adam kadmon adam kadmon
239
BLOG

Efemerydy

adam kadmon adam kadmon Kultura Obserwuj notkę 6

                                         pierwsza                     

                                                                           

                                                                KOBIECIE   udomowionej

 

              PRZEMÓW DO MNIE

 

 

przemów do mnie przemów  do mnie

przemów

wciąż jestem niezbywalny na

każdą okazję 

na każdą dobę bywa

że fragmentem

całości krążę po innych

orbitach

tam gdzieś niewolnik  znów wolny

jest a przecież potrzeba

mu ciebie

jak wody jak chleba jak

zauważ banału

MIŁOŚCI

musisz coś z tym  zrobić

popatrz

przy złej koniunkturze uczuć

mogę popaść w minimum blade

chociaż wiesz

od tego świat się nie

zawali

nie chcesz to nie

mów jesteś absurdalna

 

 

 

                       druga

 

                 DEO GRATIAS

 

Bogu dzięki żyję

nie daremnie przebił mnie 

za ciosem cios

dla jakiejś pewnie ukrytej nauki

Ty i on i wy mieliście mniej szczęścia

mimo  waszej pokory

bo

 kolejno poopuszczał was

litościwy miłosierny los

pewnie idąc na rękę

waszym bliskim i serdecznym

bliźnim

 

Niech nie zaciąży wam głaz

i beton

które na wiecznotrwałość pamiątki

z trudem przynoszę

Drodzy oto tak ustanawiam 

 sobie a

wam nasz wspólny

panteon pamięci

Dzięki Bogu za memoriał naszych

chwalebnych przyjaźni

inspirujących

Dziś wiem niosą wam

następnego

on co tu kryć też się nie wykręcił

 

 

                         trzecia

 

                        INSEKT

 

Żył sobie był człowiek-komar

bzyczał raz namolnie a drugi

 raz rezolutnie

Wtem bęc i próżno go szukać

na Bożym świecie

Okazał się regularnym śmieciem

i  tępawym trutniem

szermierczym treningiem  Logosu

jego chichotem swawolnym

 to nie był motyl cholera

bez głosu bez znaczenia

 i na końcu bez zera

 

 

                

                                    czwarta

 

                                 KREATURA

 

 

    nie szukać sensu

gdzie sensu brak

w dnie piekła 

nie odszukiwać

miłości

nie pytać czemu

nie ma tu Boga

  jest piekło jego

nieobecnością

i dziełem twoim

czas przyznać

kreacją twoich

 żywych demonów

 

__________________________________________

Na koniec końców, pragnę serdecznie wspomnieć idola mojej

młodości -  ANDRZEJA  BURSĘ.

 Człowieka niezwykle wprawionego w bojach z poezją,

który nie bał się napisać  poniższych wersów :

                            POETA

 

  Poeta cierpi za miliony 
od 10 do 13.20 
O 11.10 uwiera go pęcherz 
wychodzi 
rozpina rozporek 
zapina rozporek 
Wraca chrząka 
i apiat' 
cierpi za miliony

 

                                 *   *   *   *   *   *                                                        

 

                           Dobry wieczór Państwu

 

 

 

 

adam kadmon
O mnie adam kadmon

Jestem istotą czującą , która swoje przeżyła.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura