Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
794
BLOG

Zbudzisz we mnie rozkwit dźwięków - Część III

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 10


ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI  i  EWA PRUSIŃSKA



ZBUDZISZ WE MNIE ROZKWIT DŹWIĘKÓW  

-  część  trzecia






Zygmunt Jan Prusiński


PRZYZWYCZAJONY...


Od dzisiaj ten numer telefonu nie istnieje
był przy mnie dwa lata i siedem miesięcy.

Wystarczyło zadzwonić by jej głos
usłyszeć lekko matowy - delikatny
co mógł mnie rozbroić w miłości.

Może napiszę książkę: "602599125" -
numerowany tytuł - fabuła sensacji
i o kozim mleku i o stawach...

11.8.2014


Od wczoraj ten numer telefonu nie istnieje
był przy mnie dwa lata i siedem miesięcy.

Powracam do rozmów z dwu stron
przerywaliśmy sobie by zdążyć powiedzieć
ile w nas zakwitało pragnień - dotyk
gonił dotyk i szeleściła nocna maciejka.

Telefon miłości - skarbnica w skałach ukryta.

Biblioteka zmysłów - instynkt żywego echa.


12.8.2014 - Ustka
Wtorek 9:43



Zygmunt Jan Prusiński


UDANY ROK Z EWĄ


To udany rok
obfity w uczuciach
i wiosną i latem.

Kochając niczego nie zapominamy...

Kiedy kwitną ogrody
my także kwitniemy.

Nasze ręce nocą dotykają księżyca.

Uwielbiamy na siebie patrzyć
w oczach czytamy miłość.

A rejs po jeziorze Jamno
był bluesem dziewiczego rejsu
choć powrót musieliśmy przerwać
między 4 - 5 w skali Beauforta.

Śnisz mi się na tej łodzi
jesteśmy sami - nadzy w wierszu.


12.8.2014 - Ustka
Wtorek 16:51



 Zygmunt Jan Prusiński


EWA Z BRZEGU MOICH MYŚLI

Motto: "Zachód słońca w każdym zakątku jest inny -
nad morzem szczególny, można razem z nim
utopić nawet najczarniejsze myśli..."
- Ewa Prusińska Kolasińska -


Określa się swoją osobowością
w pobliżu fal łączonych
skupia elementy zatrzymane
przy których potrafiłem unieść
pewną zgodność wiersza
pisząc o jej rękach
jak potrafią być czułe
lotem ku moim pragnieniom.

I nic nie jest ważne w posiadaniu
niż to co mamy w gniazdach serca
od dwudziestu siedmiu miesięcy
w tym samym dniu napisaliśmy
wyraźne otwarcie że miłość
to jak zaproszenie do ogrodu
w którym pielęgnujemy co rok
posiadany stan uczuć.

Można usłyszeć płynącą rzekę
zaśpiewać w oknie czułe powracanie
iść do człowieka z uśmiechem
wziąć to co ma dla niego
niczym owoce z jego drzewa
bo tylko tak ma wyglądać
rzeczywista dobroć - soczysta
elegancja w niekończących pieśniach.

Ewa z brzegu moich myśli
to właśnie ta jasna droga...


14.8.2014 - Ustka
Czwartek 2:23



Zygmunt Jan Prusiński


ROZPOZNAWALNE ŚWIATŁO


Motto: "Ale Ty kochasz tę kobietę...
jestem cała w tiulowych metaforach"
- Ewa Prusińska Kolasińska -


Nauczyłaś mnie kochać pośród dźwięków
bym był cię pewny w miłości.

Dzięki temu jestem silniejszy -
wytwarzam szczęśliwość pór magicznych
w elastycznym dostojeństwie
będącym w przyrodzie znakiem niebios.

Zwykłe dni przychodzą - rozmnażam myśli
o morskiej chatce - dokładam folklor
ludowych składanek choćby gliniane garnki
na płocie z drewnianym uśmiechem.

Widzę ciebie w sukience falującej od bioder
a za tobą ptaki domowe by je nakarmić -
pies macha ogonem jakby dyrygentował
a ja na ganku w gitarowym brzmieniu.

Nauczyłaś mnie kochać pośród dźwięków
rozpoznawalne światło jest w tobie.


16.8.2014 - Ustka
Sobota 11:51



Zygmunt Jan Prusiński


UDANE LATO 2014


Z Ewą zawsze jest udane lato.

Bez wysiłku potrafi obudzić nastrój
sosny się modlą o jej zdrowie.

Rozmyślam o rzeczach nie dotkniętych
nie wszędzie dotarliśmy
a przecież wiem że bylibyśmy ugoszczeni.

Siedem latawców na wydmach
każdemu nadała imię
wypuściła ich z rąk by mogły
pozdrowić niebo.

Poszliśmy po piasku
jakbyśmy minęli betonową cywilizację
- w słonecznych korytarzach
umykała mi pomiędzy krzewami róż
jaka była lekka...

Złociłem słowa w wierszach
rozpis był tak szalony
że wiatr się pokłócił o to miejsce
akurat byłaś gorąca jak tancerki
z obrazu Edgara Degasa -
przy dotknięciu zmieniałaś rytm.

Z Ewą zawsze udane jest moje lato...


19.8.2014 - Ustka
Wtorek 9:47



Zygmunt Jan Prusiński


TYSIĄCE KOBIET MNIE MIJA A JA SZUKAM TYLKO TWARZY MOJEJ EWY !


To nie jest jakieś układanie krzywych zwierciadeł
to wulkaniczne uczucie kiedy się kocha
bez zbierania zielonych szyszek
i bez zwątpień choćby nadepnęło szkło.

Chory jestem na tę jedną miłość
ugniatam swoisty arsenał
czystość intymnej pieśni
tak zachowanej jak motyl w lustrze.

Odnoszę się z pietyzmem
nie ma szalejących burz
jest rytmika i bieganie wzdłuż -
czy widzisz mój uśmiech romantyka ?

Powiało na wydmach
jakbyś na mnie czekała...

Głodna moich wierszy
zapisanych o nas.

Spijanie miodu - tysiąca pszczół
i mój pocałunek na wietrze...


29.8.2014 - Ustka
Piątek 8:28



Zygmunt Jan Prusiński


LIRYCZNA ETIUDA


Zdarza mi się dobiec
gdzie jej ostatni ślad
pod sosnami zostawiła.

Siedemnaście kroków
brakuje mi bym poznał
zdejmowanie pantofli z nóg.

W tym samym miejscu
zdjąłem obuwie letnie
poznawałem ciepło piasku.

Jakby głos zza drzewa
wtulał się w korę -
dzięcioł pukał trochę wyżej.

Rytmicznie skradałem
opis chmur zapamiętany
z zeszłego roku w maju.

Tańcząca zawładnęła mną
na pagórku - a świetliki
pod wieczór zaiskrzyły.

I to jest poezja - etiuda
jedna z wielu w roślinach
by rozkochać jej stopy.

Ach ta eleganckość -
diament z ziemi wyrasta.


29.8.2014 - Ustka
Piątek 11:06



Zygmunt Jan Prusiński


MÓJ DZIEŃ TO TY, MOJA NOC TO TY !



Skrada się moja męska zachęta
wiesz o moim pragnieniu
po długim czasie
kiedy Odys
do Penelopy się zbliżał.

Wychodziłaś mu naprzeciw
w tym samym porcie
chustą machałaś
bo na każdym statku
mógł przybyć.

Penelopo wierna jak skała
szum morza mam w uszach
słucham codziennie
jak fale się kłócą -
jestem opisany w twych
poematach.

Miłosne noce
delikatnie wcielone -

kocham cię każdą minutą
w naszym intymnym świecie.


30.8.2014 - Ustka
Sobota 18:26



Zygmunt Jan Prusiński


JESTEŚ CAŁA W TIULOWYCH METAFORACH


Po tylu snach ogarniętych
kiedy ledwie wstydliwe światło
zakrada się przez zasłony
tak blisko wstaje ogród
unosi modlitwę kwiatów.

A ja przy tobie będąc gram
jak oślepiony muzyk
wchłaniając zapach wiersza.

Rozsuwasz się niewinną gracją
rozrzucam na podłogę nuty
ważniejsza od huby drzewa
od dźwięcznych potoków
wijesz mi się w rękach
niczym słoneczny wąż.

Listonosz niesie telegram
który wysłałem wczoraj
treść nie jest ważna dzisiaj
masuję ból mięśnia
wystarczyło dotknąć punkt.

Usłyszałem nowinę
partytura zagrała
choć fortepian w kącie śpi.


16.8.2014 - Ustka
Sobota 21:12



Zygmunt Jan Prusiński


KIEDY CIĘ WIDZĘ W SUKIENKACH


Odbiór mój to pieśń łanu
szybują polne koniki
i skowronek nie jest próżny
ugniata się arcyważna misja.

Jak dotrwać by światło zapalić
jednym serdecznym palcem
opowiadam starcom o miłości
wedle nut z kwiatów cieni.

Jakby monument wyrósł
a twoja postać opromieniona.

Widziałem cię idącą w sukience
pośród klonów mi znikłaś.

A boczne uliczki milczały...
nie było się kogo zapytać -

jestem pewny że wołałaś mnie !


1.9.2014 - Ustka
Poniedziałek 9:41



Zygmunt Jan Prusiński


GOŃ PTASZYNO, TYLKO NA STOPY UWAŻAJ


Jej stopy idą do mnie wciąż
nawet gdyby to był inny kierunek
gdyby i zabłądziła to wiem
że te stopy idą gdzie jestem.

Zamienię likier leśny
był smakował z owoców.

Powtarzam sobie by spamiętać
wiersze jej na pamięć.

Iloraz mój nie zawsze zgadza się...

Okoliczne szczebioty i akcent
wydłużony jak głód lotu dmuchawca.

- Jak mam zachować miłe chwile
obopólnej fasady uroku
zatrzymane w gałęziach sosen ?

Żywiczna eskapada spływa po korze.

Przygotowuję następne miesiące
by spędzić z nią w książkach.

Bo tylko to nam zostało
ten piaszczysty kierunek drogi.


1.9.2014 - Ustka
Poniedziałek 13:54



Zygmunt Jan Prusiński


JUTRO BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ ALE NAJPIERW MODLITWA,
NIE MOGĘ SIĘ WCIĄŻ O MODLITWĘ PROSIĆ...


Motto: Modlitwa duszy jest ważna jak modlitwa ciała.


Spełniam i wypełniam swoje posłannictwo
odkładam to co może być mniej ważne -
poznaję tajemnice nie tylko wdzięku
zapraszam milością wschody słońca.

Umiesz mnie przyjąć jako kobieta -
lubieżność ma stałe fragmenty powtórzeń
obezwładniam twe ciało by nadać
sens dwojga ludzi w uścisku jesieni.

Drzewa poranne kładą się na wzgórzu
niebo potrafi być takie szczere -
wobec sygnałów kochanka z północy
kiedy zaczyna zapisywać sonety.

Rdzeń nabiera złotego koloru
muskasz mnie daniem podniety -
w kołyszącym rejsie płyniemy
do samego portu spełnienia.

Otwórz wrześniowe wołanie
do okna się zbliżam z bukietem.


2.9.2014 - Ustka
Wtorek 6:36

'

 

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura