Amstern Amstern
645
BLOG

Dobra Zmiana w Niemczech - kościół katolicki pełen wiernych

Amstern Amstern Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 25

Boze Cialo. Bylem w kosciele pelnym wiernych. Cud. Ba, nawet pierwszy raz musialem stac przez godzinna msze swieta, odetchnalem za to podczas dlugiej procesji.

Moja parafia ma 8 kosciolow. Okazalo sie, ze w tym roku proboszcz jest sam. Nawet ksieza-emeryci obslugujacy szpitale byli nieobecni, nie bylo tez czasami pozyczanych ksiezy spoza parafii. Na normalnie 3-4 msze swiete w Boze Cialo, w tym 2-3 procesje, byla tylko jedna msza swieta, w dodatku w sasiedniej wsi.
Zeby bylo weselej, to przednia polowe kosciola zarezerwowano dla dzieci pierwszokomunijnych i sluzby mundurowe. Kucze, polowa lawek zajeta przez strzelcow od sw. Huberta, sw. Sebastiana i inne grupy histeryczne - czapy z piorami, ciezkie sztandary, braklo tylko mauzerow. Na chórze najlepszy majster organow, chóry z trzech kosciolow i zjednoczona orkiestra deta.
Potem procesja przez wies, spiew, lameta, nabozenstwo w parku i powrót. Przy wysmienitej pogodzie.

I co musze powiedziec - msza tylko w jednym kosciele na pare wsi to swietny pomysl. Dawno nie widzialem az tak uroczystego nabozenstwa i tak dlugiej procesji w Boze Cialo, alleluja!

Kosciol katolicki w Niemczech jeszcze sie trzyma.



(689)  610 777

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo