Kolejna zagadka związana z Tupolewem. Zagadka dotyczy wydarzeń datowanych na 9 kwietnia 2010 a mianowicie lotu TU-154M do Smoleńska który według różnych źródeł informacji był, albo go nie było.
Zagadka na podstawie informacji nadesłanych przez Animka - TnX
9 kwietnia 2010 – TU-154M 101 wykonywał jakieś zadanie ( był w Smoleńsku? )
12 kwietnia 2010 Zdzisław Moniuszko, ojciec stewardessy Justyny Moniuszko, wspominając córkę mówi: „Wpadła na święta. Tylko na chwilę, bo ciągle była w rozjazdach. Już musiała lecieć do Gdańska, do premiera Tuska. Opowiadała, że zaraz po świętach co chwila będzie w podróży do Katynia i Smoleńska. Dzień przed katastrofą też tam była, nawet leciała tym samym samolotem. To latanie to było całe jej życie.”
źródło: wiadomosci.onet.pl/raporty/katastrofa-smolenska/justysia-szybuje-wysoko-w-chmurach,1,3355107,wiadomosc.htm
Odeszła Justyna Moniuszko, stewardessa z Białegostoku
„...Dzień przed katastrofą była w Smoleńsku
– Dzień przed katastrofą też była w Smoleńsku, tym samym samolotem – mówi Zdzisław Moniuszko. – A jeszcze wcześniej latała z premierem...”
źródło: lotniczapolska.pl/Odeszla-Justyna-Moniuszko--stewardessa-z-Bialegostoku,12769
Powyższe informacje wskazują na to że samolot TU-154M 101 w dniu 9 kwietnia poleciał do Smoleńska z tą sama załogą na tak zwany oblot weryfikacyjny.
9 kwietnia 2010 – TU-154M 101 nie wykonywał żadnych zadań ( a więc nie był w Smoleńsku? )
W raporcie końcowym MAK, strona 66 przedstawiono rysunek 21 który obrazuje zmiany prędkości samolotu oraz pułapu lotu. Jest to wykres zapisu taśmy magnetycznej systemu MSRP-64. Wykres ten zawiera informację o dziesięciu lotach TU-154M 101 jakie odbyły się w okresie od 1 kwietnia 2010 do 10 kwietnia 2010.
Raport końcowy MAK ( e języku angielskim ) do pobrania tu: hotfile.com/dl/96257822/32014fe/TU-154M_No_101_10_april_2010_MAK_finalreport_eng.pdf.htm
Z wykresu 21 przedstawionego na stronie 66 raportu MAK wynika że TU-154M w dniu 9 kwietnia 2010 nie wykonywał żadnych zadań.
W raporcie końcowym MAK została zawarta także informacja dotycząca ilości godzin lotu oraz lądowań TU-154M. Z informacji tych wynika że Tupolew od początku eksploatacji do 8 kwietnia 2010 wylatał łącznie 5143 godziny oraz miał 3899 lądowań.
Do danych zawartych w raporcie końcowym MAK Nie doliczono godzin lotu Tupolewa z dnia 10 kwietnia 2010 ( oraz z 9 kwietnia 2010 – jeśli Tupolew gdzieś latał ).
Czy załoga Tupolewa wykonała lot weryfikacyjny w dniu 9 kwietnia 2010 do Smoleńska?