Liczby na szczęście nie kłamią, no i ja nie mam jeszcze Alzheimera
Liczby na szczęście nie kłamią, no i ja nie mam jeszcze Alzheimera
carcinka carcinka
2535
BLOG

KTO ZAMORDOWAŁ NOWYEKRAN.PL

carcinka carcinka Rozmaitości Obserwuj notkę 73

 

Jakieś 2 tygodnie temu opublikowałam na neon24.pl (dawniej nowyekran.pl) notkę, która cieszyła się wieloma komentarzami (carcinka.neon24.pl/post/108210,kto-zamordowal-nowyekran-pl). Chcę się nią dziś podzielić z salonowiczami, zwłaszcza że dotyczy też salonu24.pl. Na koniec zadam pytania, może akurat jakis specjalista się trafi i będzie  umiał odpowiedzieć.

 

Serwisy prawicowe w październiku 2011 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony

salon24.pl

500 963

10 271 960

nowyekran.pl

174 372

3 051 982

 

Serwisy prawicowe w sierpniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony

salon24.pl

300 311

7 200 673

nowyekran.pl

158 252

4 017 393

 

 

Wrzesień 2012 - początki nie płacenia Redakcji za pracę

 

 

Serwisy prawicowe w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony

salon24.pl

468 550

11 108 447

nowyekran.pl

245 207

5 268 067

Połowa grudnia  2012 - Redakcja już wie, że w najlepszym razie może liczyć na 1.000 zł na święta. Nie będzie też żadnego wyrównania za poprzednie miesiące. Dużo później okaże się, że skoro kwitowaliśmy odbiór znaczy się, że tym samym przystaliśmy na zaniżoną wysokość wypłaty (innej niż w umowach). Gdybyśmy nie powkitowali oczywiście nikt by nic nie dostał.

 

 

Serwisy prawicowe w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony

salon24.pl

-

9 980 905

nowyekran.pl

-

3 437 993

Koniec stycznia 2013 - domena „zmienia właściciela”. 4 miesiące trzymania Redakcji w szachu przynosi wreszcie „efekt” - blisko 40% spadek odsłon (przy 10% spadku Salonu24). Później będzie można sobie poczytać o niebotycznych zarobkach (śmiech na sali), że serwis się nie rozwijał i czyja to wina oraz że wszyscy mamy lepkie ręce. Zupełnie jak w autobusie....

 

 

Serwisy prawicowe w sierpniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony

salon24.pl

304 113

6 906 518

nowyekran.pl

-

738 146

3obieg.pl

-

437 302

No i po kłopocie. Niech przypadkiem nikt nie wierzy, że ktoś wywala ot tak sobie bańkę, by potem utopić interes. Potem jeszcze zmiany domen na nowyekran.net, a potem neon24.pl Dzieło zniszczenia kończą „złote rączki” w 2 czy 3 turach - przeróbki grafiki i funkcjonalności. Pani Editor ostatecznie dożyna watahę zostawiając Frankensteina.

  

 

W uzupełnieniu

A Robert Winnicki, szef Młodzieży Wszechpolskiej tak opowiadał w wywiadzie dla narodowców o zerwaniu współpracy ze środowiskiem Opary: - Jestem byłym publicystą Nowego Ekranu a MW korzystała z siedziby NE na Nowym Świecie, organizując tam spotkania i Szkołę Kwartalną. Stowarzyszenie Marsz Niepodległości urządzało tam konferencje prasowe. Zerwaliśmy współpracę jesienią ubiegłego roku. Ze względu na rosnące naciski polityczne. Ryszard Opara i ludzie z jego otoczenia najwyraźniej chcieli byśmy zostali ich „żołnierzami” w budowaniu pozycji politycznej. Opara bardzo często mówił o wyborach prezydenckich w 2015 roku, niedwuznacznie dając do zrozumienia, że widzi siebie w roli kandydata. Myśmy nie chcieli w tym uczestniczyć.

m.wyborcza.pl/wyborcza/1,129785,12541124,,,,386045.html

2013.01.18 13:5, Gdzie zarabiał szef Młodzieży Wszechpolskiej?

 

Czy teraz już wszystko jasne przez kogo Nowy Ekran został zamordowany? Oczywiście przez.... rodzący się Ruch Narodowy (sic!)

 

 

 

Znalazłam takie dane ze stycznia 2013 r.  (na bazie gemius.pl) w cenniku Bizon Media (obcnie już BM nie istnieje):

Serwis

Kategoria

UU/RU miesięcznie

PV miesięcznie

Salon24.pl

Biznes, finanse, prawo

429 696

9 980 905

Nowyekran.pl

Blogi, Opinie, Publicystyka

459 386

3 437 993

 

Moje pytania, może jakiś spec się znajdzie, są nastepujące:

1. Czy ktoś wie dlaczego oba, tak do siebie podobne, portale różniły się zaszeregowaniem do różnych kategorii i czy odmienne zaszeregowanie salon24.pl mogło przekładać się na wysokość wpływów z reklam? Jeśli tak, to jak się takie coś załatwia (w oparciu o co).

2. Co to za dziwny parametr UU/RU - odmienny od RU (nie jest możliwe 459 386 RU nowyekran.pl w styczniu 2013 r. w sytaucji spadku odsłon, gdy 2 miesiące wcześniej było 245 207 RU) i dlaczego Bizon (i inne agencje, domy mediowe?) posługiwał się w ogóle tym parametrem, a nie RU !? Z ww. tabelki wynika, że nowyekran.pl tuż przed upadkiem wyprzedził salon24.pl w wysokości tego parametru, mimo że miał 3 razy mniej odsłon !!

3. Jak się ma parametr UU/RU do PV odnośnie wpływów z reklam. Co jest ważniejsze: ten parametr czy odsłony.

 

carcinka
O mnie carcinka

Jestem OK

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości