marcins marcins
400
BLOG

Wyrabiamy normę, czyli „Pentor” gra w totolotka?

marcins marcins Polityka Obserwuj notkę 4

W programie Bogdana Rymanowskiego zaintrygowały mnie coroczne badania „Pentora” na tematopinii o wprowadzeniu stanu wojennego 13 grudnia 1981 roku. Szczególnie zaś rzuciły się w oczy wyniki oceny decyzji o wprowadzeniu stanu wojennego.

Na pytanie: „Czy uważa pan(i), że wprowadzenie stanu wojennego 13 grudnia 1981 roku było uzasadnione” padły następujące odpowiedzi:

UZASADNIONE – 41 procent

NIEUZASADNIONE – 33 procent

NIE MAM ZDANIA – 27 procent.

 

Jestem człowiekiem stosunkowo młodym, niezbyt biegłym w matematyce, ale z prostego rachunku

 

41 + 33 + 27

 

wynika, że osiągnięto 101 procent.

 

Ponieważ pytanie ma formułę raczej zamkniętą (odpowiedź A lub odpowiedź B lub odpowiedź C – w żadnym wypadku dwie odpowiedzi), wnioski nasuwają się trzy:

1)     ktoś w „Pentorze” pojechał po bandzie, licząc, że nikt tego nie wychwyci, jednym słowem, że „ciemny lud to kupi”

 

2)     TVN24 nie sprawdził tych danych, i domagał się  ich weryfikacji przez „Pentor”

 

3)     Pracownicy „Pentora” powinni powtórzyć pierwszą klasę podstawówki w zakresie liczenia do 100.

 

Zainteresowanych odsyłam na stronę „Pentora”:

http://www.pentor.pl/63329.xml?doc_id=11280

Pod tym adresem można sobie pobrać rzeczoną analizę.

marcins
O mnie marcins

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka