nocri nocri
235
BLOG

Dlaczego nie poszedłem na wybory?

nocri nocri Polityka Obserwuj notkę 1

Wybory samorządowe to dość specyficzne wybory. Nie byłem na nich... dlaczego? Wokół mnie dużo się dzieje. Moja dzielnica pięknieje, trwają remonty, powstają nowe place zabaw, praktycznie każdy budynek został ocieplony wymalowany i otoczony ładną zielenią. Mam przed blokiem ewenement w postaci cienkiego asfaltu bez bijących po samochodowych zawieszeniach studzienek, który od 10 lat nie musiał być w żaden sposób naprawiany. Raj na ziemi..żyć nie umierać.

Wynika z tego, że Ci co w moim mieście chodzą głosować robią to dobrze więc po co im przeszkadzać. Głosowanie traktowałem zawsze jako mój obywatelski obowiązek. Niestety doświadczenie pokazało, że w wyborach samorządowych dokonywałem ciągle złych wyborów. Wygrywają w moim mieście ciągle nie Ci, którym oddawałem głos, a miasto się zmienia pozytywnie...hmmm...

Samorząd to organizacja często ponad podziałami. Na pierwszych stronach gazet zobaczymy zagryzające się gwiazdy parlamentu, a gdzieś w miejskiej radzie przedstawiciele fanatycznie wręcz wrogich frakcji dogadują się i chętnie tworzą coś dla wspólnoty. Wiele rzeczy można tym, czasami sterylnie zamkniętym, układom towarzysko biznesowym zarzucić ale docenić trzeba, że też mieszkańcom żyje się lepiej.

...inni robią to lepiej więc się nie będę wtrącał... kiepskie tłumaczenie?...chyba się starzeję ale tak to czuję.

Trzeba pogratulować Jarosławowi Kaczyńskiemu i partii PiS. Umiejętnie poprowadzili kampanię chowając to co mobilizuje antypisowską część wyborców by iść i oddać głos nie za tylko przeciw. Nawet najsprawniejsi paparazzi nie znaleźli urojeń Macierewicza, "madrycki łącznik" wyleciał z partii w najlepszym dla PiS momencie. Widać wyraźnie, że kilka osób wokół Kaczyńskiego poszło po rozum do głowy i nawet go znaleźli.

 Czy przybliżony sondażami wynik wyborczy PiS może uznać za sukces? Oczywiście to koniec końców pierwsze od kilku lat zwycięstwo tej partii, które umiejętnie wykorzystane może dać za jakiś czas lepsze owoce. Jednak gdy spojrzymy na prawdopodobne wyniki wyborów z lotu ptaka to zauważymy, że PO nie przegrało z PiS tylko z ...PSLem. I to jest najbardziej zabawny szczegół dzisiejszych wyborów samorządowych.

Co jak co ale zapowiada się ciekawa rozgrywka polityczna przed tym co politycy kochają najbardziej: wyborami do parlamentu.

nocri
O mnie nocri

Nocri was there: Sekcja informacyjna: Google

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka