Amstern Amstern
90
BLOG

Skok niemieckiej Polonii na kase bez poparcia MSZ

Amstern Amstern Polityka Obserwuj notkę 1

Dobre wiadomosci od ministra Sikorskiego. MSZ nie popiera roszczen niemieckiej Polonii.

Minister Radosław Sikorski odpowiada w piśmie, że w zasadzie nie ma żadnej sprawy, gdyż prawo z 1940 roku, które w konsekwencji nakazywało rozwiązanie wszelkich stowarzyszeń polonijnych oraz konfiskatę ich mienia, już dawno nie obowiązuje. W odpowiedzi ministra czytamy m. in.:

"Z oceny Ministerstwa Spraw Zagranicznych wynika, że stosowanie rozporządzenia z 27 lutego 1940 r. zostało wyłączone na podstawie umowy poczdamskiej z 2 sierpnia 1945 r. oraz ustawodawstwa Sojuszniczej Rady Kontroli, sprawującej władzę na terenie Niemiec po II wojnie światowej. Umowa poczdamska wprowadziła bowiem ogólną regułę wyższości prawa okupacyjnego nad prawem niemieckim, szczególnie w zakresie krajowych aktów prawnych o charakterze dyskryminacyjnym".

Ponadto MSZ przywołuje konstytucję RFN z 1949 roku, która stanowi, że rozporządzenie z 1940 roku także już nie obowiązuje.


www.naszdziennik.pl/index.php

Sprawa zaczęła się od tego, że berliński adwokat Stefan Hambura w imieniu organizacji polonijnych w Niemczech wystosował do kanclerz Angeli Merkel apel, aby Niemcy anulowały nazistowskie rozporządzenia o likwidacji polskiej mniejszości w III Rzeszy z 1940 roku. Zdaniem niemieckiej Polonii, uchylenie tego nazistowskiego rozporządzenia, oprócz korzyści wymiernych, miałoby bardzo symboliczne znaczenie w stosunkach polsko-niemieckich.

Ciekaw jestem odpowiedzi na list ze strony pani kanclerz.
Ja bym na jej miejscu symbolicznie przeprosil i wyrazil ubolewanie.
Tak jak tego samego oczekuje dla Wypedzonych ze strony polskiego prezydenta.

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka