Aetius Aetius
1751
BLOG

"Ostatni Lot"

Aetius Aetius Kultura Obserwuj notkę 20

Kiedy patrzę na współczesną Polskę mam wrażenie, jakbym uczestniczył w dramatycznym scenariuszu typu thriller political fiction. Ostatnio i tak pędzące wydarzenia jeszcze nabierają rozpędu. Gdzie zmierza sytuacja? Jak będzie się rozwijała? Chyba każdy zadaje sobie to pytanie. Ja na pewno.

Czasem dostajemy podpowiedzi - prawdopodobne wyniki funkcji prawdopodobieństwaj o wielu zmiennych.

Do mnie ostatnio taka właśnie podpowiedź przyszła w postaci obszernego fragmentu książki "Ostatni Lot" autorstwa Alefa Sterna.  To właśnie taki thriller political fiction, którego bohaterem zbiorowym jest nasz kraj w obecnej sytuacji. Oczywiście są bohaterowie fabuły, a jakże, ale czytając miałem wrażenie, że sa pewnym prestekstem, waznym bardzo, do pokazania mechanizmów toczących obecną sytuację, scenariuszy pisanych gdzies daleko za wieloma kulisami władców marionetek, którzy okazują się marionetkami w rękach jeszce wyższych władców.

Jak wspomniałem fabuła osadzona jest współcześnie w naszym kraju, choc nazwiska postaci są fikcyjne. Mimo tego wyczułem bardzo przekonujące dopasowanie opisanycyh wydarzeń do znanych z niedalekiej przeszłosci. Autor stawia pewne tezy, teorie na temat sytuacji w świecie, a w kraju w szczególności. I choć jest to książka określona jako "political fiction" to nieuchronnie zmusza do postawienia sobie pytania: "A co, jeśli choć część z opisu jest prawdą"? Wniosek nasuwa się sam. I nie jest miły.

Treść, oprócz warstwy opisującej sytuację, zawiera wartką i wciągającą treść fabulaną, przenosi po sporym kawałku świata i styka z wieloma wydarzeniami. Czyta się bardzo dobrze, choć momentami bardzo zaskakuje nagłą zmianą tematyki czy stylu. To specyfika twórczości Alefa Sterna, z kórą można się już spotkac w jego poprzednimtytule "Pola Laska". "Ostatni Lot" zresztą otwarcie nawiązuje do "Poli Laski" tworząc specyficznie, kilkupunktowo powiązany dwuksiąg. Choć obie książki w odbiorze są mocno różne - "Ostatni Lot" jest jednak bardziej klasyczny (bardziej nie oznacza zupełnie klasyczny ;) ).

Kiedy patrze na to co dzieje się obecnie, szczególnie mam na myśli ostanie wydarzenia nieuchronnie przypominam sobie fragmenty "Ostatniego Lotu". Przyznam, ze z niecierpliwością czekam na ukazanie się tej książki na rynku, bo chcę poznać całą treść. Czy tam są ukryte jakies odpowiedzi? Nie wiem. Czuję jednak, że może ona pomóc zrozumieć pewne mechanizmy, a co za tym idzie znaleźć odpowiedź na pytania dotyczące naszej rzeczywistości.

Myślę, że w niedługim czasie dzieło autorstwa Alefa Sterna będzie dostępne. Zatem czekam z niecierpliwością.

Aetius
O mnie Aetius

Jestem tym wszystkim, co ukazuje się po odrzuceniu tego, czym nie jestem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura