Igor Janke Igor Janke
7851
BLOG

Dziękuję Polsatowi

Igor Janke Igor Janke Polityka Obserwuj notkę 71

Przedwczoraj przeprowadziłem ostatnią rozmowę w Polsat News2.  Czas zakończyć ten etap swojej działalności. Realizowałem tam jeszcze resztkę mojej pasji dziennikarskiej, choć de facto nie byłem już dziennikarzem. Polsat dał mi tak niezwykłą – jak na obecne czasy – możliwość prowadzenia długich i pogłębionych rozmów na ważne tematy.  Było to fantastyczne doświadczenie.  Niemniej w międzyczasie moja firma Bridge zaczęła dynamicznie się rozwijać, klientów przybywa, pracy coraz więcej. Podobnie świetnie rozwija się Instytut Wolności, w którym realizuję swoje społeczne i polityczne pasje. Oba przedsięwzięcia wymagają ode mnie coraz większej aktywności a  doba ma tylko 24 godziny.  Z czegoś trzeba zrezygnować.

Wiele razy narzekałem na to, co dzieje się w mediach. Z powodu dramatycznie spadającej  ich jakości odszedłem z zawodu. Jednak to moje ostatnie doświadczenie jest jak najlepsze. Polsat dał mi możliwość prowadzenia rozmów, których nie można już prowadzić niemal w żadnym innym miejscu. Wielka komercyjna stacja pozwoliła sobie na kaprys otwarcia ambitnego kanału, w którym nie wszystko było podporządkowane oglądalności. Przez półtora roku pracy ani razu nie zdarzyło się, by ktoś wywierał na mnie jakikolwiek polityczny czy inny nacisk. Szefowie stacji nie oczekiwali, że będę zapraszał polityków czy celebrytów.  Chcieli pogłębionych dyskusji.

Cieszę się, że moje ostatnie doświadczenie z dziennikarstwem było tak pozytywne. Bardzo dziękuję za to władzom Polsatu. Dziękuję szefowej Polsat News2 Beacie Grabarczyk, która zaprosiła mnie do tego projektu. Dziękuję mojemu znakomitemu wydawcy (najlepszemu jakiego miałem kiedykolwiek!) – Grzegorzowi Adamczykowi.  Dziękuję serdecznie współprowadzącemu Mariuszowi Ziomeckiemu z którym różnią mnie poglądy, a z którym bardzo się lubimy i szanujemy (przynajmniej ja Mariusza:). Dziękuję ekipie przygotowującej program: reporterom,  operatorom, montażystom, wszystkim którzy mnie wspomagali. Dziękuję Henrykowi Sobierajskiemu, który nadzorował pracę anteny i zgodził się, bym tam występował.  To był dobry czas.

Na koniec najważniejsze: dziękuję wszystkim mądrym ludziom , których miałem przyjemność gościć w programie i najważniejsze-najważniejsze:  wszystkim Widzom, dla których ten program przygotowywaliśmy.

Polsatowi, który jako jedne z niewielu biznesów medialnych nadal dobrze się rozwija, życzę utrzymania tego ambitnego kanału. Powodzenia!

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka