łużyce łużyce
663
BLOG

Łużyce

łużyce łużyce Polityka Obserwuj notkę 6

                 W lutym obchodzę skromny jubileusz,  własnie mija 5 lat jak zacząłem pisac o problemach mniejszości łuzyckiej zyjacej w Niemczech. Po raz pierwszy zainteresowałem się naszymi zachodnimi bracmi, którzy tak jak my należą do Lechitów, tj grupy  Zach. Słowian, bedąc w 1984 r w NRD. Pociąg którym jechałem  z Wrocławia do Lipska przejeżdżał prze Górlitz, a dalej Lobau i Bautzen, to na tych stacjach zwróciłem uwagę na napisy dwujezyczne, Lobau- Lubij i Bautzen- Budyśyn. Wtedy postanowiłem bardziej poznac historię, kulturę, obyczaje i aktualną sytuację społeczno-polityczną Serbołużyczan. O tym wszystkim, często z pewną fantazją opisuje to na moim blogu.

 

łużyce
O mnie łużyce

„Hišće Serbstwo njezhubjene”  (Jeszcze Łużyce nie zginęły)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka