Pogodny Pogodny
2689
BLOG

Weteranka Powstania nazywa narodowców "neofaszystami"

Pogodny Pogodny Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 71

Za pasem pierwszy sierpnia i jak co roku wybucha z tego powodu gorący spór. Tym razem już nie o to, czy warto było walczyć, czy też nie warto było, ale o to, kto ma prawo czcić Powstanie, a kto takiego prawa  nie ma. Kto powinien mówić o Powstaniu a kto powinien milczeć.

W  ten nikczemny "bój" inspirowany w dużej mierze celowo przez szczwanych komunistów włączają się niestety też sami Powstańcy, którzy z racji wieku ulegają podszeptom szczujni z Czerskiej i jej wyznawcom. Wcale się temu nie dziwię. Im człowiek w latach posunięty, ale za mlodu dość tolerancyjny, tym na starość ciągotką lewicową ostatecznie trąci.

Cezary Harasimowicz opublikował właśnie na Facebooku apel swojej matki, pani porucznik Królikiewicz, lat 95, by młodzi chłopcy i dziewczeta z organizacji neofaszystowskich w dniu 1 sierpnia nie organizowali żadnego marszu, bo Powstańcy walczyli z faszyzmem.neoJak widać, staremu człowiekowi można niezły kit wcisnąć. Tym bardziej, że nie słyszałem aby jakiś marsz z tej okazji miał się odbyć. A nawet gdyby tak, to co? Zabronione? Sam miałem kiedyś minę pełną zaskoczenia, kiedy słuchałem jak powstaniec warszawski chwalił Bronisława  Komorowskiego za jego dobroć,prawość i patriotyczną postawę. Bebechy mi się przewracały. No, bo jak to? Taki patriota, taki pistolet za młodu, a tu szanuje takiego człowieka? Doświadczałem też na własnej skórze, jak to ludzie posiadający zaświadczenia że są AKowcami bądź byłymi powstańcami uświadamiali mnie, bym na tego wariata Kaczyńskiego i cały ten jego PiS nie głosował, bo...i tutaj następowały wklejone w starą głowę jedyne prawdy z Czerskiej głoszone przez nad redaktora Michnika. 

Dawno temu, mój nieżyjący już niestety chrzestny, były żołnierz AK z Lubelszczyzny powiedział mi, że tak naprawdę prawdziwych AK-owców dawno już nie ma, bo ci prawdziwi, to leżą albo 2 metry pod ziemią albo w czterech ścianach. A kiedy zaprzeczyłem mu i powiedziałem, że przecież wielu jednak zostało, bo widać ich na różnego rodzaju uroczystościach, smutno pokręcił głową i odparł, że zdecydowana większość z tych co się obecnie tak udziela, złamała się swego czasu, zdradziła własne ideały i poszła na współpracę z komunistami by miec lepsze życie. I to mi powiedział  nie żaden oficer, ale zwykły, prosty żołnierz.

Może źle piszę... może w wigilię wybuchu Powstania powinienem przełamać się jednak opłatkiem na zgodę? Ale nie, nie mogę. Niczym ten osławiony tate ze "Skrzypka na dachu" w stosunku do własnej córki co go zdradziła, zwyczajnie nie mogę. Po prostu nie mogę  tego uczynić, kiedy widzę jak z premedytacją, może nie wprost, ale jednak pod płaszczem  ku czci ucieka się wszelkimi sposobami od tego co najważniejsze od prawdy i patriotyzmu na rzecz starych przyjaźni i układów, na rzecz komunistycznych bredni o równości, wolności i braterstwie. 

Nie odmawiam nikomu z weteranów naleznej im czci za to że wówczas walczyli i ginęli  bym ja mógł żyć dzisiaj, ale pragnę zauważyć (i piszę to ze smutkiem oraz goryczą) że walczyć każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej (jak zapewniał pewien aktor mając na myśli śpiew).Tym bardziej że nie każdy z wtedy walczących jednak zdawał sobie sprawę z faktu, o co tak naprawdę walczył.

Dla jednych więc walka była przede wszystkim tylko samą walką, wyładowaniem wściekłości na Niemcach za przegraną wojnę, za ucisk okupacji, była również obok tego także swego rodzaju niebezpieczną, pełną adrenaliny przygodą. Dla innych jednak, walka ta miała sens i konkreny cel. Tym celem była Polska. Ci więc, którzy pozostali wierni temu celowi do ostatka, zostali później haniebnie przez okrutną Historię zepchnięci na margines życia, albo zwyczajnie, spoczywają z jej "ręki" wspomniane 2 metry pod ziemią. A dzisiaj słyszę, że młode osoby, które chcą manifestować, które chcą wreszcie definitywnych rozliczeń z ponurą przeszłością i ukaraniem zdrajców za zbrodnie na Polsce mają milczeć, bo są faszystami z którymi walczyli Powstańcy? Litości.....

Pogodny
O mnie Pogodny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura