Pascal Pascal
222
BLOG

TWEETING RAINER MARIA RILKE

Pascal Pascal Społeczeństwo Obserwuj notkę 1
Bogaci i szczęśliwi mogą milczeć,
nikt nie chce wiedzieć, kim są.
Ale biedni nie mogą być niemi,
muszą mówić: jestem ślepy,
albo: wnet może widzieć przestanę,
albo: jest mi źle na ziemi,
albo: mam dziecko chore,
albo: tu mnie pozszywano..
 
I kto wie, może to nie wystarczy.
 
A że wszyscy obok nich, jak obok przedmiotów,
przechodzą, każdy z nich śpiewać gotów.
 
I tak słyszy się nawet niezgorszą pieśń.
(..)
 
(Rainer Maria Rilke, Die Reichen und Gluecklichen przekład

Mieczysław Jastrun [w:]  Rainer Maria Rilke Poezje str.64
 Wydawnictwo Literackie Kraków 1974 )
 

Tweet Rainer Maria Rilke:..ALE BIEDNI NIE MOGĄ BYĆ NIEMI, MUSZĄ MÓWIĆ,,I KTO WIE, MOŻE TO NIE WYSTARCZY.

 
Pascal
O mnie Pascal

Nie wiem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo