ViC-Thor ViC-Thor
3047
BLOG

Poezja, zanim narodził się Jezus - której nie znał!

ViC-Thor ViC-Thor Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 124

 Gdzie jestem (?) sama nie wiem. Tylko jedna

winie panieńskiej śmierć - za mało. Jawa
SROMOTNA czy noc pusta mami zmysły.
    snem naigrawa - 1
 
Unde quo veni? Levis una mors est
virginum culpae. Vigilansne ploro 
turpe conmissum an vitiis carentem
    luid imago 
 
vana, quae porta fugiens eburna 
somnium ducit? meliusne fluctus
ire per longos fuit an recentis 
     carpere flores?
 
Siquis infamen mihi nunc iuvencum 
dedat iratae, lecerare ferro et 
frangere enitar modo multum amati
     cornua monstri.
 
Inpudens liqui patrios penates 
inpudens Orcum moror. O deorum
siquis haec audis, utinam inter errem
    nuda leones;
 
antequam turpis macies decentis
occupet malas teneraeque sucus
deuflat praedae, speciosa quaero
   pascere tigris.
 
Vilis Europe, pater urget absens
quid mori cessas? Potec hac ob orno
pendulum zona bene te secuta
    laedere collum.
 
Sive te rupes et acuta leto
saxa delectant, age te procellae
crede veloci; nisi erile mavis
     carpere pensum. - VII
 
2- Który przez wrota Plutnowe wchodzisz,
czemu mię trapisz, śnie bez krwi i ciała
wprost nie do wiary, czy to na łące 
     kwiaty zbierałam?
 
O niegodziwcze, gdybym ciebie, zdrajco
dopadła, chociaż nader byłeś drogi,
splamione krwią ze łba by spadły twoje 
     bezecne rogi.
 
Bez wstydu rzuciłam pielesze,
bez wstydu sama przed smiercią się wzdragam,
nieba. usłyszcie, niechaj między lwami
     błąkam się naga.
 
Nim jeszcze ciało w powabach nie zwiędło,
jędrna pęcznieje pierś, bez zmarszczek rysy,
niechaj gładkości nieszczęsną drapieżne
     pożrą tygrysy.
 
SROMOTNA dziewko, czemu zwlekasz? Ojciec 
nagli przez morze. Czemu jeszcze żyjesz?
Jesion WYTRZYMA, tylko rzuć pas z bioder
       NAGICH na szyję
 
albo włos podaj wiatrom, skacz ze skały,
nakryj się burzą, fal morskich wichurą - 
chyba że skazie nierządu,
   poległa królewska córo,
 
chcesz kądziel snować żonie barbarzyńcy
znosić niewolę; któż rozpacz wysłowi?
Tymczasem Wenus z synem łuk wlokącym
    zamiast żalowi
 
ulżyć, przekornie drwi i upomina;
"Przestań złorzeczyć, zniewagom daj pokój,
byk nienawistny zdradne rogi złoży
   u twego boku.
 
Nie wiesz, że masz za męża wszchwładnego
Jowisza, Szkoda łez, stłum narzekanie,
losowi dziękuj, TWOJE IMIĘ CZĘŚCIĄ 
     ŚWIATA ZAOSTANIE"
 
VIII -     dominaeque tradi
barbare paelex'. Aderat querenti
perfidum ridens Venus et remisso  
     filius arcu.
 
Mox ubi satis, "abstineto"
dixit "irarum calidaeeque rixae
cum tibi invisus laceranda reddet
     coruna taurus.
 
Uxor invicti Iovis esse nescis.
Mitte singultus; bene ferre magnam
disce fortunam: tua sectus orbis
       nomina ducet".
 
Jedno jest pewne, Prorok/Mesjasz Jezus nie miał klasycznego wykształcenia ;) nie potrafił czytać w języku kościoła, a to dość dziwne... ponieważ to kościół wysługuje się tym językiem, a nie n/p aramejskim/"staro"hebrajskim...
 
Czyżby chodziło o pewne adaptacje? Oczywiście takie pytania są czysto retoryczne... osobiście gdybym bezpośrednio wykładał naukę Jezusa z łaciny, a nie z jego jakiegoś semickiego języka - jakim on się na co dzień posługiwał - to bym się czuł JAK ZDRAJCA, a nie rzetelny kapłan. Tłumaczenia zawsze wnoszą jakiś tolerancję swobodnej interpretacji "jago nauk". Jezus nie znał łaciny i znał słabiuteńko "starogrecki", nic dziwnego ze prawosławie uzurpuje sobie to - co sobie uzurpuje. A ten poemat powstał na kilkadziesiąt lat PNE.
ViC-Thor
O mnie ViC-Thor

Ambiwalentny do większości zjawisk i zdarzeń. Tylko w skrajnych sytuacjach bezkompromisowy. Kpiący ze starej schematycznej mentalności, opierającej się na wzniosłych hasłach. __________________________________________________ Zbanowali mnie= Gadowski - po tym jak mu napisałem aby zjadł własne skarpety, a nie własny krawat, jak sam chciał się wykazać własnym "bohaterstwem". :)) = = Wszołek - Za symbol:":DD"-wyśmiałem go tak lakonicznie. Zbanował mnie także szczurbiurowy za to że napisałem mu że CAŁOWANIE W RĘKĘ BISKUPA JEST PERWERSJĄ @rybicki za to że mu przypomniałem słowa profesora Sadurskiego:"Że jest gów-arzem". @MarcinKasprzak za to że AUTENTYCZNIE ZMARTWIŁEM SIĘ ZDROWIEM @eski i jej zaproponowałem zbadanie działania przysadki mózgowej - jeszcze mi wmawia dziecko w brzuch że to był przejaw chamstwa, a nie troski z mojej strony. "I bądź tu dobrym człowiekiem i martw się kobietami po menopauzie..."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura