę".

17.05.2016 - 20:12

 

Cytat Margot Bene

"Wiersz (Urodziny Margot Bene 16 Maja w Ustce) jest niesamowity, a dlaczego to ja tylko wiem. Tyle w nim skrywanych przeżyć i tych co pod czarną chmurą się zrodziły i tych co w błękitach na krawędzi pogodnego świtu się objawiają.
Jestem niesiona strofami Twojej jakże pięknej i bliskiej mi poezji. Dziękuję."

18.05.2016 - 18:02

________________________

 

STARANNIE ZDOBYWAM PRZESTRZEŃ 2

Jestem skory wytłumaczyć pewien szczegół
że starannie zdobywam twoją przestrzeń.

Ty jedna mnie zauważyłaś w drzewach
podałaś swoją rękę jak gałązkę bzu
czułaś że dasz radę poprowadzić
do granicy zielonego wzgórza.

Te usteckie wydmy są moją powieścią
przez lata zostawiałem tam ślady
samotnego mężczyzny - rozpisywałem
bieg dojrzałości słonecznymi ścieżkami.


Rocznica przed nami za miesiąc
odbędziemy specjalną wędrówkę
powspominamy 13 czerwca
zdecydowanie zagościmy na wydmach.

17.5.2016 - Ustka
Wtorek 11:01

 

NIE POJEDZIESZ W PONIEDZIAŁEK

To nie ten dzień
nawet ze snu kiedy śniłaś o tym...

Obracam się w błękicie
także i w kosmosie
ale nie wolno mnie opuszczać
w poniedziałek.

We wtorek tak lepiej we środę
dobrze będzie we czwartek
najlepiej w piątek -
w sobotę najbardziej dobrze
ostatecznie w niedzielę!

Nie wolno mnie opuszczać
w każdym dniu tygodnia...

Musisz się nauczyć do końca życia
że nie wolno Zygmunta w ogóle

o p u s z c z a ć!

16.5.2016 - Ustka
Poniedziałek 16:49

 

STARANNIE ZDOBYWAM PRZESTRZEŃ

Motto: "Kiedyś zapytałem ptaka;
'jak to jest że możesz latać
pod tym ciężarem ciemności?'
- ptaszyna odpowiedziała:
- Unosi mnie miłość
". - Hafiz -


Rocznica przed nami za miesiąc
odbędziemy specjalną wędrówkę
powspominamy 13 czerwca
zdecydowanie zagościmy na wydmach.

Te usteckie wydmy są moją powieścią
przez lata zostawiałem tam ślady
samotnego mężczyzny - rozpisywałem
bieg dojrzałości słonecznymi ścieżkami.

Ty jedna mnie zauważyłaś w drzewach
podałaś swoją rękę jak gałązkę bzu
czułaś że dasz radę poprowadzić
do granicy zielonego wzgórza.

Jestem skory wytłumaczyć pewien szczegół
że starannie zdobywam twoją przestrzeń.

16.5.2016 - Ustka
Poniedziałek 05:22

 

OBCOWANIE

Siadamy do stołu
jemy śniadanie
rozmawiamy o literaturze.

Jutro jedziemy do Damnicy
święto poezji
i odebranie antologii
"Świat idzie inną drogą" (13 tom)
odbędzie się także
(piąty powiatowy przegląd poezji śpiewanej)

- może za rok i ja zaśpiewam
z akompaniamentem gitary
zgłoszę akces uczestniczenia.

Pamiętam lata siedemdziesiąte
w klubie studenckim "Stodoła" w Warszawie
zaśpiewałem z Waldemarem Parzyńskim z Novi Singers
piosenkę "Mrs. Brown" Hermans Hermits -
to był dla mnie zaszczyt.

Mam pytanie Margot
w jakiej sukience pojedziesz
chcę dopasować ubranie
kolor jest ważny

jutro w Damnicy poetyckie święto
zagęścimy swe uczucia
nie tylko w wierszu...

12.5.2016 - Ustka
Czwartek 13:50


____________________________________________


Stałem się laureatem, po wielu latach nieobecności w konkursach w Polsce!

Wyniki Szesnastego Agonu Poetyckiego "O wieniec Akantu"

Redakcja ogólnopolskiego miesięcznika "Akant" wraz z powołanym jury w składzie Jolanta Baziak, Michał Pasternak, Stefan Pastuszewski postanowiła przyznać następujące nagrody w XVI Agonie Poetyckim pt. Jest taka kropla... Chwila.

Grand Prix (400 zł) - Anna Piliszewska z Wieliczki

I nagroda (300 zł) - Emanuela Czeladka z Kołobrzegu
III nagroda (100 zł) - Anna Budzyńska - Cicha z Poznania
III nagroda (100 zł) - Otton Grynkiewicz z Sędziszowa

Trzy wyróżnienia (po 50 zł):
Waldemar Jagliński z Piły
Zygmunt Jan Prusiński z Ustki
Grażyna Wojcieszko z Brukseli

Wyróżnienia drukiem:
Barbara Dombrowska - Piewtrzykowska z Bydgoszczy, Halina Kurek ze Zręcina, Anna Landzwójczak z Turowa, Jolanta Pawęłczyk z Poznania, Andrzej Sikorski z Ponania, Mirosław Welz z Inowicza Zdroju.

Gratulujemy!

Na agon wpłynęło 56 zestawów wierszy. Do almanachu pokonkursowego zaprosimy tę grupę uczestników, których wiersze spełniły kryteria agonu, wyróżniając się artystycznie spośród nadesłanych prac. Warunki druku zostaną uzgodnione z Autorami. O sposobie wręczania nagród powiadomimy nagrodzonych odrębnym pismem.

Redakcja AKANT
Maj 2016

________________________Wyróżniony wiersz


Zygmunt Jan Prusiński


NA KRAWĘDZI WIERSZA W NEAPOLU

Wstałem dzisiaj jakby bez snu nie śniłaś mi się ani na moment,
przechodzę jakby stamtąd dotknąłem wulkanicznych skał
stąd uprawa winogron i oliwek,
można powiedzieć na złotych glebach.

Chwalili poeci jako smakosze win i Wergiliusz i Horacy -
i pisarze Columella i Pliniusz Starszy, kiedyś postaram się tam wstąpić.

Ode mnie do Neapolu nie jest daleko pojadę książkę ukończyć...
moja samotność jest szczytem sławy,
dlatego w Pompejach spacer jest przyjemnością -
podobno tylko w samotności - bo można się skupić nad dziełem
natury i zapisać ostatnie strony - wspomnieć o patrycjuszach,
którzy odpoczywali i o zakochanych, których pokrył wulkaniczny popiół.

Wracając wstąpię na wzgórza Avelino, zaśpiewam tutejszą pieśń wędrowca,
o miłości niespełnionej z obu stron słońca.

13.4.2015 - Ustka
Poniedziałek 8:15

___________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura