andrzej.budzyk andrzej.budzyk
191
BLOG

"GWARANTUJĘ, że po jakimś czasie pojawią się pieniądze"

andrzej.budzyk andrzej.budzyk Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

                         Donald J. Trump

W 2009 roku dostałem publikację

image

źródło: http://allegro.pl/uniwersytet-donalda-trumpa-przedsiebiorczosc-i6114349886.html?reco_id=be1f51cb-2417-11e6-be18-56847afe9799&ars_rule_id=201&bi

Napisałem wtedy krótką opinię:

POLAKA - Europejczyka w "Przedsiębiorczości" Michaela E. Gordona może "razić" przesadne amerykańskie "pranie mózgu" indoktrynujące do PRACY NA SWOIM. Polecam tę książkę bo warto się informować i uczyć z różnych podręczników.

U autora - SZCZEREGO CHŁOPA podoba mi się duma z napisania tego eleganckiego bryku:

"[...] Zadałem sobie pytanie: jakie jedno marzenie może być teraz zrealizowane? Odpowiedzią okazała się... chęć napisania tej książki. Wyobraź sobie (czytelniku - Andrzej Budzyk) potęgę zaangażowania w realizację mojego kluczowego celu. Kiedy tylko nabrałem pewności, otworzyły się przede mną drzwi. Moja energia poszybowała w górę, umysł zaczął pracować na najwyższych obrotach, pojawiły się twórcze pomysły. Wszystko nabierało sensu. W ciągu dwu godzin przygotowałem spis treści, mój pokój przeobraził się w pobojowisko, a ja zacząłem gromadzić stosy materiałów naukowych, odpowiadających poszczególnym punktom spisu treści. Następnie poszedłem do biblioteki, aby przyjrzeć się konkurencji, znaleźć nie wykorzystaną niszę na rynku i móc określić miejsce mojej przyszłej książki. Stworzyłem zestaw pytań i potrzebnych środków. Kim jest mój odbiorca? Jakiego rodzaju pomocy będę potrzebował? Kiedy mogę wydać książkę? Przygotowałem plan działania i zapisałem go na diagramie Gantta, który przykleiłem na ścianie, tuż ponad moim komputerem."

Taką żarliwość opisu poznałem przed laty kartkując, przypadkiem znalezione, na starym strychu rozpadające się w ręku metodyki przedwojennej przedsiębiorczości:

"[...] Jeżeli masz wykaz tego, co trzeba zrobić w określonych okolicznościach, jeżeli twój terminarz jest tak przejrzysty, że wystarczy jedno spojrzenia, ażebyś wiedział, co masz robić, będziesz panem okoliczności i swojego czasu... (E. Dimnet - "Sztuka myślenia".). Ucieszyłem się, że "za oceanem" ciągle się tak opisuje "amerykański sen".

źródło: http://onepress.pl/ksiazki/uniwersytet-donalda-trumpa-przedsiebiorczosc-michael-e-gordon-donald-j-trump,udtprz.htm#opinie

Teraz kiedy Donald Trump ma pewność,

że z pulą 1239 delegatów

ma pewną delegację Republikanów

w wyścigu do Białego Domu...

źródło: http://hosted.ap.org/dynamic/stories/U/US_GOP_2016_TRUMP?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

... Ponownie przywołuję wprowadzenie

do serii "starej" publikacji

UNIWERSYTETU Donalda Trumpa:

"Ludzie często pytają mnie, co stanowi tajemnicę sukcesu.

Odpowiedź jest prosta: obranie celu, ciężka praca

i wytrwałość. Zdarzało się, że w moim życiu zadziałał przypadek,

ale łut szczęścia to nie wszystko. Musisz mieć zmysł

do interesów - i nie chodzi o dyplom najlepszych uczelni,

ale o chęć i dyscyplinę potrzebną w procesie samokształcenia.

Utworzyłem Uniwersytet Donalda Trumpa, aby wyposażyć

ludzi biznesu w umiejętności niezbędne do osiągnięcia

trwałego sukcesu...".

"Gwarantuję,

że po jakimś czasie pojawią się pieniądze.".

Radzę przeczytać,

ale by zaspokoić ciekawość

bo gwarancje to tylko AMERYKAŃSKI SEN

w nowym opakowaniu. - Niesforne Dziecię Gutenberga.

 

Ciekawy świata i życzliwy ludziom, ale nie pozbawiony szczypty złośliwości niezbędnej do przeżycia.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo