Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
505
BLOG

Książę zaułka - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 18


KSIĄŻĘ ZAUŁKA - część druga

 

Zygmunt Jan Prusiński


NENUFARY

Mogłaś je dotknąć ręką
dziewica nimfa w biały dzień jest cicha
odpędza ważki - warkot skrzydeł
które wciąż nawracają
na brzeg stawu w gościnę.

Jest tak przyjemnie
spokój przypomina o przyrzeczeniu
tonacja leśnych tonów
brzmi w trzeciej dekadzie lipca -
nawołujemy się miłością.

Ogromnie się cieszę że jesteś
sprawiam ruch ciała
by kołysał następny ruch
maluję ekslibris ważny we wtorek -
właściwie nic nam nie potrzeba
oprócz siebie...

A nenufary białe oglądają nas
z wodnej tajemnicy życia.

22.7.2015 - Ustka
Środa 11:42

 


TAK ZWYCZAJNIE I PRAWDZIWIE

Przyjęłaś mnie takim jakim jestem...

Dobry - w poniedziałek
bardzo dobry - we wtorek
a trochę zły we środę.

Dzisiaj środa jednak jest szczęśliwa.

Kupiłem ci jagodzianki z jabkami w miodzie
nie ukradłem róż od sąsiada -
płynąłem z tobą zupełnie inny
to mój stan jakbym od nowa uwierzył
że warto trzymać twoją rękę.

Przetrwaliśmy do zachodu słońca
w kolorze żółtym obłaskawiałem
czas dla mnie szczególny -
jakby otworzyła się księga
by wpisywać w niej słowa
spowiedź miłości na twych udach.

Bądź zawsze moim aniołem
jestem zupełnie inny w czwartek
przytulę cię tysiąc razy
a w piątek jeszcze lepszy
pouzupełniam dobroć w szczelinach.

Otoczę dobroć bycia razem w sobotę
by w niedzielę odpoczywać w trawach.

22-23.7.2015 - Ustka
Czwartek 8:10

 


A TERAZ CZEKAM I CAŁY JESTEM CZEKANIEM

Motto: "Zapowiadasz dobroć w szczelinach
czasu i nie tylko, co będzie na pewno

ekscytującym przeżyciem."
- Margot Bene -


Pomnóżmy to przez istnienie w pobliżu
nie karcić brak koloru w danym czasie
on nastanie jak każdy poranek
by zaszczepić choćby graną
na organkach etiudę miłości.

Jeśli się skaleczysz pocałuję ranę
zaraz się zagoi bo wierzysz
w to powołanie a kolorowe ptaki
na gałęzi siedzą jakby chór
ćwiczył poszczególne frazy.

Czy możesz oddać siebie całą
bym mógł wzmocnić tę wiarę
że jestem ci potrzebny w przejściu
przez kładkę tam gdzie kamienne
poduszki słuchają mowę fal?

Zbieram za tobą twoje ślady
mamy dojść do wymierzonego celu
starannie poukładani pod niebem
by w trawach znaleźć na wydmach
to jedyne miejsce spokoju...

Obejrzyj się
moje ramiona są skrzydłami!

23.7.2015 - Ustka
Czwartek 9:58

 


O TĘ GRANICĘ JESTESTWA

Czuję cię w bezgranicznej przestrzeni
skradam się by udowodnić ukryte
w liściach myśli niedokonane -
brzmią mi akcentem powrotu.

Nie pozwól ogniskom zaistnieć
odrobinę wzoru ukradnę z ogrodu
ktoś poukładał kolory ścisłe
do namalowanego obrazu.

I jest tam miejsce na wiersz
odkleję korę jabłoni i wsunę
może i dla potomnych że byłem
nawrócony - uwierzyłem w miłość!

24.7.2015 - Ustka
Piątek 13:35

 


MÓGŁBYM SOBIE UDOWODNIĆ...

Motto: Mam to i tamto, i nic i trochę więcej.


Umiem kochać, tak powiedziała Margot,
jestem stworzony do miłości,
tak powiedziała Margot.

Pierwszy raz uczciwie usłyszałem od kobiety,
że jestem niesamowitym kochankiem.

(Na mój wiek trzynaście razy w ciągu 15 dni).,
to nie lada poczęstunek dla kochanki...

Czyżbym nadrabiał stracony czas - miniony czas?

Zmiłuj się poeto nie dręcz ją takową częstotliwością,
oszczędzaj jej umysł i uda zawieszone w przestrzeni
miej słabszy dzień, nie musisz udowadniać;
masz to i tamto i nic i trochę więcej...

"Jesteś cudowny!" - Tak powiedziała Margot.

"Boska miłość!" - Tak powiedziała Margot.

Więc piszę list do aniołów tych których znam z zapytaniem:
dlaczego kobiety nie chciały mnie spróbować,
chociaż sprawdzić mnie tak jak sprawdziła owa pisarka?

Dzisiaj moje ptaki na wydmach mają sympozjum o miłości...

5.9.2015 - Ustka
Sobota 11:41

 


DAM CI TO CO MAM

Motto: "Lubię słuchać szeptu strumieni,
odnajdywać w Tobie krajobrazy.
Uroku pełne szczególnego jak twórca
."
- Margot Bene -


Odbierasz mnie jak radar ukryty
pomiędzy jednym kłosem a drugim,
nie tylko w poniedziałek, we wtorek
czy we środę - w każdy dzień tygodnia.

Rozpamiętuję bogaty sierpień
tudzież w Bydgoszczy i w Ustce,
promiennie świeciłaś oczami
a moje ruchy zapisywałaś wiernie.

I tak się rodzi zgoda uczuć
a na małej kartce wiersz,
haikowa składanka filozofii
wobec świateł leśnej drogi.

Niestrudzona a prawdziwa
całujesz lotem kolibra,
a mój nektar kwiatu spijasz
z bogatych źródeł słów.

Bo w poezji w której jesteś
zapisana w godzinie szczytu,
mogę ściszyć w twych udach
niepowtarzalny urok odbioru.

9.9.2015 - Ustka
Środa 7:28

 


ORZESZKI, BIEL I CYGARO

Odtąd kiedy wchodzę w czerń metafor
tak ważnych dla poety w wierszu
myślę o doskonaleniu miłości z tobą.

Późno na te poetyckie zabiegi
wszak lata robią swoje - człowiek
nie trwa wiecznie w kondycjach pieśni.

Mam w lesie poukładane szufladki,
gdzie zostawiam książki nie wydane
tyle ich napisałem że nie pamiętam.

Moje światło wiedzy czyni we mnie
samotnika pośród leśnych przyjaciół.

Dobrze zrobił pisarz Andrzej Stasiuk -
uniknął zaklęć i chodnikowych przekleństw.

- Orzeszki zbieram spod leszczyny
a biel i cygaro jest teraz modne.

Siedzę nad rzeką Słupią -
odgarniam gęste chmury nad moją głową.

10.9.2015 - Ustka
Czwartek 6:38

 


DZIEŃ CAŁOWANIA NÓG

Jestem chory
dopadła mnie grypa
czuję się nieswojo
ale nie mogę dzisiaj nie całować twoich nóg.

Mam takie napady Margot
że nie mogę zmarnować dnia -
każdy mężczyzna powinien pamiętać
kobietę swoją rozpieszczać
nie tylko usta.

- Masz za długie nogi
teraz zauważyłem
zbyt za długie -
czy o to ci chodzi by mnie zmęczyć?

Muszę uspokoić oddech
szczeliny omijam
bo wiem że dzisiaj jest dzień całowania nóg.

10.9.2015 - Charnowo
Czwartek 14:33

 


PRZYZWYCZAJAM SIĘ DO TWEGO CIAŁA

Motto: "Z dala od Ciebie czas mój
z małych tęsknot składam,
aby za chwilę radosną nutą pobrzmiewał
."
- Margot Bene -


Nie kuś mnie bom niczym konik polny
do nóg przylgnę i nie zatrzymam się dalej
by ozłocić cię pocałunkami - uwielbiam
całować gdy czuję wyraźnie jak pragniesz.

Wrześniowa miłość zbliża się krokami nocy
w niedzielę odbiorę cię z autobusu czule
pęk kwiatów przekażę ci z szacunkiem
- pójdziemy wieczorem potańczyć.

Chwile burzliwe - spieszę powiedzieć
światu że jestem kochany przez ciebie -
jak ty potrafisz bawić się moją ręką
jesteś taka autentyczna w uczuciach.

Barry White na pewno będzie z nami -
zaśpiewa swe miłosne piosenki.

11.9.2015 - Ustka
Piątek 20:32

 


WŁAŚCIWY - WŁAŚCIWA

Ludzie szukają siebie
kobieta mężczyzny mężczyzna kobiety
nie po to by wróżyć sobie z ręki.

Jedni szukają wygód na przyszłość
inni mniej by była miłość
czysta i zaufaniem pachniało.

Ten właściwy ta właściwa
sklejamy wówczas siebie bez gry
a w sypialni miód spływający.

W tej sypialni ogrody śpiewają
rajskie ptaki ścielą gniazda
nikt się nie kłóci o przyjaźń z Bogiem.

Margot czekała na mnie trzy lata
wiedziała o mnie prawie wszystko
to bogini z rodu greckich wiatrów.

Czytała moje książki w sieci
dziś nazywa mnie wielkim poetą
- czy zasłużyłem na ten tytuł?

Stworzyła coś co inne nie potrafiły
wytworzyła we mnie męski stan
bym był intymnie księciem miłości.

12.9.2015 - Ustka
Sobota 15:30

 


EL DORADO

Motto: "Czy razem jeszcze
wypijemy czerwone wino
?"
- Margot Bene -


Musnęła mnie mgła ta poranna
niesiesz mi jagód bym się posilił
przed miłością,
mój wrzesień taki romantyczny
szukam w nim odstępów
na magiczne słowa
- wiersze miłosne to jak drzewa -
nie wątpię że dla nas się uśmiechają...
Łagodzi czas wstąpień
nie burzę odmian zaimków
co najwyżej
rozprowadzam umiejętność
charakterystyczny szept: (cicho bądź),
choć nic nie mówisz
w trakcie łakomej stabilizacji ciała -
rwę ciszę -
otwiera się przestrzeń w chmurach,
grają fagoty z mandolinami
jesienie szykują gościnny stół.
Wstąpimy szykowni,
roztańczymy trawy pod brzozami
a dalej za piaszczystym wzgórzem
płynie po rosie tajemnica -
my już wiemy Margot że czerwień
nie krwawi to tylko wino,
tak wypijemy za miłość!

13.9.2015 - Ustka
Niedziela 9:05

 


SZCZĘŚLIWY POETA

Po cichu wstałem z łóżka
by nie zbudzić Pannę M.
Noc siłowała się wiedząc
że i tak musi ustąpić porankowi -
świtanie ma swoją moc
zmienia wartę choć krótko trwa.

Lubię pisać wiersze o tej porze
jest taka cisza że słyszę
senne wołanie panienki
która naga pragnie moich rąk
- i tak też czynię...

Nie jestem już samotny
jak to bywało przez ostatnie lata
wyzdrowiałem - jestem mężczyzną
w pełni miłości odbierany
niczym skowronek nad polami
w słonecznym odblasku jej serca.

22.9.2015 - Ustka
Wtorek 17:37  

 


OSTATNI TANIEC WRZEŚNIA

Miłość jest także tańcem
trzy dni pod rząd
zagłaskałem twoje ciało.

Sama zdziwiona oczy zawieszasz
urodzajnym szczebiotaniem
chwytasz mnie w locie.

Jestem ptakiem rozpoznawalnym...

Masz niebywałą otwartość
gdy zagłębiam tę męskość
w poszczególnych momentach
przyssania.

Burzę w tobie cielesny pejzaż
do twych nóg przylepiam usta
roznoszę radość a źródła się łączą.

Kochasz te chwile - tak wiem.

Jutro powtórzymy dziewiąty raz
w ciągu jedenastu dni ten taniec.

24.9.2015 - Ustka
Czwartek 15:31


_____________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura