publicysta publicysta
125
BLOG

z nowych wierszy: „Jakimi krokami idą poeci?”

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 2

 

Wpadł mi do głowy pewien wiersz
a otóż

przeglądałem Google galerię w poszukiwaniu nowej żony Micka Jaggera
baletnicy Melanie Hamrick wiadomość w końcu fantastyczna
facet legenda pokolenia ma 72 lata i nie ustaje w poszukiwaniach
no i widzę jej charakterystyczny krok idzie po ulicy
jak w klasycznej wyjściowej pozycji na scenie
jest to ukłon
nigdy ci nie powiedzą na Zachodzie skąd go wzięli trajlują potem łabędziami
lub motylkami nigdy się nie domyślisz bez obrazy
w mojej opinii chyba z Orissa
Kathakali chyba dalej

No i pomyślałem czy poetów rozpoznasz na ulicy? Jaki mają krok? Czy charakterystyczny?/
Gibają się, kręcą biodrami, idą mesztami do wewnątrz, lub na zewnątrz jak Chaplin,
Doszedłem do wniosku że może zrobiłbym eksperyment w terenie
Na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie pod kawiarnią literacką
Może wstają od stolika wypozowani trzymając pod pachą książki
W miarę duże żeby wszyscy widzieli że idzie nie byle kto
Facet i kobita która czyta
     
I może coś by ujął statystycznie gibanie jakieś pozy fochy
Gdzie tam guglam czołowe polskie poetki z czołowego polskiego festiwalu Miłosza
Wszystkie banalne ubranie mają na sobie sweterki fiki etc. Nie jakaś tam
Tassya van Ree moja ulubiona artystka a i o niej już coś piszę za niedługo
Opublikuję i o Marylin Monroe i o biało-granatowych żaglówkach
I o pieśniach białego jeziora przedziwnych kaczkach dzikich i rozmowach z kukułkami

Przedziwnych ogrodach wszystkich gatunkach chmur pod którymi trwają loty
Mew srok gołębi grubych i dzikich z cienkimi pastelowymi szyjami

Tassyi van Ree

Tassyi van Ree i jej kobiecie i ich papierowych wierszach klasycznej maszynie do pisania
jej kapeluszach podkoszulkach czarnych i białych
i jej deskach do surfowania


Poetów rozpoznasz jak idą i do kogo po tym jak stawiają stopy
dwie stopy trzy stopy sześć stóp
drishtubh trishtubh śloki i z daktylami heksametr i już wiesz
do którego boga piszą i czy piszą zimą czy w lecie
czy składają ofiary czy nie czy


Maro Publius Vergilius
lub Las
z Introdukcji w Ramayana
Rasa
lila    

   

      
                    

                                             bohaterowie spektaklu:
                                             Szanowna Pani Melanie Hamrick
                                             Publius Vergilius Maro, 70 p.n.e – 19 p.n.e                        
                    

                    

                            


                         /improwizacja od ręki, jedna poprawka; około 3:30 – 4:22  17 lipiec 2016/
                          linki do ‘bohaterów spektaklu wyszukałem i dodałem do 4:31
                          zakończony tekst 4:38/  
 

publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura