kalkus kalkus
403
BLOG

Prawo laski

kalkus kalkus Polityka Obserwuj notkę 16

Dobra zmiana dotyka coraz to nowych sfer życia. Ostatnio nie ominęła też terminologii. Definicja prawa łaski obowiązująca w III RP została wzbogacona o jeden zapis, gdy Pan ojczyznę wolną raczył nam wrócić i zesłał na Ziemię obrońcę hostii:

image

Nie jestem konstytucjonalistą, ale mam silne przekonanie graniczące z pewnością, że na tym nie koniec dobrej zmiany w tym zakresie. Aktualne brzmienie definicji, zapewne przez niedopatrzenie kancelarii, wciąż wspomina o takiej drobnostce jak prawomocność wyroku podlegającego złagodzeniu i co ważniejsze przypomina, iż sam akt łaski nie niweluje ani nie podważa winy skazanego.

image

Moje osobiste przeświadczenie o nieskazitelności Prezydenta wszystkich Polaków każe mi wierzyć, że wszelka zbieżność zakresu, terminu i przedmiotu dobrej zmiany z wydarzeniami bieżącymi jest czysto przypadkowa i niezamierzona.

image

Swoją drogą pokłosiem dobrej zmiany najbardziej zaskoczony jest chyba sam zainteresowany, wszak swego czasu z pełną stanowczością podkreślał jak bardzo nie liczy na taryfę ulgową w postaci wspomnianego wyżej prawa łaski.

image

Tymczasem Pan Kamiński, którego dzięki decyzji Prezydenta Dudy od wczoraj można oficjalnie nazywać przestępcą, stał się pierwszym beneficjentem prawa laski, w ramach, którego Prezydent robi dobrze kumplom Prezesa Rzeczpospolitej. Podsumowując - dobra zmiana może czasem zaskakiwać, niektórych zadziwiać, a już z pewnością rozbawić...

kalkus
O mnie kalkus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka