Maciej Świrski Maciej Świrski
2349
BLOG

Występuję do prokuratury w sprawie inwigilacji blogerów S24 przez ABW

Maciej Świrski Maciej Świrski Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 95

Dzisiaj Mariusz Kamiński powiedział z trybuny sejmowej:

"Również w kontekście zagrożenia terrorystycznego ABW podjęła czynności operacyjno-rozpoznawcze wobec blogerów niezależnego forum internetowego „Salon 24”. Zgromadzony w wyniku tych czynności materiał dotyczący jednego z blogerów został przekazany przez ABW do Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa „ z uwagi na brak znamion czynu zabronionego”, stwierdzając ponadto w uzasadnieniu tej decyzji, że ABW podjęła w tej sprawie działania pozostające poza jej właściwością  ustawową."

 

Ponieważ jestem blogerem S24 od 2007 i pisałem pod dwoma nickami - najpierw czarnowidz, a potem szczurbiurowy, a po 2010 roku już pod nazwiskiem i mam ponad 400 tekstów na koncie i ponad milion odsłon postanowiłem wystąpić na drogę prawną w celu ścigania sprawców nielegalnej inwigilacji blogerów S24, bez względu na to, czy to ja byłem inwigilowany czy nie. 

Chodzi o zasadę - tego rodzaju inwigilacja, jak sama prokuratura wskazała - poza ustawowymi zadaniami ABW, skierowana przeciwko blogerom jest patologią, której my, środowisko blogerów nie możemy odpuścić. Musimy się dowiedzieć co się stało, i jaki to miało wpływ na naszą aktywność blogerską w tamtym czasie.  Czy, na przykład, pamiętna, dziwna wolta blogera FYMa nie nie miała czasem związku z aktywnością ABW przeciwko blogerom S24.

Zapraszam kolegów blogerów do przyłączenia się do mnie.

Maciej Świrski

Szczurbiurowy, Czarnowidz.

www.szczurbiurowy.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka