andrzej.budzyk andrzej.budzyk
174
BLOG

Przytuliłem kolejną książkę!

andrzej.budzyk andrzej.budzyk Kultura Obserwuj notkę 4

  www.warto.net/index.php

Ktoś wczoraj porzucił, zostawił tę książkę na ławce, na przystanku...
Wydana została po raz drugi we wrześniu 1951 roku.
Jestem od niej starszy cztery miesiące i 20 dni :)
We wstępie Stanislawa Ryszarda Dobrowolskiego
 
 
znalazłem ciekawą informację z życia autorki:
 
"W Gusinie dokonuje Maria Konopnicka cennego dla siebie odkrycia:
 
 
 
do jej rąk dostaje się bogata biblioteka pozostawiona w spadku po poległym w powstaniu  krewnym jej męża. Konopnicka znajduje w niej nie tylko pokaźny zasób ksiąg polskich, ale i wiele znakomitych dzieł światowej literatury. Oddaje się z zapałem lekturze, pogłębia swą kulturę umysłową.".
 
  - Niesforne Dziecię Gutenberga.
Wydanie pierwsze tej książki stało przed laty w moim domu. Jak nikt na mnie nie patrzył to ją nadgryzałem. Berbeciem będąc lubiłem papier :)
 

Ciekawy świata i życzliwy ludziom, ale nie pozbawiony szczypty złośliwości niezbędnej do przeżycia.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura