Ufka Ufka
3169
BLOG

Wtedy będę spokojna

Ufka Ufka Polityka Obserwuj notkę 54

PiS ma stabilną większość w Sejmie i w Senacie. Cztery lata przed nami. Mam nadzieję że będzie szło jak dotąd i nic poważnego nie wywiną - bo mniejsze wpadki są wliczone w koszta. O "faktach medialnych" nie wspominam bo nawet przy biciu piany przez dwa tygodnie w tydzień po biciu nikt niczego nie pamięta - jak np o sławetnych rozmowach na Malcie.
Ale co po tych czterech latach? W Polsce jak zawsze piszę nic nie wiadomo - to przewidział wejście jakiejś Nowoczesnej Petru w  maju 2015 czyli na pół roku przed wyborami?
Ważne są ustawy, ważne instytucje ale najważażniejsi są ludzie. Bo ustawę można zmienić a z instytucji zrobić wydmuszkę - patrz RPO pani Lipowicz czy CBA Wojtunika. A więc o co chodzi z tytułem?
Jeśli ktoś od dawna czyta moje notki to wie że pan Ziobro nie był moim ulubieńcem. Trochę byłam zaskoczona jego powrotem na stanowisko ministra sprawiedliwości. Niepotrzebnie. Wyciągnął wnioski, nie lata po mediach tylko pracuje. A ja liczę właśnie na efekty jego pracy.
Często pisałam o wymiarze niesprawiedliwości - i wszyscy z każdej opcji przyznawali mi rację -no może poza prawnikami:) Tak dalej być nie może! Nie może być tak, że procesy niezbyt skomplikowane ciągną się latami a wyroki w każdej instancji zapadaj zupełnie różne. Trudno mi mówić o szczegółach ale część nowych wynalazków PO&PSL zostanie zlikwidowana - myślę o tych wprowadzanych w ostatniej chwili w celu ratowania własnej skóry.Czyli skrócenie okresu wydłużenia przedawnienia czy najnowszy wynalazek "owoce zatrutego drzewa" no i najważniejsze - tylko dwie instancje.
Ale ja liczę na coś innego! Przysłowia są mądrością ludu - czyli nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Proces w którym skazano pana Kamińskiego zaparł na chwilę dech w piersi nawet politykom PO - bo zrozumieli że kiedyś można będzie w ten sposób skazać też ich - nie tylko na karę więzienia ale na zakaz zajmowania stanowisk publicznych. Szybko im przeszło kiedy zrozumieli że czarny sen - Mario znowu na czele CBA - przestanie im się śnić po nocach.
A tu siurpryza! Prezydent ułaskawił całą trojkę a Mariusz Kamiński na czele służb.
A więc nie chcę zemsty ale chcę sprawiedliwości. Nie może być tak, że ludzie odpowiedzialni choćby za fatalne przygotowanie lotów do Smoleńska ( to raport NIKu) awansowali do stopnia generała czy zostawali ambasadorami bo "zawsze o tym marzyli" Nie może być tak, że w infoaferze zostają ukarane firmy zagraniczne w swoich państwach wysokimi karami finansowymi a u nas nic o niej nie wiadomo. Nie może być tak, że podpisywane są niekorzystne dla państwa kontrakty  chociaż ministerstwa oprócz własnych prawników zatrudniają za dodatkowe pieniądze ekspertów. Itd itp
Mam nadzieję, że bez zbędnego pośpiechu w każdym ministerstwie będzie robiony audyt i osoby odpowiedzialne za sprzeniewierzenie państwowego grosza, "zwykłą" niegospodarność czy zaniedbanie obowiązków wreszcie za to odpowiedzą. Bo tylko w ten sposób następcy będą wiedzieli, że skończył się czas "my nie ruszamy waszych a wy nie ruszajcie naszych".
Im więcej praw tym więcej obowiązków I tym więcej odpowiedzialności. Bo inaczej dalej będziemy mieć "panstwo teoretyczne" - a ja chcę państwa prawdziwego

Ufka
O mnie Ufka

Ufka we własnej osobie :) Skąd czytacie A tyle czyta teraz :) / " /> Złota myśl RRK PSL nie musi - PSL CHCE! Nie opuszcza się zwycięzcy - co najwyżej można się z nim targować i więcej uzyskać. A co ma PiS do zaoferowania PSL? Swoją nędzną koalicję z SLD? Odpowiedz sobie sama - czy lepiej dzielić łupy na trzy, czy na dwa?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka