Pewnego razu byla sobie grupa nieomylnych Magistrow-Naukowcow. Nieugietych i niepokonanych 34 cywili i wojskowych, ktorzy w imieniu Rzeczpospolitej Polskiej przebadali zdarzenie lotnicze nr 192/2010/11. W imieniu Twoim i moim wzieli nasze pieniadze i wyjasniali, wyjasniali, wyjasniali, az wyjasnili. Wyprodukowali po 13 stron raportu na osobe w tym zalaczniki. Wszyscy podpisali i raport i zalaczniki. Nikt im teraz nie podskoczy. Spojrzmy na te dokumenty. Na stronie 66 raportu jest tabelka ktora wyglada tak:
Czy widzicie Panstwo czas, kiedy ta brzoza uderzyla w Tupoleva? Nie? Hmm...
W zalaczniku numer 1 do raportu, strona 2 pdf znajduje sie zdjecie pokazujace czas uderzenia w brzoze 6:41:02,8. Wyglada to tak:
Natomiast na rysunku numer 17 na stronie 23 dokumentu pdf w zalaczniku numer 2 widzimy:
Gdzie czas uderzenia w brzoze jest niepodany, ale widac wyraznie, ze jest wczesniej od 8:41:00.
Ile to wynosi? Dzialka wykresu jest rowna 5 sekund, zatem zaznaczyli uderzenie w brzoze na okolo <1 sekunde przed 8:41:00. Zatem czas wyniosl 8:40:59 z hakiem. Hmmm...
Popatrzmy na dalszy ciag pracy naszych utytuowanych fachowcow:
Zalacznik 4 strona 70 tabela 1 cytuje: "Brzoza oderwanie fragmentu lewego skrzydła 06:41:02,8."
Zaraz, nie 8 rano tylko 6? Och... Pogubilem sie.... Szukam, szukam, jest!
Strona 54 pdf, zalacznik 2, Rysunek 32 - “zadzialanie sygnalu TAWS”:
Zderzenie z drzewem godz. 08.40.59 Uff....
Ale zaraz, chwileczke, dlaczego tak malo dokladnie, przeciez to jest samolot, ktory leci - jak mozna tak niedokladnie podawac? Popatrzmy na tabelke:
Gdzie to mozna zweryfikowac? Szukam, szukam.... JEST! Strona 34 pdf, zalacznik 2:
"Gdy o godz.08:40:59,375samolot zderzyłsiękońcówkąlewego skrzydła z dużąbrzozą,(...)"
Acha!
Teraz wszystko jasne. Czyli zderzyli sie o 6 rano, czyli o 8, przed uplywem 41 minuty, zatem 2.8 sekundy od momentu kiedy mineli brzoze. Prawda, ze proste? -)
(Czesciowe wyjasnienie tej wyjatkowej zagadki znajduje sie w zalaczniku numer 2 strona 9 z 53, na stronie 12 pdf)
Zaraz, zaraz, juz myslalem, ze udalo mi sie te sprawe wyjasnic, a tu nagle wpada KaNo i....
Na stronie 432 zalacznika numer 4 protokolu widzimy:
Wracamy do Raportu naszych nieomylnych Magistrow Naukowcow – Zalaczniki strona 2:
Oooooops....
------=======
Popatrzmy na inne parametry:
Tabelka 1 zalacznik 3 strona 63 pdf – strona 7 z 12 stron zalacznika.
"2 Położenie slotów wysunięte 06:35:15,5"
C to sa sloty? Pokazuje to strona 5/12 zal 3.
Sloty zaznaczono jako "d" ... TYMCZASEM....
Strona 29 pdf, (26/53 zal 2) “Porównano zmianę parametrów w kanale WYPSLOTOW. Stwierdzono, że w całym zakresie 08:40:59–08:41:03 sloty byływsunięte.”
Ouuuu...
Zobaczmy na zdjecie po katastrofie:
Na stronie 26 zalacznika 2 (29 pdf) pisze cytuje:
“Wnioski:
1) W przedziale czasu od startu do 08:41:03 w kanałach PH1VZBLIZ, PH2 i PH3 nie
pojawiły się sygnały świadczące o niesprawności którejkolwiek z trzech instalacji
hydraulicznych. (…)"
A na stronie 49 pdf, w tabelce:
“Tab. 8. Wyniki analizy AFPA przeprowadzone na danych z lotu w dniu 10.04.2010 r.” pisze: 08:40:59,375 – uderzenie w drzewo.
Patrzmy na linie numer:
-
AT30 Syg.AWARIA I.HYDR.1/... Rys. 32 Czas trwania:08:40:06-08:40:11
-
AT30 Syg.AWARIA I.HYDR.1/... Rys. 32 Czas trwania:08:40:31-08:41:01
-
AT30 Syg.AWARIA I.HYDR.1/... Czas trwania:08:41:02-23:04:11
Zaraz zaraz, - samolot byl sprawny do uderzenia w brzoze, nie? Tak mowili jedni i drudzy?
To jakim cudem w tabelce z odniesieniem czasu 08:40:59,375 awarie pojawily sie juz o 08:40:06 oraz 08:40:31???????
Zaraz, czyli co?
O 8:40:06 Samolot przewidzial, ze uderzy w brzoze o 8:40:59,375 i zepsula sie hydraulika??
A moze o 8:40:31 samolot przewidzial, ze uderzy w brzoze o 8:40:59,375 i zepsula sie hydraulika?
A moze ta hydraulika tak po prostu sie psula sama z siebie na zmiane?
Ale mowili, ze samolot byl sprawny przed brzoza, nie?
Zaraz, ale czy samolot nie rozbil sie wczesniej o 6:41:02,8???
????????????????
I pod tym wszystkim podpisalo sie 6 doktorow, 26 magistrow i profesor.
Gratulujemy.
PS. Na rysunku pokazanym w zalacznikach na stronie 3 pdf " Profil podejścia" widac, ze samolot po minieciu punktu w ktorym pojawia 2gi sie komunikat o uszkodzeniu hydrauliki - zaczyna bardziej opadac. Punkt ten jest wyznaczony parametrem polozenia w momencie wystapienia usterki: Czas trwania: 08:40:31-08:41:01; VPRZ: 288; WYSBAR: 375;WYSRADIO: 218,8. Zwracam uwage na wysokosc.
Komentarze