Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
918
BLOG

Kochanka księżyca - Część III

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 19


ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI i EWA PRUSIŃSKA



KOCHANKA KSIĘŻYCA
– część trzecia





Zygmunt Jan Prusiński



TY NIE KOCHAJ BOGA, TY KOCHAJ MNIE !

Motto: Boga szanuj i o nim pamiętaj.
I to wystarczy...


Polityka zniewoliła człowieka
i religia zniewoliła człowieka,
tak nazwałem że to dwie siostry
które się nie znają.

Opętany świat tworzy pustynię
miłość jest zbyteczna,
poezja jest zbyteczna,
orkiestra jest zbyteczna,
sukienka jest zbyteczna -
żyjemy w plastykowym hałasie.

Ale co mnie to obchodzi,
ty jesteś ważna w mych snach.

Rok temu byłaś przy mnie
dwa lata temu także.

Więc po co te rocznice,
czy to ma jakiś sens ?

Otwieram drogę ciemności
by nadal błądzić bez końca.


20.5.2014 - Ustka
Wtorek 12:35





Zygmunt Jan Prusiński


PRAGNIENIE JAK W BAJCE


Otworzyłem szampana
spojrzałem na zegarek: 19:39 -
jestem tu gdzie byliśmy razem
dokładnie dwa lata temu.

Miałaś bluzkę koloru cytryny
i długą spódnicę w granat -
jakaż radość luster nieba
i moja cicha spowiedź szczęścia
widziałaś to i czułaś
to magiczny był czas.

Opieram się na luksusie przyrody
tuż wydmy i plaża i morze.

Zachłanny byłem zdobyć
twoje piękno – wiedziałaś o tym.

Bajecznie by było Ewo
gdybyś dzisiaj świętowała
drugą rocznicę naszej miłości.

Schylam się po butelkę
piję z gwinta
jak na poetę przystało
w toaście intymnych względów.

Wiesz o co proszę ?

(Całować twe łono) -
to takie marzenie dojrzałego mężczyzny...


20.5.2014 - Ustka
Wtorek 19:55





Zygmunt Jan Prusiński


JA NIE JESTEM PAJACYKIEM


Odwieczna niepewność
w porze śniadania – dzisiaj jajecznica
z czterech jaj z pomidorami i chałka.

Rozwiązuję tajemnice na odległość
to taka męska gra o kobietę
w czeluści zapaść pomiędzy złem
a tak rzadko dobrem...

- Czy mogę wymagać coś dla siebie ?

Poeta nie jest by szczęście przeżywać
jest tylko do rozdawania wierszy.

Ta epoka jest wyrachowana -
materializm bije po twarzy
chłosta od nadmiaru chciejstwa...

Kalkulacja brzmi bębnami
ostre krawędzie niszczą duszę.

Nie jestem pajacykiem
drobnomieszczańską zabawką
układaną do snu by oddalić
na jakiś czas fałszywą tonację.


22.5.2014 - Ustka
Czwartek 11:39







Zygmunt Jan Prusiński


SAMOTNY NA PLAŻY


Tak jak wczoraj tak i codziennie
spaceruję po plaży
i żadna inna myśl się nie skrada
tylko ty niczym magnes
ściągasz mnie.

Idę przed siebie
prędzej jest iść do przodu
trudniej jest wracać -
jam samotny na plaży.

Bo ta Rocznica – druga
nie jest odbywana razem -
wtulamy się w siebie
powstaje ogromna cisza
nie słyszę co mówisz do mnie.

Jednak wracam i śpiewam „Hello”
Lionela Richiego -
znalazłem dwie muszle otwarte
dałem im dwa imiona:
Ewa i Zygmunt -
cztery połówki od całości.

A za mną tylko wiatr coś mówił -
czy rozpoznałem w nim przyjaciela ?

Dzierżę w dłoni białą muszelkę
i zrobiło mi się cieplej -
jakbym dotykał twoje ciało...

22.5.2014 - Ustka
Czwartek 8:36





Zygmunt Jan Prusiński


ŚRODA Z WIATREM


Mam takie dni że układam myśli...

Brakuje mi już miejsca – musiałbym
zmienić mieszkanie na większe metrażem.

O tobie to wyrósł las z moich myśli
sama byś w nim zabłądziła -
tylko ze mną możesz się poruszać.

Środa z wiatrem kołysze moją lirykę
dawno nie spałem przy tobie – a lubię
posłuchać jak mi do ucha opowiadasz
o przeżyciach nad morzem w Ustce.

Jutro literatura pełną buzią -
będę czytał wiersz na cmentarzu
we Wrześnicy Janowi Wanadze:
(nie jest łatwo pisać wiersz dla ciebie)
- może wypiję toast za spokój jego duszy.

Ale i tak jestem pod twoją sukienką
wraz z motylami -
wiesz co tam robię – i czujesz mnie.


28.5.2014 - Ustka
Środa 13:33





Zygmunt Jan Prusiński


ŁABĘDZI TELEGRAM


W odstępach akapitów
staranne przesłanie
byś czuła mnie nie tylko nocą.

Określam się wyraźnie
że jestem twoim mężczyzną
a ty mnie podlewaj
jak kwiat w doniczce na oknie.

Złączeni uczuciem tęczy
chyba cię rozpieszczam Ewo
w tych niekończących wierszach.

Modlisz się o mnie w ciszy
kiedy wracasz do domu
trzymając klucz w ręku
jakbyś chciała otworzyć serce.

Postępuję podobnie
ucieleśniony w szczegółach
na wszystkich partiach ciała.

Nasze istnienie – iskrzy...


31.5.2014 - Ustka
Sobota 19:42







Zygmunt Jan Prusiński


EWA W ZIELONEJ SUKIENCE


W niej otwieram książkę
nigdy nie błądzę
wiem że czuwa nade mną -
modlitwy nasze są podobne.

Dotykamy się stronami
gdzie tyle zapisanych wierszy
zakochani mają swoje ścieżki
iskrzą jak gwiazdy nocą.

Odbywam nocne namaszczenie
studiuję jej ciało
ważne jest w każdym wierszu
odkrywam ją od nowa.

I trwa to wieki...

Ewa w zielonej sukience
idzie do mnie z żółtymi tulipanami.


16.6.2014 - Ustka
Poniedziałek 7:00

 



Zygmunt Jan Prusiński


ZOSTAŃ UCZENNICĄ DRGAŃ


Rosnący twój majestat
nabrzmiałe piersi muzyką brzmią
skraplam rosą miejsce czułe.

Chcesz powtórzenia
zwykle zapraszam na deser
ty uparłaś się na loda...

A czyń z nim rewolucję
niech pozna twoje usta
niech się z tobą zaprzyjaźni !


27.5.2014 - Ustka
Wtorek 10:54





Zygmunt Jan Prusiński


W DORZECZU ZNAM SIĘ NA RZECZY...


Odbieram cię z zewnątrz
jakbym widział cię w mgle nago
wołasz mnie.

Muszę przejść trzy rzeki
pod akacją będziemy się kochać
nauczę żywej lekcji.

Powolutku opuszkami ruszę różę
obudzi się w tobie wschodzące
strojenie – zabrzmisz...

I ruszymy razem tę podróż
która ma coś z obrazu spragnionej
kobiety – przyjmiesz mój Erotyk !


27.5.2014 - Ustka
Wtorek 17:27





Zygmunt Jan Prusiński


SKOWROŃCZY TELEGRAM


Nieobecność
to taka poetycka trauma
poszukuję ją instynktem zapisaną
przez moje wieczorne pióro.

Chciałbym się przytulić
nie grzeszyć myślami
ułaskawić potrzeby człowieka
położyć ręce na jej piersi.

Zadrgać koniczyną
nie musi być czterolistna
ułożyć się do snu razem
złączyć ręce instrumentalnie i grać.

A tam daleko
w cichej zasłonie dobrobytu
odbierać świeże powietrze
z przypływem leśnej rosy.


2.6.2014 - Ustka
Poniedziałek 5:25





Zygmunt Jan Prusiński


ROZMOWA Z MALARZEM VIDANEM


W twoich obrazach jest kobieta -
w moich wierszach jest kobieta.

- Czy byłeś szczęśliwy malując je ?

A gdybyś malował martwe przedmioty
a ja bym pisał o martwych przedmiotach -
czy uważasz że nie jest to samo ?

Skąd wiedziałeś że da ci to sławę -
mnie prędzej ból targany w pokrzywach.

Czy znałeś te kobiety – czy to tylko wymysł ?

Bo u mnie niepodzielnie zaistniała kobieta
była dwa razy w moich stronach.

Wiersz jest żywy jak ona i ja – błądzimy
mocząc stopy w źródłach – wiara wzmacnia...

Drogi Vidanie co jest ważniejsze ?

Kobieta czy sztuka – jak rozpoznać tę łaskę ?


2.6.2014 - Ustka
Poniedziałek 10:43





Zygmunt Jan Prusiński


KUKUŁCZY TELEGRAM


Wczoraj auto rozjechało młodziutką mewę
przed moim oknem
widziałem kanibalizm jak inna mewa
pożerała świeże mięso -
byłem zaskoczony.

Opowiadam o szczęściu którego nie ma
sprawdza się tylko tęsknota
żyje we mnie jako pasożyt -
ma się dobrze przez tyle lat
rozwija się w mojej krwi...

Czytam książkę „Chopin” Adama Zamoyskiego
poznaję życie Fryderyka
jakże niebanalny nawet w chorobie
potrafił zachować moc orła -
to nie lot nad (kukułczym gniazdem).

Opieram się na uczuciu więc płynę
nie wiem dlaczego piszę wiersze -
ta kobieta jest nietykalna
chciałbym się sprawdzić
jedną prawdziwą noc z nią przeżyć.

Ale by coś mieć trzeba pieniądze
świat romantyzmu został pochowany.

Powracam do bibliotek
wśród książek czuję się zdrowy.

5.6.2014 - Ustka
Czwartek 6:42





Korespondencja


W dniu 2014-06-14 13:00:04

Zygmunt Jan Prusiński


Mogę śmiało napisać, że przez ten ostatni okres Serwisu Literackiego „Knowacz” mogliśmy sobie pogadać w korespondencji. Naprawdę, bo ów Portal był zjawiskiem w świecie literackim w Polsce i poza krajem.

Dla mnie Pan Piotr Chruśliński to niczym ostatni apostoł polskiej literatury !

Tego nie da się zamienić nie inaczej, żeby coś podobnego robić i poświęcić tej sprawie tyle lat osobistego życia, to po pierwsze trzeba to kochać a po wtóre, być „szalonym”! Szalonym romantykiem !!!


I za to mu Dziękuję...

Ustka. 14 Czerwca 2014 r.



______________Odpowiedź



Serwis Literacki
knowacz@vp.pl

Witam serdecznie Panie Zygmuncie,


Dziękuję za miły list w którym znalazłem tyle wyjątkowo ciepłych słów pod moim adresem. Nie wiem tylko czy na nie w pełni zasłużyłem. Myślę, że to co było najważniejsze w serwisie to dusza jego prawdziwych twórców czyli wszystkich poetów, którzy przez lata tworzyli serwisowe ciało oraz codziennie pompowali swoimi wierszami krew dla jego czytelniczych żył. Nie mniej jednak zrobiło mi się cieplej na duszy czytając takie słowa tym bardziej, że padły z ust poety, który cały czas jest dla mnie osobą niezwykle inspirującą i przy okazji dość intrygującą postacią polskiej literatury. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pamięć i mam wielką nadzieję, że jeszcze będzie okazja i na rozmowę i na kolejną poetycką książkę, tym bardziej że serwisowa antologia tuż tuż... :-)

Pozdrawiam bardzo serdecznie i kłaniam się niezwykle nisko :-)

Piotr Chruśliński

Świdwin. 15 Czerwca 2014
06:51

_____________________________________



 Konwersacja rozpoczęła się 16 maja

Jerzy Fryckowski
16/05/2014 00:48

Czekam na 100 Twoich wierszy. Książkę zrobimy w 2015 roku.

Zygmunt Jan Prusiński
16/05/2014 08:51

A to Niespodzianka ! Jurek, a na kiedy przygotować ?

___________________________

 

Do końca Czerwca ukończę książkę pt. KOCHANKA KSIĘŻYCA


Tytuł nowej książki  podyktowała mi Ewunia.


Piszę 25 książkę dla Ewy Prusińskiej - Kolasińskiej !
Zatem książkę napiszę w ciągu 9 tygodni !

autor ZJP

Ustka. 18 Czerwca 2014 r.

 Ewunia tymi torami jedzie w pociągu do Zygmunta nad morze !

 

__________________________

 

Moja córka Amelia dzisiaj ma Imieniny ! - Wszystkiego szczęśliwego i radosnego w życiu osobistym i rodzinnym Amelko, życzy tata ! _______10 Lipca 2014 r. Czwartek

 

 

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura