Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
503
BLOG

Zbudzisz we mnie rozkwit dźwięków - Część IV

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 4

ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI  i  EWA PRUSIŃSKA


ZBUDZISZ WE MNIE ROZKWIT DŹWIĘKÓW  

-  część  czwarta



Zygmunt Jan Prusiński

W PIERŚCIENIU POEZJI


Piszesz do mnie że jesteś zagubiona
a ptaki szykują się do odlotu -
nie wiem czy stanąć przy brzozie
czy wierzbę poszukać taneczną.

A może zatańczymy Ewo na wzgórzu
byłaś ze mną po zachodniej stronie
to było tak dawno nie mogę policzyć -
krząta się niepewna myśl co dalej.

Określam się w męskiej czułości
byś czytała w moich książkach
zbiór owoców wierszami zwanymi -
możesz sięgnąć w każdej chwili.

Bo to jest lekarstwo na samotność
- poeta nie inaczej leczy dusze !

8.9.2014 - Ustka
Poniedziałek 4:33



Zygmunt Jan Prusiński

ROZLICZENIE WEDŁUG UCZUĆ

Motto: "jej palce wbite w powietrze
i włosy rozpuszczone
a także linie jej szaty
tworzą trzy kręgi żalu"
- Zbigniew Herbert -


Schlebiasz mi w czasie deszczu
przytulasz moją rękę
i kładziesz na piersi -
otwierasz światy których nie znam
poznałem powierzchownie.

Jakaż matnia niezrozumienia
wypijam ostatni napój
uśmiecha się szydercza drwina
ukryta w ciemnym kącie -
zdobywam jeden milimetr
by nie zgasnąć jak świeca.

Skręcam z drogi
siwe osty tajemnic
kruszą się jego listki
zwinięte w modlitwie.

Opuszczam rękę
widnieje na niej plama
jakbym przebił twe łono dziewicze -
słyszałem krzyk...

A w głębi twych oczu
nagle jasność wstąpiła.

8.9.2014 - Ustka
Poniedziałek 11:58



Zygmunt Jan Prusiński

OBEJMUJESZ UKRYTĄ PRZESTRZEŃ


Znam tę krainę
i kryształ skały świecącej
o tej samej porze
kiedy wracasz rozśpiewana
z igiełkami sosen
szczebiotliwie uwodzisz
lustro...

I wiesz że w nim jestem
kiedy czeszesz włosy
zakładasz sukienkę wesołą
puszczasz mi oczko
czy soczysty pocałunek.

Rozmawiasz ze mną
o tym co w parku zapomniałaś
samotna ławka pod wierzbami
czeka na nas - park Wolności
układa wierszem uczucie.

- Czy wierzysz w moje oddanie ?

Wystarczy zapukać w okno
tak zwyczajnie jak burzliwe pragnienie.

10.9.2014 - Ustka
Środa 6:10

 

Zygmunt Jan Prusiński

TEN TANIEC BYŁ ZAMÓWIONY



Tak było w maju, sierpniu, we wrześniu -
próbowałem połączyć z wiatrem
zasuszone słowa - jakbyś o nich zapomniała
biegnąc polem kukurydzianym
przy tobie oswobodzone powroty
akurat nadmorska ławka obok Szopena,
tam jakoś przy nim czuję się bezpieczny.

Jest wola i mgła, i ślad na alei -
szłaś promenadą zupełnie malując
pomiędzy nami oś i wybrane drzewo
tak się wytwarza dźwięk
co zostaje na kamieniu w pobliżu róż,
czy wiesz że i dzisiaj on dźwięczy ?

Ten taniec był zamówiony -
czerwonym piórem wpisałem
na leśnym podłożu i dzięcioł pamiętał
i kukułka wciąż szukająca gniazda,
by zostawić swoje dzieło.

Mieliśmy tańczyć - przenieś siebie
niczym na chmurze którą namalował księżyc.

11.9.2014 - Ustka
Czwartek 8:57



Zygmunt Jan Prusiński

OBLĘŻENIE UCZUĆ


Nie potrafię czasem zgadnąć
przejść z tobą przez przejście
strumienia czy rzeczki
by po drugiej stronie
rozpocząć nowe życie.

Każdy dzień w którym się budzę
oglądam jakby innymi oczami
wiedząc że to ty przy mnie śpisz
taka kolorowa jak rozrzucone korale.

Pisarka moich snów
na widnokręgu otoczonym
w istnym szaleństwie -
potrafi wzmocnić we mnie
to jarzmo skradania.

- Jestem liskiem uroczym -

pogłaskaj moją kitę...

17.9.2014 - Ustka
Środa 9:02



Zygmunt Jan Prusiński

TRZYMAMY SIĘ ZA RĘCE


Dotykamy siebie
potrzebne jest tylko
pragnienie by w ukryciu
w sąsiedztwie choin
spróbować poznawania.

Jest o czym
miłość dawno namalowana
skrapla usta rosa
utrzymujemy się na skrzydełkach
ważkom skradliśmy
by dostąpić w uroczysku
tchnienia i namiętności.

Aż miło
powietrze leśne pachnie
kładę ci głowę na brzuchu
głaszczesz moje włosy -
nikt nie przeszkadza
odpoczywamy.

Rajska jabłoń
świeci owocami
do ust twych włożyłem
to najbardziej złociste.

Ale najpierw spytałem
czy można zerwać.

17.9.2014 - Ustka
Środa 14:07



Zygmunt Jan Prusiński

ROZJAŚNIENIE W POEZJI


Poznałem cię Ewo
na przyczółku dwóch rzek
akurat słońce zaświeciło
długą wstęgą promieni. -

Zabrzmiała we mnie orkiestra
zaufałaś poecie z Ustki
i poszłaś z nim na wydmy
dokończyć strony książek
w bajecznym asortymencie.

W tobie rośnie mój las
i ta fala nut które wkomponuję
zależnie od spojrzenia oczu -
patrzysz nimi w głębię słów
pozawieszanych na drzewach
- rycerskość obnażam...

Jest w tym coś z koloru jagód
zjawiasz się i znikasz niczym
motyl z zielonymi skrzydłami -
potrafisz zawirować baletem
skąd tyle w tobie zachowanych
tajemnic kiedy po kamieniach
biegniesz z bukietem w ręku ?

Ta rozbiegana malowniczość
pasuje do tego wiersza.

Zaspakajam pocałunkiem -
czujesz mnie - czujesz...

20.9.2014 - Ustka
Sobota 1:44  




Zygmunt Jan Prusiński

OSWAJANIE PUSZCZYKA

Motto: "Zygmunt, który prowadzi po manowcach
poezji - kreśląc pejzaże giętkich metafor
surealistycznych obrazów życia"
- Ewa Prusińska Kolasińska -

Chcesz mnie oswoić
do tego momentu bym mógł zgadnąć
kiedy jesteś kobietą przygotowaną
bym mógł rozebrać z łusek
srebrnych - tajemnicza syrena...

W parku jest tak cicho
można o tobie pomyśleć dokładnie
nawet podsłuchać szeptu
na alei zjednoczonej aprobacji
- wołasz mnie oczami.

Do zmierzchu zdążę
z myśli twoich ułożyć wiersz
będzie miał zapach chleba
i jagód zapach z leśnej chaszczy
- co bardziej wolisz ?

Cierpliwość w skale
zatacza urok - w dole płynie rzeka
puszczyk czujny wtapia wzrok
mysz go wabi ruchem traw
dopadnie ofiarę za minutę.

Jestem uczniem miłości
uczysz mnie bycia mężczyzną
starannie dobierasz pocałunki
głaszczesz moją szyję -
przenosisz w inny świat !

1.10.2014 - Ustka
Środa 20:13




Zygmunt Jan Prusiński

NASZE RĘCE NOCĄ DOTYKAJĄ KSIĘŻYCA


Opowieści z okien miłości
i legendy jak rozłożyste lawendy
we wrzosie się opalają lub w błękicie.

Pod osłonę wybrałaś koronę
sosna chilijska spełnia dodatek
nawet jej miła twa obecność.

Śpiewam na wzgórzu "Feelings"
dochodzi chór z pobliskiego lasu
mój głos płynie lirycznie.

Opowiadasz biedronkom o poecie
ten klimat ma sens w korzeniach
uczuć - zdmuchujesz babie lato.

Czerwieni się twoja sukienka
niedawno była zielona - pamiętam
wydarzenie na ulicy w Mielnie.

Rozszalałe napięcie wzrastało
gdy nasze ręce niczym pochodnie
dotykały księżyc po północy.

2.10.2014 - Ustka
Czwartek 4:51



Zygmunt Jan Prusiński

PORANNE WITANIE

Motto: "Witaj Piękny !
Jestem tutaj od dwóch godzin i czekam z kawą,
a teraz kawa wystygła, ja muszę pchać wóz a Ty śpisz.
Będę po południu, czekaj na mnie pod jaworem..."
- Ewa Prusińska Kolasińska -


A który by tak czekał, chyba że śpię
ale i tak do snu mego idziesz...

Czuję cię poranną - wślizguję się jak wąż
mam zasadnicze pozwolenie,
potrafię skruszyć twe gałązki na ciele
- jesteś moim urodziwym drzewem.

Dzisiaj pójdziemy na spacer
posilimy się sokami z krzewów,
chwyć zewnętrzne zauroczenie
jest tyle powiązań pomiędzy nami.

Bezpieczeństwo w mych rękach
doprowadza do płynności,
płyniemy pod krwistymi żaglami
odczuwasz wiatr jak pocałunki.

3.10.2014 - Ustka
Piątek 12:47

 

Zygmunt Jan Prusiński

CUKIERKOWY PEJZAŻ


Jesteś w nim zupełnie naga
maluję cię złotymi pędzlami
jakże szaleńczo chcę zdążyć
przed przyjściem księżyca
by na tych wydmach zobaczył.

Opieram się o twarde trawy
nuci ktoś ulubioną piosenkę
srebrzy się niebo w południe
zaklinacz węży gra na fujarce
a ja całuję twoje rude włosy.

Jest w tym jakaś słodka bajka
pierniki toruńskie zakupiłem
i słoik miodu by się posilić
nabrać ochoty na kąpiele
a na deser poetyckie tango.

4.10.2014 - Ustka
Sobota 10:54



Zygmunt Jan Prusiński

POWITANIE W PARKU



Weszliśmy tam gdzie
byliśmy w sierpniu ubiegłego roku
przystawaliśmy pod drzewami
szczególne wierzby płaczące - akurat nie płakały
nie miały powodu...
rozpalałaś strategię miłości.

Kilka ujęć starannie
dobrany kolorów stan - dzięcioł nie pukał
oparta o drzewo w fotografii
staw za tobą ściszony
nikt się nie kłócił -
odłożyliśmy na chwilę książkę.

W liściach rozpoznałem uśmiech
przyspieszyłaś krok by wtulić
moje oddanie - wytworzyłaś ciepło
na wodzie kładła się mgła
akurat kiedy cię całowałem...
w książce przeczytasz ciąg dalszy.

6.10.2014 - Ustka
Poniedziałek 22:18



Zygmunt Jan Prusiński

MOKNĘ ZE SZCZĘŚCIA



Zostawiłaś mnie w tym samym miejscu
co wczoraj - ściągam z nieba
kolorowe ptaki z południa
latawce dawno pomknęły z chmurami
do ciepłych krajów - poniekąd
teraz jest w tym parku cicho
sroka nie śpiewa i wrona nie śpiewa
- nucę sobie "Mrs Brown,
You've Got a Lovely Daughter"
Herman's Hermits...
i zaraz czuję się spontaniczny do świata.

Jestem pod wrażeniem starych drzew
mam do nich szacunek za mądrość -
słyszę graba opowiastki
- w nim taka dostojność rycerska
po prostu uczę się pojmować
rzeczy zbliżone - czekam na damę
wybraną z książki o której piszę
jakbym w niej się zamalował do reszty
skupiając jej delikatność i te ręce
zatrzymane na moim ramieniu.

Minęło południe dopisuję fragmenty
nawet te soczyste skrawki są ważne
liście z metaforą się zaprzyjaźniły
październikowa jesień ma urok -
jak twój powrót do parku Wolności.

7.10.2014 - Ustka
Wtorek 8:15




Zygmunt Jan Prusiński

SZŁAŚ TĘDY...


Szłaś tędy - zbierałaś w parku
moje oczy niebieskie
byłaś pewna że patrzę...

Doszłaś do mostku -
zatrzymałaś to co było miłe
akurat to miejsce fotografowałem.

Pamiętasz ów sierpień
kilka kroków dalej znalazłem
twoją odpowiedź na życie.

Gdybyś pomyliła wiersz
to też pisze o naszych nocach -
tulę twe niespodzianki...

Rozłożysta pieśń twoich ud
całuję jakbym to pierwszy raz robił
podpowiadałaś mi rymy i rytm.

Zgarniałem fale ciała
całowałem jak opętany wiatr
igrałaś przy płomieniach...

A po tej nocy urodzisz mi Norwida !

Mój syn będzie ci wdzięczny...

7.10.2014 - Ustka
Wtorek 22:28


 

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura