Stary Prokocim Stary Prokocim
172
BLOG

Majkel i Kej

Stary Prokocim Stary Prokocim Rozmaitości Obserwuj notkę 3

 

 

W rodzinie Korleone powinna panować radość. Majkel właśnie wykręcił się od oskarżeń komisji senackiej, został uniewinniony. Kej szyła coś na maszynie, ale na jej oczach malował się smutek i przygnębienie. Mąż próbował ją pocieszać ze względu na niedawną stratę dziecka. Ale to nie pomagało. Wreszcie Kej wypaliła całą prawdę:

- It łoz aborszyn Majkel!

Majkel patrzył na nią z mieszanką wściekłości i niedowierzania, zszokowany milczał, a ona ciągnęła dalej:

- Wyszłam za Ciebie, bo wiedziałam, że jesteś sycylijskim prymitywem i że mnie, dziewczynie z dobrego domu z Nowej Anglii łatwo będzie pokierować takim prostakiem, że uformuję sobie Ciebie na senatora, czy inną szychę, bo prymitywów łatwiej, ale bandyckiej, sycylijskiej krwi nie da się zreformować. Potomek hodowców kóz i oliwek zawsze zostanie Sycylijczykiem, bandziorem, moherem. Boże! Co ja teraz ze sobą zrobię, z dwójką dzieci, żona bandziora!

- Nazistka!

Ale Kej, przechwyciwszy inicjatywę w tej kłótni, nie odpuszczała:

- Czy Ty naprawdę myślałeś, że zrobisz ze mnie klacz rozpłodową sycylijskiej mafii? Mogłam urodzić Mery, bo to dziewczyna, mogłam urodzić Toniego, bo to mięczak i wyrośnie z niego śpiewak, albo inny artysta, ale nie nadaje się na godfather, ani nawet na consigliere. Ale nie myśl sobie, że Kej Adams mogłaby takiemu indywiduum jak Ty urodzić następcę bandyckiej dynastii. To był chłopiec!

- Skąd w Tobie tyle rasizmu?

Majkel nie mógł dojść do siebie, wsiadł w samochód i pojechał po radę do Mamma Korleone.

- Mamma, ojciec zawsze był surowy, ale sprawiedliwy, wszystko, co robił, robił dla rodziny? Czy można stracić rodzinę?

- A co się stało?

Majkel opowiedział matce całą historię. Stara, bezzębna i pomarszczona Sycylijka ścisnęła dziąsła (bo zębów już nie miała), zawiązała mocniej chustę na głowie, odpaliła papierosa i zawyrokowała:

- Tej rodziny nie da się już uratować. Zbliża się rocznica waszego ślubu, wypraw jakieś przyjęcie by ludzie niczego nie podejrzewali i zabij!

Коммунизм победил!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości