Marcin Małek Marcin Małek
137
BLOG

PAN O GOŁĘBIM SERCU

Marcin Małek Marcin Małek Kultura Obserwuj notkę 0

Nad domem cisza

nawet ptak nie przeleci

robak nie tupnie

liść nie zgrzytnie

 

jeszcze się dym snuje

w miejscu po kuchni

i gra na nosie

ów zapach nieznośny

palonych włosów i kości

 

matka nad rzeką

niezmiennie spokojna

patrzy we własne odbicie

i liczy dziury po kulach

w podomce od ojca

 

a ojciec

wagabund podolski

jak wielu beztrosko

jeszcze we wrześniu

pożegnał się z Polską

 

i to już koniec pieśni

ich dzieci i wnuki

widłami piłą czy kosą

rozebrał na części

miejscowy rzemieślnik

 

nad wyraz miły

 a czasem wylewny

słowem

człowiek współczesny

czyjś brat ojciec lub krewny

 

nieoceniony pomocnik śmierci

prywatnie zaś

pan o gołębim sercu

w twardej jak kamień

ściśniętej pięści

Przyszedłem na świat w trzecim kwartale XX wieku i jestem. Istnieje dzięki słowu i tylko w tej mierze, w jakiej sam się realizuje – m.in. poprzez język którym wytyczam własną drogę. Nie wyróżniam się w tłumie, większość z was mija mnie na ulicy nie ofiarując nawet krótkiego spojrzenia, ale ja na was patrzę i uczę się od was, jak przetrwać poza obszarem zmyślenia. Tak, żyję w zmyśleniu, stąd większość tych, których znam nie ma o mnie pełnego wyobrażenia – należę sam do siebie i dobrze mi z tym odosobnieniem. Mam tyle twarzy, ile akurat zechcę mieć w danym momencie. Bywam wielkoduszny, ale także zawistny, łaskawy i okrutny, szczodry i skąpy, zły do szpiku kości i bezgranicznie dobry. Kocham i nienawidzę, lubuje się w kłamstwie i walczę o prawdę. Wciąż szukam odpowiedzi na to kim jestem, lub na to, jak mnie widzicie. Niektórzy mówią o mnie „poeta”, inni „grafoman nie wart złamanego grosza” – nie boje się jednych i drugich. Ważne, że ktoś mnie czyta, i że mogę się przejrzeć w waszych źrenicach jak w lustrze, albo przejść przez wasze życia, jak przez tranzytowy korytarz. Jeśli więc nadal chcecie mnie poznać, proszę was tylko o jedno – wpuście mnie do środka, wtedy i ja się przed wami otworzę. Wszakże nie gwarantuje gotowego przepisu na to kim jestem – sami musicie wybrać własną odpowiedź.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura