eska eska
874
BLOG

U Roninów o Ślązakach

eska eska Kultura Obserwuj notkę 22

 Tu jest całe nagranie spotkania, ale bez filmu o Śląsku > 

http://www.youtube.com/watch?v=d8SPxfmU618

Kilka informacji uzupełniających:

1. Filmu, o którym mowa na spotkaniu, nie ma w necie. Najbliższy pokaz będzie w niedzielę, o godz. 17:00, w kościele w Rudach. Kiedy następny, na razie nie wiem.

2. W styczniu na Zamku Piastowskim w Raciborzu będzie wystawa zdjęć połączona z pokazem filmu i sprzedażą książek, o szczegółach poinformuję jeszcze.

3. W Katowicach, w Spodku, trwają do niedzieli włącznie Targi Książki, moją można kupić na stoisku Coryllusa (nr 38). Polecam także znakomite komiksy Tomka Bereźnickiego, właśnie się załapałam za jeden z rewelacyjną rysunkową dedykacją!

Czyli – mieszkańcy Śląska i okolic mogą skorzystać z okazji, serdecznie zapraszam :)

Oczywiście cały czas działa adres, pod którym można nadal zamawiać moją książkę >kapliczkiwiejskie@interia.pl


Komentarz z yutuba :
 
Jestem Slazaczka. Moj pradziadek byl folksdojczem z "jedynka". Jego zona, babcia Olga byla Volksdojczem  nr "piec". Niemcy nazywali ja "Stara Polucha" a Slazacy mowili na nia "Matka Polka".Jej najmlodszy syn, Oswald, (najmlodszy brat mojej babci) byl w Wermahcie, (uciekl z frontu i ukrywal sie do konca wojny)  jego starszy brat byl wiezniem w Oswiecimiu, ucieklz 2=ma innymi kolegami, pieszo doszli az do Pragi czeskiej. Najstarszy brat Ryszard, partyzant, Ryszard zostal postrzelony w czasie zamachu na generala niemieckiego w Krakowie. Uciekl z niemieckiego szpitala do swoich do lasu i sluch po nim zaginal. Jedna z siostr byla sekretarka Wojciecha Korfantego.
Bardzo Wam dziekuje za to video. Serdeczne podziekowania dla pani Kubica-Eska

I mój komentarz:

Jakby się kto pytał jeszcze, po co ja to robię, to właśnie po to - żeby się Ślazacy nareszcie przestali wstydzić i zaczęli opowiadać. Żebyśmy się w końcu zaczęli rozumieć nawzajem.

eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura