echo24 echo24
1323
BLOG

“DIABŁY POUCIEKAŁY SPOD WAWELU”

echo24 echo24 Polityka Obserwuj notkę 39

UWAGA! Trudny przekaz tylko dla kumatych z poczuciem humoru

Byłem teraz przez godzinę w mieście, gdzie ciągną tłumy zwołanych przez papieża Franciszka do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży dziewczyn i chłopców z flagami wszystkich krajów świata.

Piękni! Kolorowi! Uśmiechnięci! Rozśpiewani! I radośni!

Na Rynku spotkałem Przyjaciela, legendarnego tenisistę Andrzeja Faruzela, który mnie powitał słowami: "Krzysiek! Ale jaja! Wszystkie diabły z Krakowa pouciekały".

A gdy go spytałem, co ma na myśli powiedział:

"Co ja ci będę dużo gadał! Chodź to ci pokażę".

I zrobił ze mną obchód znanych krakowskich kawiarni, gdzie jak to w grodzie Kraka bywa zawsze ci sami ludzie piją kawę zawsze o tej samej porze.

Byliśmy w „RIO”, „DYMIE”, „VIS a VIS” i tak dalej.

I rzeczywiście ani jednego komucha i ani jednego platformersa nie było, a zawsze tam są o tej godzinie. No i ani śladu po walecznych szwadronach sztandarowych bojowników KOD-u.

Zostali sami przyzwoici krakowianie i dam głowę, że to nie przypadek.

Oczy przecierałem ze zdumienia. Kraków zrobił się jakiś taki dostojniejszy i lepszy.

Szkoda, że tylko na tydzień.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki)

 

Zobacz galerię zdjęć:

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka