czubas czubas
759
BLOG

Nie wpuszczać emigrantów czy zachować wartości chrześcijańskie?

czubas czubas Polityka Obserwuj notkę 70

""Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili". 

Dylemat.  Jeśli chcemy hołdować wartościom chrześcijańskim, powinniśmy emigrantów przyjąć.

Chrystus naucza by nakarmić głodnych, napoić spragnionych, przyjąć przybyszów i przyodziać nagich...

Tymczasem większość blogerów jest przeciwna przyjmowaniu uchodźców z Afryki (w większości to ludzie z objętej wojną domową Syrii).

Być może to słuszne podejście.  Wielu ludzi boi się obcych.  Polska jest krajem bardzo jednolitym etnicznie, nie jesteśmy też narodem tolerancyjnym.  Niezbty lubimy obcych i tego nie staramy się ukryć.

Jednocześnie często i chętnie odwołujemy się do wartości chrześcijańskich.  Ubolewamy nad spadkiem znaczenia owych wartości w obecnym życiu.  Życiu i Polski, i Europy.

Boimy się, że obcy nie zechcą się asymilować, że pozostaną na garnuszku innych, że będą rozwijać islamski terroryzm.

Wszystko to całkiem słuszne obawy.  

Sęk w tym, że trudno zachować konsekwencję i domagac się zachowania wartości chrześcijańskich u innych a nie przestrzegać ich samemu.

Czy też przyjąć te wartości, które nam w danym momencie pasują a negować inne...

Czy zanegujemy wartości chrześcijańskie i naukę Chrystusa, czy też zdecydujemy się na przyjęcie uchodźców?

 

Ewangelia wg. św. Mateusza (za Biblią Tysiąclecia):

 34 Wtedy odezwie się Król do tych po prawej stronie: "Pójdźcie, błogosławieni Ojca mojego, weźcie w posiadanie królestwo, przygotowane wam od założenia świata! 
35 Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść; 
byłem spragniony, a daliście Mi pić; 
byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie; 
36 byłem nagi, a przyodzialiście Mnie; 
byłem chory, a odwiedziliście Mnie; 
byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie". 
37 Wówczas zapytają sprawiedliwi: "Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym i nakarmiliśmy Ciebie? spragnionym i daliśmy Ci pić? 38 Kiedy widzieliśmy Cię przybyszem i przyjęliśmy Cię? lub nagim i przyodzialiśmy Cię? 39 Kiedy widzieliśmy Cię chorym lub w więzieniu i przyszliśmy do Ciebie?" 40 A Król im odpowie: "Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili". 
41 Wtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: "Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom! 
42 Bo byłem głodny, a nie daliście Mi jeść; 
byłem spragniony, a nie daliście Mi pić; 
43 byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie; 
byłem nagi, a nie przyodzialiście Mnie; 
byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście Mnie." 
44 Wówczas zapytają i ci: "Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym albo spragnionym, albo przybyszem, albo nagim, kiedy chorym albo w więzieniu, a nie usłużyliśmy Tobie?"45 Wtedy odpowie im: "Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, tegoście i Mnie nie uczynili". 46 I pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego».

 

 

czubas
O mnie czubas

Zwolennik wolnego rynku - im mniej władzy urzędnikow - tym lepiej. Także fan piłki nożnej - zwłaszcza lig angielskiej i hiszpańskiej. Nie czytam blogerów-cenzorów, którzy usuwają krytyczne teksty, banują, bo nie potrafią odpowiedzieć na krytykę. Jeśli ktoś publikuje blog ale nie zgadza się by jego tezy podlegały krytyce powinien to jasno stwierdzić. Nie lubię chamstwa ale nie lubię też i cenzury. Nigdzie na świecie nie ma mediów obiektywnych i niezależnych - nie będzie więc ich też i w Polsce.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka