manama1 manama1
622
BLOG

Obwodnica wykluczenia ekonomicznego? -część druga

manama1 manama1 Gospodarka Obserwuj notkę 21

W dniu 13 marca 2011 roku pojawił się w lokalnym „Kurierze Porannym”m.in.  opis uwarunkowań i uwag co podpisanej w dniu 11 marca 2011 w Augustowie umowy w sprawie obecnie planowanej tzw. „obwodnicy Augustowa”.

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110313/REGION99/264584702

Ponieważ pewne passusy są tam bardzo interesujące, pozwalam sobie na zamieszczenie znacznej ich części.

Cytat:„Wykonawca najpierw zaprojektuje drogę.Ma na to nieco więcej niż rok. W tym czasie musi też uzyskać zgodę na realizację inwestycji.[sic].Dopiero potem będzie mógł przystąpić do prac budowlanych.

W piątek drogowcy podpisali z Budimexem kontrakt o wartości blisko 660 milionów złotych. Przy podpisaniu umowy obecny był też wiceminister infrastruktury Radosław S....ń. Nie wracajmy do historii [sic]– mówi Jerzy D.....cz, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. – Co było, to już było. Patrzmy w przyszłość. [sic] O złych doświadczeniach nie chciał też wspominać burmistrz Augustowa. /…/.[sic]

W piątek w urzędzie miejskim w Augustowie podpisano umowę na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy miasta. Ma być gotowa we wrześniu 2014 roku.
– Budimex to co zaczął i niestety nie skończył, będzie mógł teraz udowodnić i wybudować drogę nowym szlakiem – mówi Dariusz B....r, prezes Budimexu. /…/. Wykonawca zapewnia, że do prac przystąpi niezwłocznie. – Mamy już projektanta drogi – dodaje prezes. – Mam nadzieję, że drogę wybudujemy szybciej niż to zakładają terminy. [sic]

Umowa podpisana, obawy pozostają. Jednak mieszkańcy Augustowa mimo podpisania umowy na budowę drogi nadal mają wiele obaw.– Znowu na pewno ktoś będzie miał interes w tym, żeby przeszkodzić – uważa Wojciech Adaszkiewicz. – Burzyć się będą chociażby mieszkańcy Raczek, którzy przez tyle lat gospodarowali, a teraz będą musieli oddać grunty pod drogę. I ja ich rozumiem. Bo nie wiem, jak żabki mogą być ważniejsze od ludzi. Obwodnica w nowym wariancie ma bowiem biec przez Raczki. Po protestach ekologów zrezygnowano z jej przejścia przez Doilnę Rospudy.– Umowa została podpisana, ale wątpię by udało się rozpocząć prace – mówi Dorota Rusiecka. –Ta droga jest wbrew ludziom. Poprzedni przebieg był lepszy. Uważam, że można było i uchronić przyrodę i pogodzić ludzi.”  (koniec cytatu)

Uwaga wstępna:

Tymczasem w mojej ocenie, jest bezsporne iż: tak planowane rozwiązanie posłużyło za podstawę do wprowadzenia przez obecny rząd (20 października 2009 roku) - mam głębokie przekonanie że czasowej tylko - zmiany przebiegu Via Baltica (przypomnijmy: zmiany oczywiście niezgodnej z prawem unijnym - Traktatem Akcesyjnym oraz zaleceniami Zielonej Księgi TEN-T).

 Uważam iż powyższe  skutkuje:

a) rozmontowaniem układu komunikacyjnego poprzez zablokowanie połączenia ekonomicznego północy województwa z jego centrum i południem,

b) wykluczeniem drugiego największego polskiego miasta na wschód od Wisły z drogowej sieci ten-t,

c) zablokowaniem ekspresowego połączenia ekonomicznego na linii północ południe całego wschodu Polski z krajami bałtyckimi.

Stad jestem przekonany i wierzę, iż istnieje niezbywalna potrzeba rewizji i weryfikacji wprowadzanych rozwiązań, co najmniej w takim zakresie, który przywróci - jak jestem dogłębnie przekonany - zgodną z interesem rozwojowym Podlasia, Białegostoku, Polski Wschodniej i całego kraju ideę i realizację nowoczesnego połączenia ekspresowego, łączącego północ województwa z jego resztą i całą Polskę wschodnią z krajami bałtyckimi.

manama1
O mnie manama1

poważny i niepoważny, z dystensem i bez, patriota i pseudoeuropejczyk, myślacy z własnej skromnej perspektywy, motto: \"wiele lat analizy dla dnia syntezy\" niestety

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka