Amstern Amstern
511
BLOG

Wszyscy o Romanie Polanskim, to ja tez.

Amstern Amstern Rozmaitości Obserwuj notkę 19

Skojarzenia takie.

Ksiazka "Zemsta wampira" z serii Labirynt Wyd. MON, 40 lat stara. Do Polski przyjezdza slawny rezyser nakrecic film. Kiedys byl obywatelem PRL, ale uciekl. Zdradzil ojczyzne, zaliczyl wszystkie mozliwe grzechy, szykuje zamach ze znajomymi z Jaffy, etc.

Wspominki Jerzego Gruzy. 40 lat temu, Polanski pedzi do Polski, by Nowy Rok swietowac z matka. Z Paryza nie ma juz biletow do Warszawy, wiec leci do Pragi. Z Pragi taksowka do granicy. W Cieszynie przekracza piechota granice. Mróz jak diabli, Polanski ma na sobie najnowszy odziezowy hit - potwornie drogie futro z malp. Zmeczony dopada pierwszej polskiej knajpy, by sie ogrzac. W knajpie impreza sylwestrowa. Gruba jejmosc spoglada w drzwiach na przybysza  "W takim stanie i w tym ubraniu - won!". Zatrzaskuje drzwi. Polanski biegnie na dworzec. Jest herbata. Jest konserwa turystyczna, nie ma otwieracza. Wielki rezyser Polanski spedza sylwestra otwierajac konserwe wielkim kuchennym nozem.

Dalej Gruza. 20 lat pozniej.w odwiedzinach u Polanskiego w Paryzu. Wielki apartament, masa pokoi, sypalnia jak hala sportowa. Obrotowe wielkie lozki, lustra, swiatla. Polanski: Na ch... mi to, ale musze miec, boby ludzie mysleli, ze sie skonczylem.

Pani Greimer u Lisa na zywo. Jakies 2 lata temu. Nie uwazalam, co mowila. Moze warto odsluchac.
Pomne, ze w ksiazce "Ojciec chrzestny" Mario Puzo jest scena, kiedy consigliore rodziny Corleone leci do producenta filmowego. Razem z nim w prywatnej maszynie producenta siedzi matka z jaskrawo ubrana i umalowana dziewczynka. Adwokat nie rozmawia z nimi. W drodze powrotnej w maszynie te same osoby. Dziewczynka ma rozmazany makijaz i patrzy jakos nieobecnie, matka spoglada tryumfujaco na adwokata.
Nie pamietam czy scena byla tez w filmie.
Cos mi to przypomina te dzisiejsze show w USiech, gdzie rodzice staja na glowie, zeby ich mala zostala gwiazda.

Film "9. wrota". Ze wzgledu na ksiazki w filmie i autora ksiazki moj ulubiony film Polanskiego.
Do tego Rosemar'a baby tez o diablach, Chinatown, Taniec wampirow i wiekowy Papkin.

Eugen Polanski nie jest krewnym Romana Polanskiego.  Powoli przerasta w Niemczech slawa rezysera.



(778) 351 777

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości