Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
411
BLOG

Zbudzisz we mnie rozkwit dźwięków - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 2



ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI  i  EWA PRUSIŃSKA


ZBUDZISZ WE MNIE ROZKWIT DŹWIĘKÓW  -  część druga



Zygmunt Jan Prusiński


PODRÓŻUJĘ W TOBIE BEZKREŚNIE

Motto: To moja samotność tak czyni,
że pragnienie zdobywam tylko we śnie
albo w wierszach !



Wypalam co mogę w rzekach
zdobywać przestrzeń
i piersi gorące
ukryte.

Moje białe grzechy
powłoka łąk kwiecistych
na balustradzie dźwięczy samotność
a nikt o tym nie wie bo się wstydzę...

Poeta nie jest kochany
co najwyżej jest drwiącą zasłoną -
zamykam się w domu przed ludźmi
za biesiadników mam u siebie pająki.

Mewom podaje posiłki
gwiżdżę najpierw jak do gołębi
uroczo z nimi rozmawiam o wolności -
niebo to widzi i głaszcze mnie po szyi.

Szczęśliwy w książkach
uśmiecham się do Ewy - wie o tym
więc przed zaśnięciem śpiewa piosenki
o wędrownym mężczyźnie donikąd.

Zostań tam w akacjach
lato minie szelestem smutku
wczoraj brzegiem morza szedłem
płucząc przetarte dawne drogi...



17.7.2014 - Ustka
Czwartek 10:33



Zygmunt Jan Prusiński


PODRÓŻUJĘ W TOBIE BEZSZELESTNIE

Motto: Kto oddał się Bogu,
nigdy nie da miłości człowiekowi...



Wybieram strony tajemnicze i łagodne
w nich szukam zapis o potędze uczuć,
gdzie można zauważyć rdzę i potop
jakby fałszywie pasterz grał na fujarce.

Skrzydlaci aniołowie jak moje latawce
zakupiłem w prezencie tylko dla niej,
żeby choć raz na wydmach się ukazała
dziewczyna niczym z bajki w słońcu.

Kilkakrotnie skojarzyłem tę delikatność
młode jarzębiny pod lasem kokietują,
czym zasłużyłem że wciąż samotny
opowiadam krukom - biesiadnie.

Niech nastąpi ulewa na skałach -
niech się odbijają srebrne krople,
rozdarty i w te i inne stronice
jedynie winnice prędzej dojrzewają.

Piszę książkę siedząc na kamieniu
bursztyny świecą jak gwiazdy w morzu,
szczęśliwość rzeźbię po pijanemu
może dotrwam do ostatniej strony.



18.7.2014 - Ustka
Piątek 8:10



Zygmunt Jan Prusiński


EROTYK POD TOPOLĄ


Wiem czekasz na mnie
bym mógł rozciągnąć
liściaste gałęzie
ukryć cię bardziej
przed nastąpieniem
gdy będę dotykał
twe drzewo.

Łaskawie przyjmij mój Erotyk
jest w pełni gotowy
by łuskać diamenty iskier
a ty w wolnym świetle
rozjaśnisz uda
przed lotem jaskółki. -

To światło
ma tyle niespodzianek
- piję noc z tobą...



20.7.2014 - Ustka
Sobota 19:36



Zygmunt Jan Prusiński


PRZYJDŹ KOBIETO PRZYTUL MNIE


- Ile jest warta ta miłość
chłodzę się w Dolinie Orłów
w bezpośrednim starciu niepewności.

Doświadczam nauki -
czy warto być wiernym kobiecie
powiedz mi matko Poezjo ?

Oglądam się za siebie
może idzie tymi ścieżkami
w zielonych pantofelkach -
może usłyszę że mnie woła...

Moje drzewa - przyjaciele
wierzę że nimi są - widzą
jaką pokutę dźwigam na plecach -
kruchy jestem jak słowo w wierszu.

Wstydzę się czystości
dwa lata minęło w majowym cieniu
pytam się kamieni wolnych
od morskich wiatrów - stygnę
na piasku przy zachodzie słońca.

Przyjdź kobieto przytul mnie -
czy zasłużyłem na tę ciemność ?

Błądzę milczącym echem -
moje instrumenty poszły spać...



21.7.2014 - Ustka
Poniedziałek 9:44



Zygmunt Jan Prusiński


W TWOICH UDACH KWITNĄCĄ RÓŻĘ CAŁUJĘ


Jeszcze długo przed zachodem
uwiodę twe pragnienie -
zejdziemy po cichutku wzdłuż
prowadzącej rzeki.

Weźmiesz mnie za rękę
przytulisz ramię - usłyszysz
zalotne plotki margaretek
ukryjemy się w trawie.

Nie musimy akurat dzisiaj
stworzyć zbliżenia - połysk
gładki lśni w winoroślach
upijemy się miłością !

Obejmij mnie i nic nie mów -
kształty twego ciała będę badał.



21.7.2014 - Ustka
Niedziela 15:18



Zygmunt Jan Prusiński


EWA NA MOŚCIE

Motto: Szuka odkryć z romantyzmu
a przecież wie ile przy mnie odkryć...



Dziewczyna z Nowej Rudy
szczupła eleganckość w lustrach
schodzi schodami miłości.

Ale ten most jest ważny
płynie po Odrze łabędzica
na jej grzbiecie dwa pisklęta
bezpieczne matkę czują.

Zatrzymała się - może usłyszała
mój głos znad drzew wiszących
jakby im niebo pomagało...

Odkrywa coś wyjątkowego
w moich niebieskich oczach.

Raz zapłakałem nad ptakiem
który mnie minął na drodze.

Most łączący dwa brzegi -
jak jej biodra kochane.

- Zatrzymuję się przy nich...


23.7.2014 - Ustka
Środa 9:15



Zygmunt Jan Prusiński


MOMENTY KTÓRE CI SKRADAM


Spróbuj otworzyć ze mną okno
staniesz przede mną w koszuli nocnej
pachnąca snem minionym.

Otulę cię sobą dyskretnie by nikt
nie spostrzegł z dworu moich rąk
jakże one potrafią rzeźbić...

Oprzyj się o parapet bym mógł
wygodnie domalować nuty -
muzyka ze mnie płynie !

Przyjmij ją do środka uroczyście
to nasze święto miłości -
niech dusza dzwonem zabrzmi...



24.7.2014 - Ustka
Czwartek 12:44



Zygmunt Jak Prusiński


HOTEL CRISTAL W SOPOCIE


Bez ciebie jadę na zaproszenie
wieczór spędzić z czytelnikami
szkoda że nie możesz posłuchać
wierszy o tobie napisanych.

Powinnaś przy mnie być -
witać ranki każdego dnia
pokochać diament uczuć
cieszyć się życiem z poetą.

Tratwa nadal tam stoi
i siedem latawców
przywiązanych do drzewa.

Królowa wydm jest daleko
skarży się wobec losu -
dzisiaj znów będzie ulewa.



25.7.2014 - Ustka
Piątek 7:56



Zygmunt Jan Prusiński


NA BOSO I W SUKIENCE


Jest taka mała chatka
nigdy niesamotna
pod wysokimi drzewami
blisko słychać morze.

A dziewczyna niczym
namalowany obraz
po podwórku chodzi boso
w kolorowych sukienkach.

Na płocie zwinny groszek
i słonecznik - zalotnik
a jaskółki mają gniazdo
w sieni morskiej chatki.

To Ewa mnie budzi -
jest cudowna z rana
opiewam wątki czułe
zawsze kochania mało.

Kawę poranną szykuję
a ona naga w łóżku
opowiada mi sny -
jakby pisała książkę.



28.7.2014 - Ustka
Poniedziałek 9:07



Zygmunt Jan Prusiński


O ŚWICIE TAM NA CIEBIE CZEKAM


Wyposażona jesteś zapachem świtu
dotykiem twoich rąk mgła znika.

Wiem że przyjdziesz na spotkanie
wiesz że będę ci czytał z oczu.

Taka jest miłość innej nie zobaczysz
poeta się stara o względy - czujesz

moje poruszenie gdy się zbliżasz
drgasz wiatrem w roślinach.

Pamiętasz te mandoliny na rosie ?

Kogucik ze mnie jest niezły -
nie jestem pewny ale całuję usta

by cię przyzwyczaić w tej otoczce
małego fragmentu melodią ciała.

- Czy czujesz mnie na odległość Ewo ?



28.7.2014 - Ustka
Poniedziałek 9:38



Zygmunt Jan Prusiński


JADĘ DO MIELNA


Nie tak miało być w planie z wiatrem
który zagląda do mego okna.

Noce ubieram myślami -
jesteś w nich taka mi bliska.

Określam się w wzorze absolutnej racji
przenoszę zapach twój
na osetowe kwiaty.

W różu i we fiolecie
spijam z ciebie miód poezji
chcę zdążyć przed północą określić
stan gorączki - nagość zbliżyć.

Wiatr się uspokoił - zależność wzrasta
wypuszcza następne korzenie.

Jutro jadę do Mielna !



2.8.2014 - Ustka
Sobota 9:15



Zygmunt Jan Prusiński


NOCNA PROMENADA W USTCE


Przytulam ciebie -
zdaje się że idziesz ze mną
a oczy lamp widzą
jak łamiemy ciszę miłością.

I jest w tym coś z muzyki
uwieczniam otwarty gest.

Trzymasz mnie za rękę
bo ręce mają swój język.

Odbieram cię nocą
wiem gdzie teraz jesteś
obsypana wierszami -
każdą literkę w tobie całuję.



7.8.2014 - Ustka
Czwartek 10:58



Zygmunt Jan Prusiński


USTKA TO EWA


Chciałbym pisać wiersze radosne
a o miłości jakże inaczej
wznieść się pięknem nie tylko słów
przynosić kwiaty które rosną -
te specjalne dla ciebie.

Raniutko kiedy śpisz
biegnę urokliwą drogą
nie przeszkadzam ptakom
w sadzie tyle się dzieje -
maszeruje orszak drzew.

Mijam machając ręką
chcę zdążyć te róże z wydm
- poranny zapach wnieść -
otoczyć urokiem kochanka
zaszeleścić pocałunkiem.

- Czy wiesz że dzisiaj jest piątek ?



8.8.2014 - Ustka
Piątek 11:32



Zygmunt Jan Prusiński


OPISAĆ DZIEŃ...

Motto: "Co dzisiaj będziesz robił ?
Opisz - wysyłam swój uśmiech"
- Ewa Prusińska Kolasińska -


Mój dzień jest inny od twojego...

Jestem mężczyzną od pocałunków -
mam certyfikat jako (Całownik)
więc całuję cię w sobotę.

Dzisiaj nałożę strunę od gitary
wracam do ogrodu muzyki
dla ciebie będę śpiewał -
jam zakochany ogrodnik.

Usiądziesz pod kasztanem
posłuchasz autorski koncert
spróbuję sobie przypomnieć
moje wiedeńskie ballady.

Wiesz że umiem gotować
w jadłospisie będą flądry
wczoraj złapałem na łodzi -
pozdrawia cię Ustka i Bałtyk.



9.8.2014 - Ustka
Sobota 10:45



Zygmunt Jan Prusiński


MORSKA GWIAZDA

Dla Kesji i dla Norwida


Już dawno zaistnieliście w Poezji,
z waszą matką rozmawiałem
akurat był dobry czas
kameralny,
słychać was było dalej
niż wiersz może dotrzeć.

Na krótko przybyłem do Mielna
by jej powiedzieć
na małej łodzi Zefirek,
że piękno polega na mądrości
dlatego tyle zakątków
zapisywaliśmy wzrokiem.

Pojmowaliśmy poniekąd
na jeziorze do Osieki płynąc
żeby żyć trzeba kochać,
nawet nie wiecie kim byłem
tak blisko przy niej siedząc
w objęciach przyrody łaskawy.



10.8.2014 - Ustka
Niedziela 8:44



Zygmunt Jan Prusiński


JEZIORO UCZUĆ

Motto: "Na łódce było, bomba !
Dziękuję Romantyku"...
- Ewa Prusińska Kolasińska -


Byliśmy najbliżej siebie
właściwie pierwszy raz w tym roku
w długości i szerokości łódki -
to było ważne dla mnie.

Tych kilka godzin
zapisywałem w swej księdze
jakieś poruszenie z dala od lądu
a niebo nie było łaskawe.

Nie wiem co wówczas
myślałaś o mnie -
tego się nigdy nie dowiem
szczerość zamknięta na kłódkę.

Może się mylę -
moja otwartość to lot
zakochanego ptaka...



11.8.2014 - Ustka
Poniedziałek 8:04



Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura