Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
686
BLOG

Kochanka księżyca - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 16

Zygmunt Jan Prusiński i Ewa Prusińska

 

Kochanka księżyca

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

MORZE WYTARŁO TWOJE ŚLADY

 

Jestem pewny

że ślady twoje wytarło morze

od maja wspomnienia zapisane w wierszach

starałem się przenieść

szczegóły jak królowałaś na wydmach.

 

Ach te pocałunki złote

promienistość bez postu wchłania

twój oddech życia -

dokładam więcej nutek ekspresji

a ty kołyszesz się w cichym zaśnięciu traw.

 

Boso biegniesz – nucisz zapamiętanie

co ledwie wykluły się w gniazdach ptactwa

nasi ziemscy przyjaciele -

czy drozdy – czy wierzby – czy kosy.

 

A całość układa we frazach

uśmiechy jak latawce fruwające

przebijasz tkanek wieloznaczność -

 

istnieję tylko dla ciebie !

  

19.4.2014 - Ustka

Sobota 15:29

 

Tytuł nowej książki "Kochanka księżyca" podyktowała mi wczoraj przed północą Ewunia. Zatem do roboty.

Piszę 24 książkę dla Ewy Prusińskiej - Kolasińskiej !

Ustka. 22 Kwietnia 2014 r.

 

 Zygmunt Jan Prusiński


POD GŁOS NA GŁOS


Milczą ci co głośno mówią
i także ci co krzyczą
o nowonarodzonych wiosną.

Nie widzimy tylko przegranych
mijamy spiesznie – udajemy się
w kierunkach zaznaczonych
by marzenie przestało być
metafizyką.

Poznałem kobietę
jest symbolem znaczącym
bo w dzień imienin Lucjana
to mój ojciec zapamiętany
z dzieciństwa.

Wczoraj zdradziła mnie z księżycem -
czy można z tym iść do sądu ?

Przecież z księżycem jeszcze nikt nie wygrał !


22.4.2014 - Ustka
Wtorek 11:59

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

OPIERAM SIĘ O TWÓJ KSZTAŁT

 

Kiedy śpisz

opieram się o twój kształt

w zwolnionym tempie.

 

Iskrzący

wypuszczam trochę iskier

balet bez choreografii

a jednak idealnie

wtłaczam puls życia.

 

Karasie w stawie...

 

Widziałaś karasie tańczące ?

Tak podobnie tańczę z tobą -

rozlewa się zadośćuczynienie

skrapla się wilgoć

studnia nabiera rumieńców.

 

W kryształach świtu

opuszkami zbudzonych do czynu

powtarzam na co czekałaś.

 

Jesteś istniejącą

w fabule miłości

stąd do celu wiersza

zapisanego ręką

przez nieznanego kochanka.

 

 

22.4.2014 - Ustka

Wtorek 12:53

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

ADORATORZY

 

Chodzą nierówno

może i wypili za dużo

jak się dowiedzieli o księżycu.

 

Tacy byli (pojedynczo) pewni

a nuż wybierze jego za męża.

 

Lecz ona wybrała

(21 kwietnia) że będzie kochanką

na ziemi – tylko dla księżyca.

 

Plotkują zające i sarny

wieść się niesie po pagórkach

i w gaikach pospolitych.

 

To prawda zrobiła im kawał

niespodzianka jak dobry blues.

 

Kiedy adoratorzy idą spać

kochanka księżyca dla niego tańczy.

 

 

23.4.2014 - Ustka

Środa 12:15

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

NIEMY FILM W POEZJI

 

Nie ma prawdy

co najwyżej kierunek

dla zagubionych.

 

Skancerowana miłość piszczy

zaskrońce mają koncert

żaby zalotne odśpiewują hymn.

 

Układa się ornitologia

każdy na swoim miejscu

w szyku bojowym.

 

Poeta z Północy otrącony

księżyc stał się jego rywalem

do tej pory był pewny -

ale co jest właściwie pewnego ?

 

Dzisiaj odebrał wiadomość:

Już cię nie kocham -

stałam się kochanką księżyca -

wybacz”!

 

Poeta utopił się w swoich wierszach -

ratunek był zbyteczny...

 

23.4.2014 - Ustka

Środa 14:34

 

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

PIERŚCIONEK

 

Kobieta mówi:

To jest tylko pierścionek”.

 

Mężczyzna odpowiada:

To jest pierścionek zaręczynowy !

 

Kobieta zostaje przy swoim:

To takie było emocjonalne”...

 

Mężczyzna inaczej przedstawia:

Przecież przysięgę złożyliśmy

u jubilera w Galerii Dominikańskiej -

pamiętasz co mówiłem ?

 

Kobieta się broni jak przed pożarem.

 

Mężczyzna podlewa się benzyną -

 

było słychać trzask zapałki...

 

24.4.2014 - Ustka

Czwartek 12:58

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

RANNA ROZMOWA PRZEZ TELEFON

 

Uzgodniliśmy

że mieszkać będziemy na wsi nad morzem.

 

Kawałek ogródka i kwiaty

w którym odpoczynek zbawczy

a ty w sukienkach i na bosaka

taki kolorowy motylek.

 

To niczym obraz malowany

spacery w okolicach – pszeniczna zazdrość

i jastrząb zabrzmi przed atakiem

zauważywszy uciekającą mysz.

 

Jazda rowerami

tudzież zapach wydm w nozdrzach

uspokoisz swój temperament

i żurawie i daniele cię zauważą.

 

Takie zwykłe rzeczy mają wartość

i miłość z ukochaną dziewczyną.

 

Jedynie martwi mnie ten księżyc

nocna maciejka wabiąca

i krzyk wiersza

którego raczyć nie dokończyłem.

 

24.4.2014 - Ustka

Czwartek 19:52

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

URODZINY EWY – 2014

 

Za siedem godzin

zaraz po północy

przeczytam wiersz urodzinowy.

 

Wybiorę parafrazę szczególnych słów

z kwitnących drzew

zapowiem wcześniej

niech każdy usłyszy

melodię miłości mojej ziemi

do której zostałaś zaproszona.

 

Wciąż musimy pamiętać

że noce są bez księżyca

przejdę po cichu myśli te bliskie

podobne masz w sobie -

połączymy jak akordy gitarowe.

 

Urodzinowe pocałunki

i szampan dolewać

żeby usta nie stygły

a kiedy zgasną gwiazdy

zbliżyć się do siebie.

 

Czy ugościsz mnie solenizantko

snem twoim na wzgórzu ?

 

25.4.2014 - Ustka

Piątek 17:22

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

W RÓŻU I W CZERWIENI

 

Przy zachodzie słońca

odpoczniemy na wzgórzu

przywitamy stawy

są takie milczące

wodorosty kokietują lilie

niczym panienki na wydaniu.

 

Niezłomny w uczuciach

żyję twoimi urodzinami

za czym zaśpiewam przy gitarze

nalej mi Ewo szampana

przygotowałem recital

posłuchają lilie i wodorosty -

a wiatr niech niesie

pisane słowa o tobie.

 

Kiedy zmierzch zasłoni nas

ucałuję twoje piersi -

wiem że są wstydliwe...

 

26.4.2014 - Ustka

Sobota 13:45

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

WSZYSTKIEMU WINNA WIOSENNA POEZJA

Motto: „Zygmunt na tej drodze się pojawił,

i tego nigdy się nie wyprę. Ma już swoje miejsce w sercu”.

- Ewa Prusińska Kolasińska -

 

- Jak można mnie uwieść takim mottem,

wtenczas kruszeję pogodny

i wiecie co, zapłakałem.

 

Wypada poecie płakać ?

Tylko wtedy kiedy to są słowa Ewy.

 

Dziewczyna z Nowej Rudy

idealna rzeźba kobiety,

powiem szczerze stojący w ogniu:

nie ma drugiej takiej,

nie spotkałem akurat wcześniej.

 

Będzie ze mną szczęśliwa,

urodzi mi syna Norwida

a jak będzie córka

też się będę cieszył -

imię otrzyma od matki.

 

Ten księżyc mnie drażni

gapi się w okna jakby chciał

ujrzeć moją panią nago...

 

Bezwstydnik ! -

Bezwstydny podglądacz.

 

28.4.2014 - Ustka

Poniedziałek 12:32

 

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

CZY ZNAJDĘ DROGĘ DO KSIĘŻYCA

 

Jeśli ciągle – dosłownie

opowiadasz o nim,

to nie wiem dlaczego księżyc

jest ważniejszy ode mnie !

 

Co w nim widzisz,

że świeci nocą -

chyba dlatego że ludzie błądzą...

 

- Czy księżyc może zauroczyć ?

 

29.4.2014 - Ustka

Wtorek 8:09

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

ZBLIŻA SIĘ DRUGA ROCZNICA

 

Wiem że szykujesz się

nasz Maj ma skrzydła

barwy uśmiechu

z których czerpiemy doskonałość.

 

Nic nie wymknie się między palcami

złocisty padalec – piaskowy solista

śpiewa owadom „Wróć do mnie”...

motyle zwracają uwagę

i bąk basista przemknie nad twoją głową.

 

Siostry sosny też mają role -

jakaś zgrana z nas paczka

nad morskim urokiem.

 

Pamiętasz tę tratwę w ubiegłym roku

mieliśmy nią płynąć do Zatoki Delfinów.

 

Możliwe że Neptun będzie łaskawy

ty kapitan ja bosman – czas sprzyja.

 

A kiedy dotkniesz mnie

przywrócisz wiarę

że czas zmartwychwstał !

 

29-30.4.2014 - Ustka

Środa 6:04

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

KIEDY TY O TRZECIEJ W NOCY ŚPISZ, JA PISZĘ WIERSZE

Motto: „Zrozumieć poetę, to oznacza go pokochać”

- Ewa Prusińska Kolasińska -

 

Czym jestem starszy to bardziej

płodniejszy – nie uwiera mnie

lewy but ni koszula w kratę,

każdy wymiar dopasowany

jak trzy drzewa obok siebie.

 

Nie kalecz mnie dziewczyno

dzięki tobie w okolicach

owoce rosną dla nas,

a tonę ci przyniosę:

i jabłek, i śliwek, i gruszek

na zimę konfitury zrobisz,

a ile jagód, grzybów, borówek.

 

Będziemy całe życie zakochani

a morze niezwykłe – przyjacielem.

 

30.4.2014 - Ustka

Środa 17:16



Dlaczego tak często bywa że moi Rodacy lubią mnie słuchać to o czym im mówię...


_________________________________

 

        Dzisiaj mija I Rocznica śmierci mojego ukochanego wujka Stanisława Sowińskiego z Budek II koło Szydłowca i Chlewisk - zwanym: Meksyk... Syn Jana i Katarzyny Sowińskich z Parysowa - gdzie tam się urodził - koło Pilawy i Kołbieli. To młodszy rodzony brat mojej mamy Krystyny.

 O 7:00 rano pomodliłem się za Jego Duszę !

Ustka. 13 Maja 2014 r.

Ps. Poświęcam pośmiertnie wujkowi Stanisławowi książkę, pt. "Meksyk z Budek"... jest w toku zapisu.

 

 

_____________________________________

 

 Zygmunt Jan Prusiński




CHWIEJNE WNIEBOWSTĄPIENIE

Pamięci Stanisława Sowińskiego


Poeta może zawsze iskrzyć
jak świetlik nad maciejkami.

Wieczór krąży jak pijany
powraca wujek Stanisław 
by ciocię Marysię obłaskawić.

Wieś Budki wryły się głęboko
nie tylko w moją duszę...

Jako chłopiec pasłem krowy
razem z Baśką na Hucisku -
przyznam że była ładna.

Miałem wstyd wrodzony
to jak nienauczony wiersz.

Z lasu wracał Tadek ze skórami
wszyscy poniekąd je garbowali
z tego żyli tubylcy najczęściej.

Pamiętam kuźnię po sąsiedzku
tu była stacja męskich spotkań.

Sklep spożywczy trochę dalej
miał swoisty zapach żyta i wina
czymś jeszcze pachniało...

Józef zawsze chodził z batem
choć jego koń spoczywał w stajni
a Gienia robiła przepyszne ciasto.

Moja ballada jakże liryczna
odłamuję po kawałku ten czas.

Takie chwiejne wniebowstąpienie
by wracać tam i z powrotem 
nauczyć się układać światło

nauczyć się układać księżyce.


15.8.2013 - Ustka
Czwartek 19:00


Wiersz z książki "Meksyk z Budek"...


 

______________________________ 

 

 

 

z Archiwum Ostatniego Romantyka...


2001-04-25, Aktualizacja: 2009-08-21 13:24


Zygmunt Prusiński skarży gen. Jaruzelskiego


Zygmunt Prusiński, lider Polskiej Partii Biednych nie może wytoczyć procesu gen. Wojciechowi Jaruzelskiemu, ponieważ nie zna jego adresu. Sąd Okręgowy w Słupsku polecił mu wskazanie adresu pozwanego pod rygorem zwrotu ...



- To jakaś bzdura - mówi oskarżyciel, który od Jaruzelskiego domaga się zadośćuczynienia za krzywdy moralne, które - jak twierdzi - doznał na skutek wprowadzenia stanu wojennego. - W tym czasie mieszkałem w Wiedniu - opowiada Zygmunt Prusiński. - Chciałem, żeby przyjechała do mnie córka i żona, ale komunistyczna władza, której przewodził Jaruzelski wielokrotnie uniemożliwiała im to. Długotrwała rozłąka spowodowała, że żona ode mnie odeszła - wyjaśnia. Miesiąc temu skierował pozew przeciwko generałowi do sądu. Wkrótce otrzymał pismo z wymogiem, by w ciągu tygodnia dostarczył adres strony pozwanej.


- Obdzwoniłem wszystko co się dało w Warszawie, nawet kancelarię Sejmu - mówi Prusiński. - Nikt nie zna adresu byłego prezydenta. Nie rozumiem o co chodzi. Jeżeli ktoś wyrządzi mi krzywdę to pozostanie bezkarny tylko dlatego, że nie znam jego adresu? - pyta ustecki poeta. 
- Kodeks postępowania cywilnego wyraźnie określa, jakie warunki powinna spełnić strona wnosząca pozew - wyjaśnia Andrzej Jastrzębski, prezes Sądu Okręgowego w Słupsku. - Adres pozwanego jest potrzebny sądowi po to, żeby dostarczyć mu pozew. Musi przecież zapoznać się z jego treścią i przygotować do ewentualnej obrony, do jakiej ma niezbywalne prawo. 

Zygmunt Prusiński twierdzi z kolei, że w poszukiwaniach przeszkadza mu ustawa o ochronie danych osobowych. Zapowiada jednak, że będzie szukał adresu do skutku. Tymczasem do Wojciecha Jaruzelskiego pojechali wczoraj samorządowcy z Łeby, którzy chcą pobrać od generała odcisk dłoni i umieścić go w Alei Prezydenckiej kurortu. 


_____________________

http://slupsk.naszemiasto.pl/archiwum/zygmunt-prusinski-skarzy-gen-jaruzelskiego,100095,t,id.html
ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI27.05.2014 r. -08:35

 

 

 

 

 

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura