claroklara claroklara
676
BLOG

Pochwała chamstwa i króciutki felieton o HGW

claroklara claroklara Kultura Obserwuj notkę 10

Erazm napisał "Pochwałę głupoty" to ja napiszę "Pochwałę chamstwa".

- Niech Pani się nie obrazi, ale jest Pani zbyt grzeczna do tej pracy.

Ożesz, ty! Który raz to ja już słyszę? Na asystentkę prezesa odpowiednio ładna, z wykształceniem, etc., ale po dwóch miesiącach okazałam się za grzeczna. Dziś, w zwykłym sklepie, po minucie rozmowy usłyszałam powyższy tekst. W liceum pani od chemii stwierdziła, że nie powinnam iść na dziennikarstwo, bo za grzeczna jestem, a to trzeba być jak M. Olejnik [ja jej nie trawię, ale cóż - różne są gusta]. Nie wytrzymam. Naprawdę załamać się można.

Całe życie uczyło się mnie, że należy być dobrze wychowanym, uczynnym, bla, bla, uśmiechać to się po prostu lubię. W kiosku mam już stałą klientelę:

- Księgę skarg i zażaleń proszę.

- ?

- Nic w totka nie wygrałem. A wiesz dlaczego?!

Kręce przecząco głową.

- Bo ciebie nie było, słoneczko.

I od razu milszy dzień. Albo inna sytuacja:

- Wiem, że istnieje bardzo niewielka szansa na to, by tak piękna kobieta spędzała wieczory sama albo z koleżanką, ale może dałaby się Pani zaprosić na kawę?

- Przykro mi, zaręczona jestem.

- Och, to proszę mu życzyć szczęścia.

Trochę to bajeranckie, ale która kobieta nie lubi czasem usłyszeć komplementu.

W każdym razie pracy brak. Ani tej "fizycznej" ani magisterskiej. Obie leżą i kwiczą. Tzn. sklep internetowy dalej prowadzę: http://abcreczniki.npx.pl, ale jak usłyszałam ile za stworzenie i obsługę takiej strony biorą informatycy, a ile biorę ja to pozostaje mi stwierdzić, że jestem kretynką do kwadratu. I to grzeczną kretynką.

 

Czy tylko ja mam wrażenie, że świat stanął na głowie...???

 

cham

 

***

 

Wybaczcie, ale nie powstrzymam się od krótkiego komentarza na temat HGW, która "założyła" na salonie bloga:

Nie ufam ludziom, którzy nie potrafią wymówić swojego nazwiska.

 

czarna krowa w kropki bordo

claroklara
O mnie claroklara

Polka, choć francuskiej krwi. Katolik. Prawicowiec. Żona. Matka, rodząca w domu. Dziennikarz. "O-filozof". Oszołom na wielu płaszczyznach.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura