miło i przyjemnie :)
miło i przyjemnie :)
epolitic epolitic
294
BLOG

PKP już niebawem zmieni swoje oblicze ?

epolitic epolitic Rozmaitości Obserwuj notkę 33

znalezione w sieci;

Nowe wagony PKP Intercity

PKP In­ter­ci­ty koń­czy mo­der­ni­za­cję 68 wa­go­nów, które jeż­dżą na tra­sie Prze­myśl-Rze­szów-Kra­ków-Ka­to­wi­ce-Opo­le-Wro­cław-Po­znań-Szcze­cin. To jedna czwar­ta wszyst­kich, które PKP wy­ko­rzy­stu­je na tej re­la­cji. Pa­sa­że­ro­wie co praw­da już mają oka­zję po­dró­żo­wać pierw­szy­mi wy­re­mon­to­wa­ny­mi wa­go­na­mi (są pod­sta­wia­ne na tra­sie Wro­cław-Kra­ków), ale to do­pie­ro po­czą­tek.

Prze­woź­nik już sfor­ma­li­zo­wał re­mon­ty ko­lej­nych 150 wa­go­nów. Ozna­cza to, że w 2015 roku wszyst­kie 218 wa­go­nów na tra­sie Prze­myśl-Szcze­cin bę­dzie od­no­wio­nych. Po­chło­nie to łącz­nie 600 mln zł. Sporo z tej sumy po­cho­dzi z pro­gra­mów unij­nych.

Wro­cła­wia­nie naj­czę­ściej ko­rzy­sta­ją z tego po­łą­cze­nia, po­dró­żu­jąc do Opola, Ka­to­wic, Kra­ko­wa, czy Po­zna­nia.

- Mo­der­ni­za­cję roz­po­czę­li­śmy w 2012 roku. W tej chwi­li do­bie­ga końca. W po­ło­wie grud­nia wszyst­kie od­no­wio­ne w pierw­szej par­tii 68 wa­go­nów po­ja­wi się na to­rach. Je­ste­śmy już po od­bio­rach prac mo­der­ni­za­cyj­nych – mówi Beata Cze­me­raj­da z Biura Ko­mu­ni­ka­cji PKP In­ter­ci­ty.

Wa­go­ny w po­rów­na­niu z tymi, do któ­rych przez lata się przy­zwy­cza­ili­śmy, wy­glą­da­ją im­po­nu­ją­co.

- Wszyst­ko jest nowe, do tego za­sto­so­wa­no wiele no­wo­cze­snych roz­wią­zań. W prze­dzia­łach są gniazd­ka na 230 V, wa­go­ny wy­po­sa­żo­no w urzą­dze­nia do wzmac­nia­nia sy­gna­łu te­le­fo­nii ko­mór­ko­wej. Obieg wody w to­a­le­tach jest za­mknię­ty. Już nie mu­si­my się mar­twić, że nie sko­rzy­sta­my z WC pod­czas po­sto­ju. Do tego kli­ma­ty­za­cja, prze­dzia­ły ba­ro­we, od­no­wio­ne wa­go­ny w za­sa­dzie ni­czym się nie róż­nią od expre­sów In­ter­ci­ty – opo­wia­da Ma­ciej Szew­czyk ze Sto­wa­rzy­sze­nia Hob­by­stów Ko­le­jo­wych.

Każdy pa­sa­żer do swo­jej dys­po­zy­cji ma wy­god­ny fotel, oświe­tle­nie i okno z ro­le­ta­mi. Wa­go­ny przy­sto­so­wa­ne są także do prze­wo­zu osób nie­peł­no­spraw­nych. Po­my­śla­no także o wie­sza­kach na ro­we­ry i narty.

Wa­go­ny poza tym, że prze­cho­dzą grun­tow­ną prze­bu­do­wę, do­sto­so­wy­wa­ne są także to roz­wi­ja­nia pręd­ko­ści 160 km/h. Po­nie­waż PKP rów­no­cze­śnie z po­cią­ga­mi mo­der­ni­zu­je to­ro­wi­ska i obiek­ty in­ży­nie­ryj­ne na tra­sie Prze­myśl-Szcze­cin.

– Do­ce­lo­wo po za­koń­cze­niu in­we­sty­cji czas prze­jaz­du mię­dzy tymi mia­sta­mi skró­ci się o 222 mi­nu­ty – opo­wia­da przed­sta­wi­cie­la PKP In­ter­ci­ty.

PKP obie­cu­je, że wszyst­ko bę­dzie go­to­we w 2015 rok.

epolitic
O mnie epolitic

niezależny antypolityczny głos obywatelski; kocham ten cytat z Cymańskiego /PIS/ cała prawda o rządach PRAWA i SPRAWIEDLIWOŚCI; "Mieliśmy ogromną kasę. Ale daliśmy ją bogatym i pogłębiliśmy rozwarstwienie społeczne. To jest tajemnica, o której się milczy. Bo albo popierasz PiS, albo milczysz. Ten brak krytycyzmu, to zapatrzenie i ten zachwyt nad dwoma latami naszych rządów, to przesada." Produkt Krajowy Brutto w 2014 r. wyniósł 1.728.677 mln zł - podał GUS. „Obecna klasa polityczna jest wychowana na socjalizmie i nie zna, nie potrafi wyobrazić sobie innego ustroju. Nie potrafi wyobrazić sobie państwa, które nie ingeruje w każdą dziedzinę życia.” GUS podaje że w całym kraju dofinansowano budowę 2604 kompleksów boisk sportowych „Moje Boisko – Orlik 2012”,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości