andrzej.budzyk andrzej.budzyk
107
BLOG

Z myślą o IDEALNYM PRZEKAZIE

andrzej.budzyk andrzej.budzyk Rozmaitości Obserwuj notkę 0

  

Kurs redakcji technicznej odbyłem dawno, dawno, dawno...

Podczas powakacyjnego sprzątania pokoju znalazłem ciekawą uwagę cytat wypowiedzi Jana Sokołowskiego wyjaśniający zmanę w pisaniu podtytułów..

"Leciały" kolejno:

KILKA SŁÓW O PSYCHOLOGII ZWIERZĄT, NIE WSZYSTKO DLA PRZYJEMNOŚCI,  PŁOCHLIWY JASTRZĄB,
i iii iii

"MĄDRY SZPAK" w cudzyslowie.

Autor wyjaśnił, że

"... Tytuł stawiam w cudzysłów, ale nie dla tego, abym od początku chciał kwestionować, że szpak jest ptakiem naprawdę mądrym (do tej sprawy wrócimy później), lecz po prostu z tej przyczyny, że nie został przeze mnie wymyślony. Zaczerpnąłem go z literatury dość starej i niezwyklej…”.

  

To wyjaśnienie zainspirowało mnie do pracy nad nowym wątkiem otagowanym hasłem:

pokochajmy redakcję!

Może warto też stworzyć takie nowe LUBCZASOPISMO?

- Niesforne Dziecię Gutenberga.

Ciekawy świata i życzliwy ludziom, ale nie pozbawiony szczypty złośliwości niezbędnej do przeżycia.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości