Amstern Amstern
435
BLOG

Odradzajacy sie antysemityzm w Niemczech (1)

Amstern Amstern Społeczeństwo Obserwuj notkę 17

Na blogu BBudowniczego gospodarz i bloger zeronotkowy Detoxic prosili mnie, zeby cos napisac o odradzajacym sie antysemityzmie w Niemczech.
bbudowniczy.salon24.pl/598705,w-niemczech-znow-narasta-antysemityzm

Prosili, prosili, az wyprosili. Uzyje przykladow z mojej wsi.

Czesc pierwsza - niemiecki antysemita perfekcyjnie zamaskowany.

Robi takowy mature na poklasztornym katolickim gimnazjum. Potem kreci sie po Europie, tu zrobi bachelora, tam postudiuje politologie. W miedzyczasie melduje sie jako wolontariusz w Yad Vashem. Bierze listy polecajace z kosciola katolickiego i Fundacji im. Maksymiliana Kolbego. Rozpoczyna badania w Yad Vashem, motto "Przywrocic ofiarom Holokaustu imiona i nazwiska".

Wyglada to tak, ze bierze z listy ofiar ntp. Edith Meyer, 27-letnia Zydowke z Solingen, ktora zostala schwytana przy przekraczaniu granica do Szwajcarii, deportowana do Auschwitz i zamordowana. I zaczyna badac. W aktach gestapo znajduje pierwszy donos jednego z sasiadow, osoby ktorej Edith Meyer powierzyla jakies klejnoty. Ze sprzedazy klejnotow miala byc finansowana ucieczka za granice razem z "narzeczonym" Heinrichem Heinen, "aryjczykiem" z Kolonii. Mlodzi ukrywaja sie u Paula Krebsa, "aryjczyka". Ten pomaga, bo jego zona Helena tez jest Zydowka. Zeslana do ghetta w Rydze, uciekla i przebila sie z powrotem do Kolonii.
Po kolejnym donosie sasiadow do drzwi Krebsow puka gestapo. Po drugim przesluchaniu Krebs ledwo zywy wyjawia ukrywajace sie osoby. Jego zona Helenia ginie w Auschwitz. Meyer i Heinen udaje siie ucieczka, zostaja jednak zlapani na szwajcarskiej granicy. Edith Meyer ginie w Auschwitz. Heinen ucieka, podczas szmuglowania Zydow przez granice zostaje zastrzelony.

Heinen i Krebs zostaja posthum uznani Sprawiedliwymi. Nasz badacz prowadzi poszukiwania takze poza Yad Vashem, ntp. odnajduje w USA brata Edith Meyer, szuka krewnych Heinena i Krebsa.

Dwie ofiary Holokaustu odzyskuja imie i nazwisko. Niemcy maja dwoch Sprawiedliwych wiecej. A ja mam mozliwosc wysluchania tej calej historii w wiejskim muzeum z pierwszej reki. 27-letni Maurycy Povel pochodzi wlasnie z mojej wsi. Jak mowi, w Yad Vashem nikogo nie interesuje, ze jest Niemcem.

Szerzej pod:
www.aachener-zeitung.de/lokales/dueren/arbeit-in-yad-vashem-opfern-ihren-namen-zurueckgeben-1.894155
www.stadtgottes.de/stago/aktuelle_Beitraege/themen/11-2012/Interview-Povel.php
www.aachener-nachrichten.de/lokales/dueren/duerener-23-geht-fuer-ein-jahr-zur-gedenkstaette-yad-vashem-1.372207

332432

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo